lørdag 4. april 2009

nytt teppe og en ny veranda som snart kan "brukes":)

Da var mitt andre sekskant teppe ferdig.


Det blir nok ikke det siste sekskantteppe jeg hekler for syntes de er veldig fine. Og neste teppe blir nok større ( mao jeg skal bruke mer enn heklenål 3..., slik at det går fortere..)

Disse bildene er fra verandaen vår, vår NYE veranda. Den ble bygd i november i fjor, og er derfor helt ubrukt, hihi
I morgen skal vi bære frem utemøblene våre fra garasjen og sette dem her. Det er sol her nesten hele dagen så denne verandaen skal brukes masse! Det er nesten som å ha utvidet huset, vi har rett og slett fått et ekstra rom:) Det var en liiiten vinterstue her før, ytterveggen ble revet og gulvet bygget litt over 2 meter ut. Vi er kjempe heldige å ha verdens flinkeste snekker i familien. I tillegg til å være flink er han utrolig flink med detaljer, så denne verandaen kunne godt ha blitt bygd samtidig med resten av huset i 32. Han har også laget en egen blogg, ta en tur inn å se! For seks år siden kjøpte han en stor gård, (vel kanskje ikke selve gården er så veldig stor, men det er mange bygninger:)) som han pusser opp selv, og det er nok noen bilder derfra på bloggen hans også.
Vi ble ikke helt ferdige med alt før snøen kom, må ett eller to malingstrøk til på alt av rekkverk og vegger, og vinduer må skrapes... Men det skal bli veldig bra tilslutt!

På spisebordet ligger en påskegave Hannah har laget i barnehagen. Jeg er kjempespent på hva den inneholder. Men vi får IKKE lov til å åpne den, vi må vente til påske sier hun... Uansett hva jeg sier er hun fast bestemt på at påske er den dagen man får påskeegg.
( nesten så jeg får lyst til å gi henne påskeegget med en gang, hihi)


Det er bare å smøre seg med tålmodighet...

20 kommentarer:

mi-rachel sa...

nydelig teppe.
og for en herlig veranda.

Villa Luftslottet sa...

Teppet var aldeles nydelig!!!

Hihi, for en flink jente som klarer å vente - med slik en kjempesøt presang da:)

Stor og flott veranda er utrolig deilig altså, og den var knallfin - nyt fin været i helgen:)

stjerneglass sa...

For en deilig og stor terrasse! Tenk så mange gode solstunder som skal nytes her!
Jeg er helt avhengig av vår terrasse. :)

Herlig påskegave fra søt og streng jente. Hihi!

Anita sa...

Sekskanter er bare såååå morsomt å hekle! Driver med det selv og har helt dilla! Blir jo så fint! Veldig fin terasse dere har! Kos dere i påsken!

Kaspara sa...

Hei Tove
Så herlig stor og romslig veranda dere får! Det er jo DET dansegulvet, jo!
De nye hekla teppene dine er bare sååå lekre! Synes farvesammensetningen er så utrolig fin.
Så var det det fine lilla plastteppet da. Et spørsmål fra masa Kaspara, har du flere igjen av dem i butikken eller var dette det siste? Skal en tur til Danmark snart hvor det jo er mye House Doctor å se, så jeg er litt usikker om jeg skulle finne det som er litt lysere. Det så imidlertidig veldig flott ut og ikke så mørkt det du viste også.
Så får du smøre deg med tålmodighet til påskeaften med gaven fra Hannah. Synes HUN er utrolig tålmodig jeg. Mine gutter har ofte insistert på at ting skal åpnes med EN GANG!
Ha en glad palmehelg! Klem fra Kaspara

Bella sa...

Wow, kjempe fint teppe! Du er jo så utrolig produktiv, imponerende.

Terrassen så deilig ut, sukk, håper det blir mye deilig sommervær i år!

God påske!

Glede sa...

Hei! Enda et teppe, du er supereffektiv! Og flink! Nydelig teppe. Så spennende med påskegave fra datteren. Gleder meg til Lille Glede kommer hjem fra barnehagen med sin første gave. :)

mette sa...

åh, digg veranda! og d teppe var bare superfint!! god påske:)

PillePalle sa...

For et kjempefint teppe! Jeg er helt imponert!
Verandaen din er deilig!
Ha en koselig søndag. Hilsen fra Pillepalle

Maya: sa...

Så heldig dere er med så stor og solrik veranda. Det blir nok et nytt rom det ja. Håper på mange fine værdager!
Og som jeg misunner deg de hekleegenskapene, teppet er kjemepfint, nydleige farger, og så likte jeg så godt de blomstene i midten:)

Må bare si noe om innlegget under også, jeg kjenner at jeg burde ha ryddet i klærne mine jeg også hehe. Skulle vel ha klart å renske ut en del. Men jeg har så mange minner knyttet til klærne mine, så det er så vanskelig, fnis. Påsken er vel tiden for å ta en opprensking ja! Etter påske er det jo snart-snart sommer!

Maya

lise sa...

Superflott teppe, og jeg får bare mer og mer lyst til å hekle et selv.

Ha en flott påske!

LillaLykke sa...

Så flott teppe var! :) Og en herlig påskegave!

Ninas Drops sa...

Så søt Hannah er da...en liten luring..tenk at hun klare vente med å gi deg gaven da..hi hi...

Så deilig det blir med verandaen...
Og de teppene du har laget er da virkelig sååå fine..wow..jepp enig gå over til pinne 10 slik som jeg gjorde på teppet mitt..hi hi ...da er du ferdig på null komma svisj..
Hilsen Påskedrops=)

esmaralda sa...

Nydelig hekleteppe, gulvteppe, veranda og grønn kåpe!
Ha en fin-fin ettermiddag" )
esmaralda

trotsig sa...

Vilken underbar filt. Och vilken veranda, terass! Jättefin.

mi-rachel sa...

...god ide med å putte bildet av presten inni en mer moderne ramme :)

Katarina sa...

Vilket tålamod, vilka färger. Underbar!

Rosa Hemmet sa...

Oj vilken otroligt fin filt, underbara färger och vilket jobb du har lagt ner på den :)
Vilket fint paket, spänningen stiger i vad som finns innuti ;)
Ser ut att vara en härlig veranda det där. Mysigt att sitta där och njuta både sommardagar och kvällar!

ha det fint

Kaspara sa...

Hei Tove
Takk for lang kommentar!
Jeg kommer nok til å ha plasttepper i øyekroken i Danmark, men om jeg ikke finner noe lilla/hvitt (sikkert mest sannsynlig at jeg ikke finner) kommer jeg ilende til Porsgrunn så fort jeg kan og håper at det fremdeles er et lilla/hvitt stort teppe igjen. Jeg er visst riktig dårlig på et slikt!
Ha glade påskedager! Klem fra Kaspara

Kardemomme sa...

Hei Tove :)Det er visst en liten evighet siden jeg var innom deg sist! Her har det jo blitt produsert på løpende bånd ser jeg..
De heklede teppene dine er helt fantastiske. Det rosa og røde var helt nydelig men det sekskantede teppet var fabelaktig flott!!!
Fy søren så fine farger du har brukt og så godt som det gjorde seg med sekskanter i stedet for de vanlige firkantene som jeg hekler selv! Ser at Hanna har en overaskelse på lur og selvfølgelig er det påske den dagen man får påskeegg! Det synes vi her i huset også :))Her er det strålende vårvær og jeg tenkte faktisk at jeg skulle henge ut klesvasken i dag..Det lukter så godt av nyvaskede klær som har hengt ute til tørk..Terrassen deres ser kjempeflott ut og jeg kan tenke meg at dere har mange fine stunder der ute. Ønsker deg en fin påske med alle dine! Påskeklem fra Kardemomme :))