lørdag 30. mai 2015

sydd "kjole"

( Det er faktisk ikke så skeivt som det ser ut til her, men stoffet er så mykt..)

Nå har jeg tenkt så lenge på det, hatt så lyst til å sy en kjole til Olivia selv..
MEN jeg har jo ikke tålmodighet eller kunnskapen som skal til.
I går kveld, sånn cirka når man egentlig burde legge seg fant jeg ut at NÅ gjør jeg det, prøver iallefall..
Så da var det å finne frem det fine isstoffet jeg kjøpte på etsy for ikke så lenge siden, sette saksa i det og begynne å sy med en litt halvødelagt symaskin.. ( og hvem bruker mønster.., ikke jeg iallefall.., og da blir jo resultatet så som så..)
Stoffet i seg selv er i litt "gammelt sengetøyskvalitet"..( men det er et nytt stoff..),  ikke hadde jeg tålmodigheten til å styke det først heller. Jeg glemte et sekund også at kjolen trengte hull til armene.., hihi Ja, dette ble rett og slett en veldig "syteknisk" dårlig utgave av en kjole.., vel, egentlig en lang topp.. Men man må jo begynne et sted.., og til tross for alle mine begrensninger er jeg fornøyd. 
Neste gang kommer det jo til å gå litt bedre..;))

( og det var veldig mørkt når jeg ble ferdig i går, så fikk ikke klipt av alle trådene.., men det er jo lett å fikse..;))

Olivia ble, til tross alle "skjønnhetsfeilene" veldig fornøyd med sin nye "kjole", og det var bare såvidt jeg fikk lov til å ta den av henne igjen.., måtte lokke med is..


.. Og isen.., vel den nye favoritten her i huset er smoothies is. Det spises massevis av den.
Lager smoothies av:
1 pose frosne bær ( helst skogsbær)
2 bananer
2 små beger vaniljejoghurt
2-3 ss havregryn

Så heller jeg den over i små plastbeger, setter en ispinne, et halvt papirsugerør eller en skje oppi. Deretter er det bare å sette i fryseboksen. 
Sunn og god is, og jeg tror faktisk Olivia ville valgt en slik over "orgentlig" is;))



Ingen kommentarer: