torsdag 11. januar 2018

Safari Hua Hin


Veldig blandede følelser for denne utflukten..
Det var gøy ( og litt skummelt, for det er store dyr..., veldig langt ned til bakken, og tenk om de plutselig finner ut av at de ikke vil ha oss der..;)) å sitte på en elefantrygg en liten time i skogen.., å se elefanter spille basketball, male et bilde og få lov til å kose med dem og gi dem massevis av små bananer. MEN, har dyrene det bra? Jeg hadde IKKE reist hit igjen.., heller funnet et annet sted, som passer bedre på dyrene sine..
Ungene syntes det var gøy å treffe elefanter, men igjen, skal du til Thailand dra et annet sted enn en park for å hilse på disse flotte dyrene! Etter litt googling fant jeg et sted som redder elefanter, ikke bruker dem som underholdning..















Krokodilleshow var det også.... og vel, hva er vitsen.. å se en mann stikke hodet inn i gapet på en slik en, nei, ikke min type underholdning. Tenk om krokodillen hadde bitt av ham hodet.., og så sitter det masse unger å ser på.. 
Det var også et slangeshow.., det holdt jeg meg langt unna.. DVs, jeg sto på utsiden og kikket inn på de andre som var der ( klar for å løpe hvis de skulle nærme seg, haha)..., og nei, ikke noe for meg.., men sikkert gøy for de som liker slanger. Olivia var fornøyd med å få ha en slange over skuldrene, og å få lov til å ta på en kobra..




Den største nedturen med denne parken.. Tigre bør ikke behandles slik!! Rett og slett helt grusomt å se på.. Spesielt showet, høy musikk og 12 tigre på en liten scene.. Skal ALDRI dra på noe slikt igjen! Før vi reiste hit viste den faste taxisjåføren oss en video herfra, og det fremsto som om elefantene hadde det veldig fint.. Derfor dro vi hit. Men tigershow... Ungene syntes ikke det var noe særlig heller.. Gikk fra parken med en ekkel følelse i magen, slik skal ikke dyr ha det!! Angrer på at vi dro dit..., men vi hadde tross alt en hyggelig dag sammen der. Stort å få hilse på elefanter.., det gjør jeg veldig gjerne igjen, bare i en annen setting..



Ingen kommentarer: