søndag 21. februar 2010

Et nytt teppe er ferdig.. planen var å hekle et stort teppe, men det ble bare et baby/ vognteppe.
Grunnen er at det er noe annet jeg vil hekle med det samme garnet, det fant jeg ut av etter en tur innom flickr på onsdag. Da hadde jeg allerede heklet 15 slike lapper... Jeg heklet "for livet" for å bli ferdig med nok lapper til et lite teppe, og lørdag ettermiddag rett før stengetid ( dette har vært "butikkteppe", har bestandig et eller annet å hekle på når jeg er på jobb) ble jeg ferdig. Tok det med hjem for å presse det, men det blir med tilbake til butikken ( og nettbutikken) i morgen. Jeg trenger ikke et så lite teppe til min store jente:)
En annen ting som også skal bli med til butikken i løpet av et par dager er denne barnesenga. Har malt den tre ganger, men trenger en gang til. Så skal den nok "pyntes" litt.
Fargen er lykke og lykkeliten fargen som jeg viste frem i forrige innlegg. Likte ikke fargen noe mindre etter å ha sett den på et møbel... så det blir nok noe annet som også blir lilla snart:)





22 kommentarer:

PillePalle sa...

Lykke og lykkeliten fargen er så flott! Hekleteppet liker jeg også veldig, veldig godt! Ha en fin søndagkveld videre! Hilsen fra Pillepalle

victoria (huset i byen) sa...

Ååååå så flott fargen ble på senga, har jo en sånn skuvseng til frøkna tror sannerlig jeg skal male den med den samme fargen, elsker lilla.....
Takk for inspirasjonen, og flott teppe du har laget....
klem victoria

Marianne sa...

Hei!! sÅÅÅ fint teppe!!
og for en fantastisk nydelig seng =) Ha en super OL kveld!! Klem M

by BeaTell sa...

Lilla har alltid vært en av mine favortitt farger. Nydelig senga ble! Hærlige farger og flott teppe! Kreativ dame du;) det liker vi!!!!

Frk lykkelig med farge sa...

Digger den lillafargen, tror jeg må få kjøpt meg litt lykke og lykkeliten farge snart. Må bare finne noe jeg kan male da.
Jeg har lært meg å hekle hexagoner nå i helgen, så i morgen skal jeg ut å kjøpe garn. Det er så kjekt tidsfordriv å hekle.

Ha en fortsatt fin søndagskveld.

Klem fra Ann Kristin

Sukkertøy for øyet sa...

Fargen din er bare sååå lekker, lilla er en herlig farge:)
De sengene er super tøffe, har heldigvis kapret 3 slike, der 2 av de har fått nye eiere. Men passer alltid på at jeg sitter på en selv:)
De er så nydelige:)
Teppet ditt er hjerte-bank..Flink du er til å hekle..*finka*

Maren - midt på jorden sa...

Fargen ble jo kjempeflott på den fine senga! Imponerende hvor masse du får gjort:) Ha en god søndag!

Rosemary and thyme sa...

Teppet ble aldeles nydelig.
Den fargen din er superfin, og passet godt på sengen!
Ha en fin kveld
Klem Tove

Synnøve sa...

Nydelig! Akkurat et slikt teppe jeg har lyst til å hekle også :) Sammen med tusen andre hekleprosjekt jeg har i hodet så klart, hihi... Liker også Lykke-fargen så godt! Kikker meg rundt og lurer på hva jeg kan male lilla her i huset ;) Skikkelig fin ble senga malt i den fargen. Håper du har det bra, Hannah var jo bare herlig i det selvlagede hundekostymet sitt :D Klem Synnøve

Trine sa...

Takk for en super blogg! Og fargen ble jo bare lekker på den senga. Er fargen i salg nå? Vet du hvem som forhandler den? Jeg har et nattbord som hadde kledd den...

Christine sa...

så utrolig fin den lillafargen ble :D er så kult med sånne senger :D

Majken sa...

Nøj, hvor er det flot. Jeg ville ønske jeg kunne udforme sådanne ting..jeg nøjes med at se og drømme! suk..

Anonym sa...

Kjempeflott teppe!

ha en finfin kveld :-)

Marta - livet på landet sa...

Nydelig teppe og nydelig seng! Herlige farger:)
Flink du er!:)

mi-rachel sa...

nydelig den fargen "din".
og det teppet var så utrolig fint til den fargen!

Châtaigne sa...

For en fantastisk nydelig farge! Den må jeg prøve å få tak i:-) Og teppet er fantastisk fint. Ha en fin-fin mandag!
Hilsen Kastanjedamen

Kaspara sa...

Heisan Tove!
Godt å se at ikke heklingen er helt danka ut av Mr. symaskin!
Det er vel også mer hendig å småhekle litt innimellom i butikken, vil jeg anta.
Nydelig, lite teppe!
Gleder meg til å se din kreative variant av Müller-lampene! Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at du klarer å lage noe sim er like fint og ligner!
Ha en glad dag i snøen!
Klem Kaspara

Hege - BOLIGglede sa...

Så fint det ble.. Spent på hva du skal hekle nå..)
Hvor skal de fargene/malingen selges forresten?

Tullefrans sa...

Fargen så like flott ut "live"!

Kunne gjerne tenke meg at den sniker seg inn et sted i leiligheten vår.

Stine Marie sa...

Nydelig teppe og superfin farge!!:)

christin sa...

det var veldig fint! både teppet, senga og fargen :) kan jeg spørre hvilket garn du bruker, og hvilken størrelse på heklenålen? syns det er så vanskelig å finne et garn som passer perfekt til bestemorsruter. ha det godt!

O blogu sa...

This is really beautiful. Love it! The colors are great! Fantastic job!