fredag 8. mai 2015

hage


Hagens siste tulipaner, i år..
Det var fem, seks stykker til, men i går morges var blomstene på dem borte. Om det er barn eller rådyr er usikkert, men det var nå tre igjen iallefall.. Fine, nesten sorte tulipaner.
I dag har det blitt bygd ferdig rundt grønnsakshagen min. Selv om jeg nesten må kalle det grønnsaks/ blomsterhagen min.. Skal ha masse blomster her også, blant annet blomster som klatrer oppover armeringsnettet.. Tror det kommer til å bli utrolig fint, rustent jern og fargerike blomster..
Det er også bygd gjerde rundt plattingen under verandaen, som man ikke ser på bildet, men som altså er rett under meg der jeg står å tar dette bildet. Et gjerde, med en fin, liten port. Plattingen er med steinheller, og her kommer det til å bli perfekt med et par gamle, fargerike stoler, og et lite bord.. Min egen, lille hageflekk;)
I morgen skal duken av jorden, og det skal blandes inn flere sekker med jord, og "ekte" hønsegjødsel vi har hentet i dag;) Det skal også males gjerde/ vegg.., ikke minst håper jeg også å få satt både poteter og løk. Og plantet ut en del av det jeg har inne.., og og og.. 
( Veggen, og gjerde rundt plattingen, er satt opp pga ovennevnte rådyr... som stadig er innom hagen.., og kanskje også de ovennevnte barna;)) Ikke minst også pga en leken hund som spinner rundt i hagen.., og som elsker å grave i jorden..)



Bildet fra kjøkkenvinduet i formiddag, før veggen var ferdig, men viser likevel litt hvorfor jeg ville ha en slik vegg. Den tar litt av utsikten, men jeg syntes likevel dette var det beste alternativet når det gjaldt å fortsatt kunne se vannet.. , og å kunne ha klatrende planter på..:)


Da vi hentet..ja, rett og slett hønebæsj til hagen i dag.. ja, da måtte vi jo hilse på kyllingene/ hønene også. Men Olivia ville ikke dele lastebilen sin med en nysgjerrig kylling..;)


Ja, også et par bilder til fra i ettermiddag/ kveld.., bare fordi hun er det søteste jeg vet om..:)





1 kommentar:

Anonym sa...

Olivia er bare så skjønn!! En dag skal jeg også få en fin liten hageflekk som jeg kan dyrke på. Du er heldig!:)