mandag 8. september 2008

fargeutfordring

Jeg har fått en utfordring av Synnøve
Utfordringen lyder som følger:
De tre personer skal vise detaljer fra deres hjem, i en farve. Det behøver bestemt ikke være sort, kan være så mange andre farver. Men det skal være en, og kun en farve.
Og fargen jeg etter litt tenking kom frem til er gul.
Fra jeg var liten har gult og blått vært mine favorittfarger. Og det siste året har jeg begymt å kjøpe/ bruke gult i interiøret hjemme. Vet veldig mange ikke er spesielt glad i gult, men jeg syntes det gule blir så friskt og kult. Man legger merke til de gule tingene:)
Så jeg har gått rundt i huset å tatt bilder av gule ting i dag. Først fant jeg en gul duftpose på soverommet. Hadde vel planer om å legge disse to i undertøysskuffen, men syntes de er så fine at jeg har foreløpig ikke hatt hjerte til å "gjemme" dem oppi skuffen enda..

Og på badet fant jeg Hannahs badeleker


Det var visst ikke så mye gult i stua, men to gule ting fant jeg, en vase og en ramme, rammen skal det forøvrig komme bilde i altså, har bare ikke kommet så langt...


På lørdag fikk jeg vært på loppemarked, og fant blant annet denne gule duken:)

Fant flere ting, faktisk 10 ting som jeg betalte hele 50 kroner for. Elsker loppemarkeder!



I kjøkkenskapene har det også blitt en del gult. Kjøpte mange Cathrineholm boller på ebay i usa, faktisk billigere enn å kjøpe det her hjemme. Og de gule bollene/ grytene.... de er bare såå kule:)





Og en gul pute i "kjøkkensofaen"



I vitrineskapet på kjøkkenet finnes også mye gult




Det er mye gult på kjøkkenet, men syntes jeg har vist frem dette så mange ganger før at jeg "krympet" bildene litt...





På Hannahs rom er det også en del gult. Her Dr. Suess boka; One fish, two fish, red fish, blue fish. Må le litt for meg selv hver gang jeg ser denne boka, en utrolig morsom tittel og i det hele tatt har Dr. Suess en mange kule barnebøker. Og for å opprettholde det amerikanske språket for Hannah er bøker genialt.


Og på hylla under står det gjenstander fra diverse reiser Hannah har vært på. Fra disbeyworld i Paris, skjeve tårnet i Pisa, Hawaii og empire state building i New York. Hun begynner å bli en bereist liten frøken:)






Og da gir jeg utfordringen videre til:

Alvorado

Borghildpia

Mari



17 kommentarer:

♥bagatellar♥ sa...

Gult i små porsjonar er fint, men trur nok motviljen mot gulfaren er at me kanskje har hatt lit vel mykje gult i heimane våra. Oppussinga frå 90-talet florerte både gule kjøkken, stover og bad. Slik som du viser det her er det skjønt, fant foresten to gule koppar på gjenbruksbutikken i dag:-) Gult er nok litt kult.

Melissa sa...

Hei Hei

Åh, det er så stilig dette til kjøkkenet.
De bollene osv ;D

fru vims sa...

gult ER kult! Og du har jommen mye kult!!

er såå misunnelig på CH stashet ditt... gremmgremm

liker du orange også?

det gjør jeg, og grønt og rødt og blått og lilla og jahh...hmm farger er digg!!

Maria sa...

Hvor er det morsomt at se min udfordring er kommet videre :-)(det var mig der fandt på den, hvis du lurer over min start her, ha ha).

Jeg kan også godt lide gult ! Har hørt mange der ikke kan lide den farve, og jeg forstår det ikke. Det er jo solen, glæde, LYS :-)

det er nogle rigtig fine gule detaljer du viser, gult er kult.

Klem Maria

Ps:
Du, må bare høre om du har modtaget pakke ?

by Siv sa...

Oioi mange flotte gule ting du har :)
Flotte detaljer...
Ha en finfin kveld
*Siv*

sirisinspirasjonsunivers sa...

wow! Så mye fint du har :) Stilig med sånn en utfordring! Jeg har en gammel grønn katrineholmgryte, den er så kul! ;) Men må si det er fint med de bollene og alt det der du har fått tak i! ;) Det er jo så stilig med de røde og gule :)
Du har en flott blogg! Absolutt min favoritt av alle jeg har vært innom her i bloggverdenen! Gøy å klikke seg innom her med jevne mellomrom! :) Klemmer ifra Siri

Anonym sa...

Sååå mange fine bilder..For noen åt tilbake var kult helt utenkelig for min del, men siste året har jeg snudd, og nå elsker jeg det!!!
Særlig sammen med lilla!! Bildet ditt av den lilla stolen med gulr teppe over var perfekt ;)Og du trenger IKKE krympe noen bilder for min del..Jeg blir nemlig aldri lei av å titte på bildene dine..
Alle fine kjeler og fat..Jeg sier bare Ååååååååååå!!! Så mye fint du har..Jeg kunne flyttet rett inn hos deg uten noen "justeringer"..Ikke så ofte jeg sier det altså!!! Stoooort kompliment!! Regner med at det er du som har sydd de søte små veskene/posene som ligger i vinduskarmen..Så utrolig søte og personlige de også!! Himmelblå var en fiiin serie!!! Jeg kommer til å sitte benket foran skjermen hver søndag framover..Det var noe med hele historien som tiltalte meg..Jeg har ofte tenkt tanken om at det hadde vært herlig å gjøre et krumspring med å flytte vekk til et helt annet og roligere liv..Å kjøpe et hus til 50,- for å start restaurant eller butikk hadde jo vært drømmen da :)Ha en fin dag! Kardemomme :))

Mari sa...

Jeg liker gult, jeg liker deg, jeg liker utfordringen og jeg liker at du har gitt den til meg ;)

Krusedull sa...

Kult er kult! Og hele bloggen din er kul! Så fargerikt og herlig! Du klarte denne fargeutfordringen så fint at jeg fikk lyst til å gi deg en til!(Hvis du ikke har hatt den?) Får vi se din favorittlampe? : ) beundrende K

Krusedull sa...

He he! Mente sef. GULT er KULT! Men kult er kult det også, litt mere opplagt bare! ; )

alvorada sa...

Så mye gult og kult har jeg ikke sett på lenge! :) Baby, you've got STYLE! Jeg tar selvfølgelig utfordringen, må bare svare på en annen utfordring jeg har fått først. Viktig å ta ting i kronologisk rekkefølge.. :) Men har allerede begynt å planlegge, og tror nok ganske sikkert at fargen min må bli GRØNN :)

Tusen takk for linken til det fantastiske "keep calm, have a cup-cake"-bildet. Me like! :)
Nå skal jeg surfe gjennom bloggelinkene dine på jakt etter Jeu de Paume.

Therese sa...

De bollene og kjelene fra Chaterine Holm er så stilige, og den gule tekoppen har jeg ønsket meg lenge. Jeg vet de har den hos Anthropologie, men det hjelper jo ikke så lenge de ikke shipper hit til Norge. Husker du hvor du har kjøpt den?

Ida sa...

Hej här är en till som gillar gult, det behövs inte så mycket men det piggar verkligen upp! Drömmer om en gulprickig tapet till min lilla dotter men det är svårt att hitta! Ha en bra vecka vänliga hälsningar Ida

mali-mo sa...

For noen gantastiske komposisjoner du viser frem her! Gult og lilla, gult og blått, og de andre fargene innimellom, alt fint avstemt...bare så fint sammen! Veldig fint! Syns du har et fantastisk flott og personlig hjem, det "står ut" litt her inne syns jeg, hvis du skjønner.

Håper det går bra med butikkforberedelsene ;)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!!!

Marianne sa...

Gult gjør seg jammen bra som små fargeklatter, helt enig. Du viser jo alltid så mange morsome og kule saker!
Takk også for søt kommentar inne hos meg, det er så koselig å høre : )
Hilsen Marianne

TM sa...

Her var det mye fint! :-)

Så kuult at dere har spart på en liten ting fra de stedene datteren din har vært! En lur måte å få ungene til å minnes litt fra turen!