mandag 31. januar 2022

JANUAR


Straks er årets lengste måned over! Det har sprunget ut et par snøklokker i hagen.., og bare uker igjen før jeg kan begynne med georginene:) 

Her kommer noen bilder fra januar..


Samlingen med gamle kakefigurer har blitt litt større i januar.


Sist helg overrasket vi Olivia med et piano, og vi måtte ommøblere på hobbyrommet.., skrivebordet passet fint på denne veggen også.


Jeg har fant en tegning av meg fra 1988.., da jeg var like gammel som Olivia er nå. Den måtte opp på veggen.


Strikket sesongens tredje genser til meg selv.., jeg har strikket en tre- fire gensere til Olivia også, men det at jeg har strikket noe til meg selv, og ikke minst tre stykker.. er noe nytt. I og med at jeg kanskje har strikket en eller to ting til meg selv de siste tiårene.  


Jeg har endelig knekt koden for surdeigsbrød. Oppskrifter er ikke min "favoritting", men nå har jeg fått mengdeforhold mellom vått og tørt og elting og hevetider i hodet. Da blir det brått mer ok å bake. Godt blir det også:)


Ikke minst har vi fått piano i hus i januar. Olivia har gått på piano på kulturskolen i et drøyt år, og har øvd på et keyboard her hjemme. Den siste uka med piano har hun nok spilt mer enn hun har spilt det siste året tilsammen. Når hun står opp om morgenen vil hun rekke å spille litt før skolen, hun spiller med en gang hun kommer inn døra etter skolen. Hun har spilt så mye at hun har fått vondt i den ene hånda.., så vi har begynt å jobbe med oppvarming og strekking av hendene. Fortsetter hun som dette kommer hun å bli utrolig flink etterhvert:) Ikke minst tror jeg det er veldig bra for hjernen hennes å lære seg å spille et instrument!

 

Ingen kommentarer: