søndag 14. september 2008

Så var det søndag


I helgen har vi bare vært hjemme å kost oss. Det vil si, mannen min har vært på seiletur, så mamma har vært her og det er veldig koslig:) En av tingene jeg har fått gjort er å farge et par lampeskjermer jeg fant på loppemarked for et par uker siden. Og jeg er kjempefornøyd!


Mamma hadde med seg masse duker til meg. Alle heklet/ sydd av mormoren min, og av søsteren til bestefaren min. Blant annet to duker med hardangersøm, og masse heklete duker:)




Hadde med meg en pose potpuri ( riktig staving?) hjem fra Boston. Og her har Hannah hjulpet meg å fylle en stor glasvase, en jobb hun tok veldig høytidlig. Heldigvis var hun enig i min forespørsel om å legge fargene lagvis, ikke "hulter i bulter". Og både hun og jeg er førnøyd med resultatet, og den gode lukten.




Også måtte jeg bare vise frem den nyeste puta mi, veldig førnøyd med denne også:) Er fornøyd med veldig mye om dagen merker jeg:)
Og den har jeg kjøpt her


Nå har mannen min kommet hjem, ganske sliten. Så da passer det godt med en kveld på sofaen, med ostepop, filmen Mannen som elsket Yngve og masse stearinlys:)




16 kommentarer:

E:-) sa...

For en nydelig lampeskjerm! Kreative deg:-) Du har så mange pene ting!

Mari sa...

Hørtes ut som en herlig helg :) Er det ikke godt når den flyt-følelsen kommer snikende?

litenIda sa...

Så flott den lampeskjermen var! Lilla er en virkelig stilig farge. Spesielt nå på høsten, synes jeg!

Anonym sa...

Vilken rolig lampskärm. Bra idé!

Tante Mimmi sa...

ÅÅÅ, du er så flink!
Mykje kjekt å sjå på! Og eg klør alle vegar - eg og vil! Men tida renn så fort!
Godt å kike på dine prosjekt iallefall!!

Ann Helen sa...

Så kult det ble med heklet og farget lampeskjerm! Du har det så utrolig personlig og sjarmerende, elsker å kikke inn til deg.

Hørtes ut som en deilig helg ja! Godt å bare være hjemme og lade skikkelig opp. Vi har vært hjemme hos foreldrene mine på overnatting! Da blir vi proppet med god mat, lillepink blir vartet opp og lekt med HELE tiden og mannen og jeg får til og med sove middag:):)

Ha en god uke også da midt i alle forberedelser!
Klem

Nette sa...

Du er altså SÅ kreativ, farge gamle hekladuker...så lurt! Stilig lampeskjerm ja, og puten...nydelig! Du har all grunn til å være fornøyd, nå gleder jeg meg til å se mere bilder fra butikken din:)
Ha ei fin uke!

Josefine sa...

Sååå koselig. Nydelig lampeskjerm..
Så gøy at du bruker gamle duker da.. det gjør jeg også.

Du kan virkelig lage stemning ja!
Ønsker deg en flott uke.

Klem Josefine

alvorada sa...

Har gledet meg til å se de heklede lampeskjermene! Klarte liksom ikke helt å forestille meg hvordan det skulle bli, men så ble det jo selvfølgelig helt utrolig fint! Er fortsatt forelsket i fuglelampa, og med den lampeskjermen ble den jo bare ENDA bedre! :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så masse fint da !! Er puten fra Frk Fryd..må inn å trykke på lenken hi hi. Nydelig var den.
Klem

Drømmen om en eplehage sa...

For en deilig aften. Gleder meg til karten kommer til helga, det er så mye kosligere når han er hjemme liksom og tre uker er lenge synes jeg...

Du er ett oppkomme av kreativitet. Hvem andre enn du ville kommet på å farge gamle hekleduker i knallfarger. Min Besta hadde nok stusset litt, men jeg tror hun ville likt det. Hun er ett heklegeni!

Spent på hva du skal selge i butikken din;)
Stå på med jobben, du er kjempeflink!
Klem

Solveig sa...

Hei:)
Tusen takk for koslig kommentar på siden min! Jeg hadde det fint på shopping,kom hjem med en god del;) Du har en flott blogg, mye fine farger på det du har hjemme hos deg! For et fint hus du har:)
Håper du har hatt å har en fin mandags kveld!

Nita sa...

Takk for koselig kommentar hos meg. Ser du har sansen for gammelt håndarbeid du også,jeg har litt for mye som bare blir liggende,jeg må liksom kjøpe det for det er så fiint! Men her inne hos deg fikk jeg noen lure ideer for å gjøre dem "nye."
Det blir nok blogget etterhvert, ha en fin uke :)

Anonym sa...

For en herlig helg du har hatt med vellykket farging av duker og lampeskjerm..Ble jo kjempelekkert!
Hvilken tekstilfarge har du brukt tro? Lilla var et godt fargevalg da hihi!!! Den hvite lampen med fugler er så utrolig søt!
Og så heldig du er som har arvet alle de flotte dukene!!!
Jeg har vært både opptatt og littlei blogging noen dager, men skal prøve å få lagt ut loppefunnene mine fra forrige helg snart..Det ble ikke så mye, men noen småting tar man jo alltids med seg..Ha en fin høstdag videre..
Klem fra Kardemomme :)

Melissa sa...

Ja det var en kul lampeskjerm, smart å farge den da :D
Og kjempekoselig å få gamle ting av foreldrene sine som på en måte har gått i arv.

Klemmer fra melissa

GundaM sa...

Så herlig den skjermen din ble da;))) Flott ide;)