torsdag 11. juni 2015

Barnevennlige "jello shots"..



På en av mine favorittblogger fant jeg en morsom oppskrift da jeg leitet etter ting å lage til Olivias barnebursdag i helgen. Vel, jeg har ikke fulgt oppskriften.. , men fikk inspirasjon av den iallefall. Jeg laget gele etter anvisning på pakken, en sitron og en med appelsinsmak. Kjøpte god vaniljeis som jeg satt i en bolle for å smelte før jeg blandet cirka 5ss smeltet is i den avkjølte geleblandingen. Helte deretter i de uthulede skallene. Satt i kjøeskapet over natten før jeg skjærte dem i båter. Morsomt, og ganske godt. Neste gang skal jeg bruke mindre is, for de var litt for søte.. Og kanskje litt mindre vann enn det står på gelepakken, ca 2/3 av det som står. Kanskje jeg skal lage dem til en fest med aldersmessig riktige deltakere en gang også, så jeg kan bruke alle ingrediensene i den opprinnelige oppskriften..;)


Morsomt innslag på et fruktfat..;)

Et lite tips... sitron- / appelsinskall er runde.., ikke lett å balansere disse på fat når de er fulle av flytende gele.. Noe jeg "smertelig" fikk erfare;)
Sett skallene på hver sin kopp isteden.., så er det lettere å ikke grise fullt så mye på vei fra kjøkkenbenken til kjøleskapet..

2 kommentarer:

Vimax Asli sa...

Nice blog and article, thanks for sharing.

Vimax Canada sa...

thanks for sharing