mandag 25. februar 2008

FERDIG!!!..pluss litt til..

Da var jeg endelig ferdig!!! Det er bare såå deilig:) Jeg har altså heklet mitt første teppe, tom med heklet kant, uten å egentlig vite hva jeg gjør..., men det ser ikke så gærnt ut da. Måtte nødt til å sy det sammen, begynte å hekle det sammen, men fant fort ut at det var jeg ikke klar for. Og det er ikke stort, men tror det passer perfekt som et vognteppe.
( tusen takk for at du hjalp meg å feste trådene Anja! )


Har også malt et par rammer til i helgen. Kjøpte et par en dollars sølvrammer, blandet til en ganske så turkis farge og malte. Etter det hadde tørket blandet jeg hvit maling med ganske så mye vann og penslet over. I to omganger. Så har jeg pusset på dem så sølvet kom frem noen steder. Har planer med disse, men må lage en 6 - 8 stykker til først, så det kommer sikkert senere:)



Og tilslutt; bladkurven min, som nå er god og full. Og hvilket blad må ligge først? ..ikke fordi det er "favoritt"bladet, men rett og slett pga navnet:D

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej Tove :)

Hvor har du været flittig :)
Tæppet er blevet helt vidunderlig fint. Og så er det jo ekstra hygeligt når man selv har lavet det. Sikket et arbejde *SS*

Rammerne er flotte, glæder mig til at se hvad planen er med de.

Dine indkøbsposer er geniale. Har selv gået og tænkt at jeg vile lave nogle, med de samme bagtankerene som du har - så er det bare at huske at tage dem med når der skal handles.

Det lyder rigtig hyggeligt at Julian er med til at lave ting også :)

Ang din kommentar om hvad din mand sagde som sykepleiestudent - ha ha ha, kan næsten se det for mig, hi hi

Klem Maria (som ikke har blad med eget navn, det er jo lidt kult det ;) )

Anonym sa...

Så fint det ble!! Liker fargene kjempegodt :) Jeg vet at mormor pleide å sy sammen sine tepper, i stedet for å hekle, men i oppskriften på det første teppet jeg noengang laget skulle det hekles sammen, så da har jeg bare gjort det sånn siden :) (Synes det virker vanskelig å sy det sammen også jeg...?) Lekre rammer også, og senest i dag satt jeg på nettet og lette etter et sånt handlenett :) Ha en fin mandag! Synnøve

mali-mo sa...

For et flott teppe! Skulle så gjerne heklet noe sånt men det får bli en gang jeg virkelig har tid til å sette meg ned å lære meg hvordan. Er litt for hektisk nå for tiden med både job og studier, opppussing og håndarbeid står litt på vent da, prøver å gjøre ferdig noe av alt som er påbegynt isteden. Men teppet ditt var kjempefint syns jeg. Det med sølvrammene ble fint. Jeg har lurt litt på et prosjekt hvor jeg går "andre veien" selv, å ha sølv utenpå noen gamle rammer jeg har hengende på badet. Gleder meg til å se hva planen din videre er, kjekt med inspirasjon!

Nette sa...

Teppet ble knallfint, veldig bra for en nybegynner, må jeg si!!! Så fint du har sydd det sammen og kanten rundt ble jo helt perfekt!
Rammene du har malt, ble skjønne...stilig med det turkise og sølvet som kommer frem...tøft!