onsdag 14. januar 2009

hjemmedag


Her er det lite nytt å komme med, til tross for en hel dag hjemme.. Ja, må jo sies at mesteparten av dagen har blitt tilbrakt i horisontal stilling.

( på bildet her er besteforeldrene mine, og moren min som baby, elsker slike gamle familiebilder)

Men et par bilder har jeg da fått tatt. Det var så lyst og fint i dag, men grunnen til at det ikke ble flere bilder var at lyset også gjorde meg oppmerksom på alt støvet overalt.. Resultatet ble at jeg ga opp både å ta bilder, men tro ikke at jeg begynte å tørke støv av den grunn:) Det får bli en annen dag. Det er vel omtrent det eneste positive med de mørke vintermånedene, man ser ikke alt støvet, hihi


Bildene har jeg tatt i det gamle glasskapet jeg har i stua, som i vintrineskapet i "kjøkkenstua" har jeg også malt dette skapet i en grønn/ turkis farge inni. Og mens jeg tok disse bildene må jeg innrømme at jeg fikk lyst til å male en ny farge inni her, eller kanskje tapetesere..


13 kommentarer:

Maria sa...

Man behöver vilodagar också, då man får ligga i horisontell ställning!
Hoppas att ni är friskare snart!

Jenny sa...

Oj, vilken underbar blogg! Är det okej om jag flyttar in hos dig? ;))
Blir hemskt sugen på att åka till loppisen nu. Torts att vi också är sjuka … Krya på er! :)

mette sa...

det øverste bilde... fantassstisk!!!!!!!!

Anette {foreldremanualen} sa...

Vakre bilder som alltid!
Ha en flott dag! :-)

Ninas Drops sa...

Du jeg likte veldig godt den grønn/turkise fargen der jeg=)
Take care!

Anonym sa...

Heisan Tove i horrisontalen!
Æsj, har du fått dette som gutta våres her hjemme hadde i jula. "Epidimien" har tydeligvis forflyttet seg over fylkesgrensene.
Nydelige bilder har du fått tatt til tross for sykdom. Gamle svart/hvite familiebilder er så flott og så koselig. Nydelig madonnaen på dette bildet også. ^
Ler av dukkehodet oppe i koppen. Litt Brigg-assosiasjoner fikk jeg faktisk her..... La også spesielt merke til den flotte drivved(????)bokstaven. Utrolig herlig og i et annet materiale enn bokstavelsker Kaspara har sett før. Ønsker deg rask bedring! Klem fra kaspara

Maria sa...

Det er lov at ligge på langs af og til Tove. og ALLE kan blive syge. God bedring til dig.

Så du min kommentar om bogstaverne ? jeg er så spændt på om det lader sig gøre, hi hi.
Jeg er kortvarigt gået lidt i stå med det jeg syer på. Har så meget på arbejdet i denne her uge. Igår og idag har jeg været på kontoret og arbejde. Det er virkelig morsomt, og travlt ! Jeg kan så godt lide den kombinaion jeg har af kontor og pleje. Herligt.
Men, i weekenden har jeg fri, så satser jeg på at blive færdig med syningen og sende det opover til dig. Håber det er ok.

Tak for din kommentar ang mit hysterella-indlæg... Jeg er idag endnu mere hys, for har skrevet til komunen for at få hjælp. Jeg kan virkelig ikke lide de parkerer der. Er bange for hvad der kan ske hvis f.eks en brandbil skl igennem. Det vil ikke kunne lade sig gøre, og den tanke skræmmer mig virkelig.

Klem Maria

mali-mo sa...

Håper du snart er på bedringens vei igjen ;) Her er vi oppe og rusler igjen, med bare litt hoste som henger i. Krysser fingrene for en sykdomsfri uke eller to!

God helg ;) Klem :)

Anonym sa...

Underbara bilder. Krya på dig!

Anonym sa...

Så nydelige bilder du viser fram!
Ønsker deg en god helg.
Klem fra meg

Marianne sa...

Håper du er i farta igjen! Og nei, den forrige ovnen jeg så på ble for stor for kjeller'n. Kan vel ikke stå ute med skjøteledning heller ; )
Kanskje det blir en tur over til Bergen og ovnshandel der!
God helg, klems, klems

Minmill sa...

Hei. Det er lov til å slappe av innimellom, og viktig. Nydelige bilder av nydelige ting. Må innrømme at jeg likte fargen på skapet ditt jeg. Men det er jo også gøy med forandringer.
God helg.

Maya: sa...

Uffda, håper du bli frisk snart. Kjedelig å være syk. La foresten merke til tre-H'en. Den var kul! Er egentlig ikke så opptatt av bokstaver, men den kunne jeg godt ha tenkt meg:)

God bedring fra Maya