mandag 12. januar 2009

Vel overstått 5 års bursdag

( Her er hun nettopp hjemme fra barnehagen i ettermiddag med flott ansiktsmaling:))
I dag kom endelig den store dagen for Hannah.
5 år!
Mens hun har vært noen timer i barnehagen fikk jeg bakt pizzasnurrer, innbakte pølser og sjokoladekake. Og dekt bordet etter Hannahs ønsker med nysgjerrige Nils servietter og bursdagshatter, men måtte sette noen blomster der også. Her er det "en fant fra hver bygd", både når det gjelder tallerkner og vaser:)


Nå sover bursdagsbarnet som var strålende fornøyd med dagen ( men som lurte veldig på når tennene hennes kom til å dette ut! for det var en i barnehagen som hadde mista en tann når han var fem år, hihi) Og jeg er ganske så fornøyd med dagen selv:)


Men det er tross alt godt man bare skal ha barnebursdag en gang i året;)

12 kommentarer:

ingridmarie sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet &vel gjennomført bursdagsfest-synst at ingenting er vakrere enn eitslikt herligt bord, dekka med ulike koppar og kar, med historier og levd liv;)Eg skal til pers i mars&april, då har vi tre bursdagar her i huset:) Varm helsing frå IngridMarie

Meg sa...

Herlig jente!
Gratulerer med vel overstått bursdagsfeiring! Herlig med sånne kommentarer fra barnemunn :) hehe!

Nina sa...

Gratulerer med en stolt 5åring :). Og mamma også vil jeg tro. Jeg vet jeg har uttalt at barnebursdager er grunn nok til å ikke få fler barn....mest på humor - men når både mammaen og pappaen jobber på småskoletrinnet er barnebursdager på en måte å slippe opp tøyler med en ungeflokk. Det er vi ikke helt komfy med - det ligger i blodet. Når jeg tenker etter har nok vi hatt ganske pedagogiske bursdager for å holde selskapet i tøylene :). Yrkesskade vettu.

Vel overstått! Ser nå ut som om du har gjort dagen uforglemmelig for lille lykkeliten.

Mina sa...

Gratulerer så mye med den lille store jenta!:) Ser ut som et herlig bursdagsselskap!:) Morsom kommentar den med tenne som faller ut når man blir fem..knis..:)

God natt:)

sirisinspirasjonsunivers sa...

Gratulerer! ;) Herlig med en 5 åring i hus! Så ut som at du hadde stellt til et koselig barneselskap og snaddermat! Gleder meg til du åpner nettbutikk forressten! MÅTTE bare få sagt det! Ha en strålende uke, og kos deg med jenta di! Klem fra Siri

Ninas Drops sa...

Herlige bilder...Grattis med 5 åringda..(har en selv...ååå de blir så store for fort...har jo bare en jeg og). Har skjønt at det er marsmallows med sjokolade som er litt in. Der ser jo så godt ut og da=)
Ha en firn dag fra Drops

Marieinwonderland sa...

Gratulerer så mye med 5- åringen. Tida går så fort:) Min sønn blir 7 neste uke og jeg synes han nettopp var fem! Ha en god dag:)

Unknown sa...

Stort tillykke med dagen! Alma blev 5 år i Maj og skal begynde i skole efter sommerferien. Kan slet ikke forstå at hun er blevet så stor... Tiden går hurtigt!
Det er nogle dejlige billeder;o)

Tante Mimmi sa...

Grattis! Min 5 åring nermar seg 6- huff, sant det går fort!!?
Digga oppdekningen din- hadde storkost meg! Men hadde kanskje sikkla over tallerkane dine, lukka augo og tenkt på ringar! (fnis)
Dei pølsene...no vart eg svolten!

aase sa...

Gratulerer med stoooooor jente. 5år er noe det!!!!!! Flott malt og sikkert superstolt.

Her skal det feires en 7 åring på lørdag og menyen er pizzasnurrer her og. Barn og voksne selskap på en dag, betyr sånn ca.35/40 mennesker ut og inn på en dag.....dån!!! Kommer du å hjelper meg......du som har god trening nå....

Anette {foreldremanualen} sa...

Gratulerer så mye med dagen til jenta di! :-D

La merke til at du har samme tallerkene som jeg har. Men jeg har gitt den samlingen litt opp, synes det var vanskelig å finne mønsteret (iallefall i den størrelsen jeg har - liker litt store tallerkener). Samler også på Daisy fra Figgjo.

Ha en flott dag! ;-)

Maya: sa...

Gratulerer med lisje dattera:) Så godt ut det der på spydene, nam!

Maya