lørdag 20. september 2008

lopper på badet..

.. og da mener jeg selfølgelig lopper av typen loppemarkedfunn..
Her er vaskebrettet jeg fant på et loppemarked i nærheten av Boston. Det står både Colombus og Ohio på den, så den er veldig amerikansk:)

Denne boksen kjøpte jeg på et loppemarked for veldig mange år siden, husker ikke helt hvor.. Da jeg kjøpte den var den med komplett innhold, gamle bandasjer, poser med diverse pulver osv osv. Nå inneholder den alt vi bruker daglig.



I dette hjørnet sto det før et par stygge furuhyller med håndklær.. Da vi hadde en container her ( Det hadde kommet vann i kjelleren det året vi var borte og MASSE måtte kastes..) havna de der... Bordet er kjøpt på fretex, den røde "lunsjboksen" kommer fra samme loppemarkedet som vaskebrettet over og speilet fra en liten antikvitetsbutikk i Essex, Massachussets. ( Å som jeg lengter tilbake når jeg tenker på antikvitetsbutikkene og loppemarkedene der...) De tre dukene som ligger på bordet har tanta til mamma hekla for mange, mange år siden.



Vi har vært på loppemarked i dag også, langt ute på "bygda". Skulle liksom være der i det det åpnet, men kjørte så mye feil at vi kom altfor sent. Dvs, da vi parkerte bilen så jeg en jente som puttet flere "potetkasser" i bilen sin.... Jeg ville jo hatt dem!!

Men fikk kjøpt masse annet istede. Brukte en hel hundrelapp:) Fikk blant annet med meg tre flotte ryer, en dukkeseng, masse dukke- og barbietøy, eggeglass, duker og en nydelig liten brodert pute:) Håper det er flere loppemarkeder neste helg også! Det er så gøy med loppemarkeder!!!

8 kommentarer:

h.espe sa...

Så mange flotte "lopper" du har... Er vel høsesong for loppemarked rundt omkring nå. Må prøve å finne frem til noen, og få meg avsted jeg også...

Ha en flott kveld vider!

Klem:o)

TM sa...

Så mye fint! Kjente jeg ble bittelitt misunnelig nå... ;-)

by Siv sa...

Så mange flotte detaljer... Synd med det som gikk tapt :)
Ha en koselig lørdagskveld
*Siv*

Anonym sa...

Det ser verkligen helmysigt ut hemma hos dig!!! Så mycket roliga idéer!!! I love it!

Anonym sa...

Er det ikke fælt å møte folk som kommer fra loppis og har gjort DET funnet..I dag ble det solgt 6 blå Arne Jacobsen-stoler på Stabekk..
De var blå og slitte, men kan selvfølgelig males sukk!!! Gjett om jeg var grønn av misunnelse..
Men jeg fant en del ting som jeg var utrolig fornøyd med så jeg skal ikke klage!
Du har også funnet mye fint ser jeg!! Alltid morsomt å se hva andre finner! Jeg tar bilder av mine ting i dagslyset i morgen..
Hadde en morsom opplevelse i dag da jeg ble gjenkjent av en medbloggerske som kjente igjen min hjemmelagde veske hihi!!!
Nå må jeg krype under dyna! God natt! Hilsen kardemomme :)

Mitt hvite hus sa...

Så masse fine ting du har funnet. Vaksebrettet helt nydelig! Ser det er noen loppe market rundt meg her også, men har ikke fått vært på noen.
Klem Kerstin

Melissa sa...

Så mange flotte funn du har :D
Det er jo bare så gøy med loppemarkeder..
Gleder meg til Oslo tur, den helgen er det maange. Hurra..

Ha en fin søndag

Klemmer fra Melissa

alvorada sa...

Ja, denne typen lopper vil vi mer enn gjerne ha i hus! :)
Likte veldig godt den røde lunch-boksen. Skjønner godt du savner markedene over there!