fredag 4. september 2009

Nytt på kjøkkenet


I ettermiddag har jeg fått vasket og ryddet litt i kjøkkenskapene.

Endelig har jeg fått in boller fra Rice i butikken igjen, og noen av dem har blitt med hjem til kjøkkenskap hvor det ikke akkuratt er noen manko på boller.... Har en merkelig svakhet for boller ( av alle ting, hihi)




Da jeg holdt på med vaskingen og ryddingen la jeg merke til mange ting jeg kjøpte i London i sommer jeg ikke har blogget om. Så her kommer enda en drøss med kjøkkenbilder og Londonkjøp... ja, kofferten (og den store bagen jeg hadde som håndbagasje) var veldig, veldig tung..:)


På Harrods hadde de så mange fine bokser at jeg holdt på å bli gal...
(bokser med kjeks, bokser med te, bokser med sjokolade, osv osv)
...helt umulig å bestemme seg, og det endte med at jeg kjøpte altfor mange.
To av boksene står nå i et hjørne på kjøkkenbenken og pynter opp:)




På kjøkkenbenken står det en rad bokser, tre av dem bruktfunn. Den grønne med striper ble mye finere med en magnet:)




Mellom kjøleskapet og skapet over et det et mellomrom som passer perfekt til matboks oppbevaring. Og til plaster, og til et par krus som er altfor fine til å drikkes av...



Den "rødoransje" magnetrammen ble også med hjem fra London






Koppen jeg kjøpte i London har endelig kommet på plass i skapet.




Fine salt- og peppersbøsser er også noe jeg har vanskelig for å gå ifra... disse rosa soppene ble også mine i sommer.


Barbakoppen fant jeg på Zara Home, veldig søt, og passet perfekt i skapet sammen med ricekoppene. De gule og blå tallerknene i tallerkenhylla blir jeg ikke lei av å se på:)


I dag har jeg bestilt tapet ( I går også faktisk!) Har store planer for å pusse opp Hannahs rom..., mesteparten er "i hodet", så tenkte å sette meg til å tegne/ skrive litt i kveld. I tillegg må jeg sitte med regnskapsarbeid store deler av kvelden ( og de neste kveldene.., den mindre morsomme delen av det å drive butikk..)
Ha en strålende helg!!!

24 kommentarer:

Titom sa...

Guri meg så mange fine ting du har på kjøkkenet ditt. Koser meg stort i bloggen din. God helg til deg og dine.

victoria (huset i byen) sa...

åhh det var mye flott på kjøkkenet ditt,har selv en svakhet for bokser,matbokser og termoser gjerne i alle mulige farger,gjerne retro..
ha en flott helg
klem victoria

Nostalgia sa...

Så masse fint du viser ! Mye flotte retroting ! Jeg har også dilla på bokser :-)

Ønsker deg en deilig helg !
Klem, Nostalgia

La luz del norte sa...

Oi-oi-oi, så masse fint! Jeg er så gad i farger og dette gjorde godt i styggværet og mørket! Likte den magnetramma veldig godt! Helt herlig! Håper du får en fin kveld og god helg!

klem fra Solrosa

Janne sa...

For et herlig kjøkken! Blir glad av å se på alle de fine tingene med flotte farger:)

Sara sa...

ojojojojoj vad mycket fint, så snygga skålar och muggar..fin fint...

Hyttehuset sa...

Å himmel for eit skattkammer du sit på. *misunne misunne*

Ida sa...

Oj, så mange fine ting og farger! Jeg tror du har mitt drømmekjøkken! Iallefall når det kommer til alle de fine tingene på alle de fine bildene her!!!

*drømme*

mi-rachel sa...

oj oj ....så mye fint!

Portofritt sa...

Kommentaren "oj oj" går igjen her så da skal jeg la være å skrive det - selv om jeg har lyst. Du har virkelig mye fint, falt spesielt for koppene på øverste hylle. Jeg fikk ikke med meg VG-saken med deg før i går. Snakke om spennende og litt skummelt besøk. Men det ser ut som du klarte det med glans. :) Skulle gjerne ha lest hele.

PillePalle sa...

HEi Tove, for en koselig kjøkkenomvisning! Så mange fine ting du har rundt deg! Ha en kjempefin helg! Hilsen fra Pillepalle

Kosene mine sa...

Wow! Der var det mye å fryde seg over :o)
Man får vel ikke nok boller nei...i alle fall ikke nok bokser! hihi

Kos deg med Hannah-rom i helgen innimellom regnskap.

Hilsen kosene

Unknown sa...

Her var det mange fine kjøkkenting!! Du er veldig flink til å sette sammen tingene. Det ser ut som de hører til hverandre!
Jeg er svak for boksene dine med blomster på....

Ha en fin helg!

Hilsen Linetoppen

Kvirrevitt sa...

Så mye kult! Jeg elsker bokser og skåler, og skulle ønske jeg også hadde en plass til dem for "utstilling". Men han mannen min får litt noia av så mye "greier", så jeg må stadig holde for øynene når jeg kommer over bokser som jeg egentlig bare "må ha". Så sånn er det m den saken:)

Kristine sa...

Hei Tove :) her viser du mye lekker altså...mange herlige farger på kjøkkenet ditt! jeg synes den øverste hyllen med kopper var helt fantastisk å titte på...hvor kommer de fra? Håper du for en flott lørdagskveld!!

Åse Marit sa...

Så fantastisk mange herlige ting du har funne!! Virker som London var eine skattekammeret. Og så likte eg så godt den lysegrønne lampen i innlegget før! Veldig lekker.

Mykje inspirasjon å hente her! Ha fortsatt fin helg!

ninabakke sa...

Masse fine farger :)

Sanna sa...

Åhh va mycket fina saker du har i ditt kök! =)
Ha en fin höst!

Kraaaam
Sanna

Den gode feen sa...

OJ, så mange fiiiine ting du fann i London. Eg diggar magnetramma og ikkje minst sopp-salt-og-pepper-bøssene ;)

Ha ei flott veke, stor klem frå Linda

IfraLahell sa...

Skulle gjerne gått på shopping i de kjøkken skapene der altså. Herlig med masse farger;)

Drømmen om en eplehage sa...

Juhu, for noen glade farger og morsomme mønster!

Blir, som vanlig glad. Slik skikkelig glad!

Er hjemme etter ferie og bryllup. Litt sliten, men meste glad. Og aller mest glad for at jeg har en uke igjen slik at jeg får hvilt meg litt... hihi!

Ha ei god uke Tove. Klem fra... Tove

Therese sa...

Jeg elsker å se i kjøkkenskapene dine. Det er alltid et herlig vell av farger og former :D Jeg har en merkelig forkjærlighet for kakebokser jeg, og begynner å ha en del. Ironisk nok så er det ikke en eneste kake i noen av dem ;)

Christine sa...

oioioi, her var det utrolig mye digge farger :D ble superinspirert nå jeg :D falt pladask for de rosa salt og pepperbøssene jeg også, de var rålekre :D

Knutepunktet sa...

Heisann! Så utrolig mye lekre ting du har på kjøkkenet, fargerikt og koselig.Den nye gule gryta de er bare "to die for". Sees snart på Knutepunktet!!!