søndag 4. januar 2009

bilde av mamma og litt "skuffeinnhold":)


Jeg har kjøpt meg en ny liten "skuffehylle". Fikk ikke tatt bilder av selve hylla, men av litt ting i og rundt den. Jeg har en gammel bibel som tilhørte mammas tante. Den er virkelig godt brukt, Tante Thea ( Dorothea) som hun het har samlet på alt mulig rart i den. Fant den i dag og det er mange år siden sist jeg så på alt i den. Men i det jeg åpnet den i dag falt det ut et gammelt bilde av moren min:)
Her er hun sikkert 3-4 år, og bilde er tatt foran et av fyrtårnene på jomfruland, der bestefaren min jobbet og mamma vokste opp. Syntes jeg har en fryktelig søt mamma jeg:D
Ellers er det masse gamle "bedekort", utklipte fødsels- og dødsannonser fra aviser og bilder. Skal ganske snart få kikket nøye i gjennom den.

Har begynt å fylle opp skuffene også, i en av skuffene ligger bånd fra Rie Elise Larsen.. Nydelige farger mot den hvite skuffen:)

Nå skal jeg kose meg med strikketøy, smågodt og frustrerte fruer ( har tatt opp) :)

Ha en koslig søndagskveld du også!

10 kommentarer:

Portofritt sa...

Hei igjen! Er det greit om jeg tenker litt på teppet? Hvis noen kommer meg i forkjøpet så må du selvsagt selge - inntil du hører mer fra meg. Jeg likte bildet ditt av mamman din og bedekortene så godt. Fin stemning!

Ninas Drops sa...

Så koselig med en slik hylle.. Nesten som godis de båndene...
Moro med gamle ting med sjel synes jeg... Spennende...

Tante Mimmi sa...

mmmm! Heldiggris!
Eg elskar slike gamle bileter! Kjøpte nokre i London..då må eg væra hekta når det ikkje er slekt ein gang! Tihi!

Anonym sa...

Næmen! Her var det mange nye bilder..Jeg er vanligvis innom deg opptil flere ganger pr. dag men jeg har vært litt på farten og har ikke rukket å besøke noen før i dag..Som sagt er nyttårsforsettet mitt å få besøkt den vidunderlige butikken din så snart det lar seg gjøre! Jeg får hjertebank av å se på alle bildene derfra..
Må sørge for å komme en gang jeg har litt penger i lommeboka har jeg skjønt..For hvordan kan man klare å velge ut kun noen ting når man har lyst på alt..sukk!!
Den hvite moppekommoden var så søt med Rie-båndene i..Og fotoet av moren din var så koselig!
Er ikke Hannah fryktelig lik moren din som barn?? I hvertfall ser det slik ut på bildene av begge to ;)
Håper Hannah er bedre av vannkoppene og at de ikke klør for mye..Husker at datteren min klødde så fælt..Vi brukte gammeldags zinkliniment som faktisk døyvet den verste kløen..Men så er det godt at hun er ferdig med det..
Man blir jo dårligere jo eldre man blir har jeg hørt! Klem fra Kardemomme :)

Unknown sa...

Smukke billeder og fint skuffeindhold! Er vild med båndene!

mette sa...

s å fin blogg du har, skikkelig inspirerende butikk, og innbydende bilder... gleder meg til å følge deg også vidre!!!! :)Mette

fru vims sa...

hei søta!

long time no bloggings for min del.
er litt slitsomt å klare over alt når en hangler rundt med tette bihuler om dagen, men det går da fremover ;)

hjemme hos foreldrene mine så står det et bilde av mamma der hun er ca 2 år. makan til søt unge skal du lete lenge etter ;D hehe

skikkelig snuppeskjørt
tenkte å ta bilde av det i jula, men glemte det helt...

Ludoland sa...

oi så fin blogg du har, masse inspirerende bilder. Hvor er den butikken din? Den så gøy ut.

Ingrid_blafre sa...

Boken heter rett og slett «Home». Nydelige, gamle bilder du har funnet :-)

Maria sa...

Hej Tove :-)

Åh ja, kreativiteten mangler i vert fald ikke her i huset for tiden, hi hi - tak for kommentaren :-)

Hvor var (og er det sikkert stadig) din mor sød. Rigtig fint billede. det er sjovt med sådan en gammel bibel. Vi har også en liggende, min mands bedstemor havde. Den er fuld af dødsannoncer på familielemmer. Lidt morbidt egentlig at tænke på. Og så er den slidt. Ikke at familien var specielt troende, men bibelen er gammel og har været i familien der i generationer - så den er sikkert blevet læst godt i engang i tiden.

Jeg fik aldrig svaret dig ordentlig tilbage på sidste mail fra dig. Jeg går igang snarest / i løbet af ugen, med at sy - så sender jeg nogle ting til dig :-)

Klem.