fredag 1. mai 2009

"pauseprosjektteppe"

Da var "pauseprosjektet" mitt ferdig. Har tre- fire andre tepper jeg holder på med ( ja, bare tepper, skulle så gjerne fått lyst til å strikke/ hekle noe annet... Ender alltid med å strate på nye tepper. ) og jeg var litt lei av alle sammen. Da passer det fint med et lite vognteppe som pauseprosjekt:)

På dette teppet har jeg gjort litt ekstra ut av kantene. Heklet fire runder på fire forskjellige måter, og brukt alle fire fargene i teppet:)

I dag har dagen blitt brukt i hagen ( og en times tid på plantasjen... ) så nå er det plantet ni klatreroser ( på tilbud, hihi) Tre forskjellige typer clemati og forskjellige grønnsaker. Ikke minst har Julian og jeg luket, og luket og luket i "grønnsaksbeddet" som har fått vokse villt de siste to årene... Vi har også gravd ned noen poteter der, aner ikke om det er altfor sent, eller tidlig å gjøre det?!
Og som dere ser på øverste bilde har frukttrærne begynt å blomster... det er så FINT:)

14 kommentarer:

Frk. Fosli sa...

Hei:-)
For et nydelig teppe, veldig fine og harmoniske farger du har valgt!
Fikk lyst på hage og frukttrær nå...

mi-rachel sa...

vakkert teppe!
så flink du er.

Janne sa...

Kjempefint teppe! Flotte farger i sammen! Du er jammen døktig!

Tone sa...

Så driftig og flink du er!!
Selv så har jeg avblåst det siste teppeprosjektet mitt, så nå strikker jeg ullsokker av resten av garnet istedet...Ja, ja, ikke alltid det går som man har tenkt. Ha en fortsatt herlig helg, klem

Minmill sa...

Så fint pauseteppe. Det er jo vittig at du kaller det for pauseteppe, for da høres det ut som det tar så kort tid å lage et slikt. Jeg er nok ingen racer med heklenåla, så et slikt teppe ville tatt mye lenger tid for meg enn for deg.

stjerneglass sa...

For et herlig teppe! Jeg stiller meg bak det Minmill sier: Et slikt teppe ville tatt en evighet for meg, så gøy du kaller det pauseteppe.

Hagearbeid er balsam for sjelen, selv luking.

Ha en flott lørdag!

Anonym sa...

Så flink du er.. Fine farger! Og dette er bare et pauseprosjekt? Jeg holder på med et teppe, men må si det er er hovedprosjekt for min del..!!

Monicas sa...

vannvittig fint teppe du har laget....flotte farger...koselig blogg du har:)

cille sa...

Så koslig blogg du har og nydelig bestemorsteppe du har laget! Titter gjerne innom igjen! Klem...

Kristin`s lille hjem sa...

Hei!
De teppene er kjempeflotte.Utrolig flotte farger du har brukt.
Hilsen Kristin

Marthe sa...

Du må være en reser på tepper, Tove! Synes det popper opp et nytt teppe her både titt og ofte. Jeg har holdt på med mitt lille barnevognteppe en evighet. Kan hende det har noe med at jeg sjelden tar det frem, jeg eier nemlig ikke tålmodighet. Kanten var vakker. Det ser helproft ut!

Ha en fin søndag!

Brigg sa...

Du er bare hekleteppe-dronningen! den ene vakrere enn den andre.Og så fort de hekles!! en racer med heklepinnene!

lycke sa...

Åhh, vad fin teppen din blev!!!
Måste lära mig göra sådana, när man nu ska få tid med det?

Kram Lycke

Hannek sa...

Jeg holder med å hekle teppe i bestemorsruter. Har lurt på hva jeg skulle gjøre med kanten, men her hadde du jo noen idéer som kanskje kan brukes :)