mandag 15. februar 2010

På fredag er det karneval i barnehagen, og for en gangs skyld er vi ute i god tid med kostyme..
Hannah vil være en hund, så i morges dro vi å kjøpte pels. Den har nå blitt klipt opp i småbiter og limt på en hvit genser og en hvit strømpebukse ( begge gamle og litt flekkete..)
Vi kjøpte 10 cm av tre forskjellige pelstyper, en av dem kostet 700 kroner meteren!! Fikk litt sjokk da jeg så det, men 10 cm= 70 kroner så da var det ikke så gærnt likevel. Så for 103,50 pluss noen gamle klær får Hannah et supert kostyme ingen andre har makent til:)
Er ikke så begeistret for "nillekostymer"...


Bilde av ferdig kostyme kommer garantert på fredag:)
En dag som, ifølge Hannah, ikke kan komme fort nok..

13 kommentarer:

PillePalle sa...

Hvor søte der er at datteren din er med på kostymeproduksjon! Barn er så herlig kreativ :)
Klem fra Pillepalle

Minmill sa...

Jeg liker heller ikke Nille kostymer, men vi kjøper ferdige kostymer likevel. Forrige fredag var det karneval i lille M's barnehage. Hun hadde kjøpt en snehvit kjole for sine egne penger og var vill etter å komme seg avgårde den dagen.

Håper du tar bilde av Hannah ferdig utkledd. Gleder meg til å se kostymet dere har laget.

Tusen takk for mail snille deg. Jeg har lest den, men det har vært hektisk med jobb, så jeg skal svare deg når jeg kan sette meg ned en av de neste dagene.

Nå må jeg putte mine to prinsesser i seng. Jeg hører de sitter på kjøkkenet og diskuterer høylytt. Av erfaring bør jeg være der så dett ikke ender opp i en krangel. En fin kveld til deg fra meg. Klem Minmill

stjerneglass sa...

Spent på å se resultatet. Her går det bare i Ben 10, så noe annet kostyme var helt utelukket.

Har skrytt litt av mine siste kjøp i nettbutikken din i dagens innlegg på bloggen min. ;)

Sukkertøy for øyet sa...

Så morro at dere lager kostymet selv, spent på resultatet. Blir garantert en skjønn liten hund*s*
Så ut til å være herlig aktivitet rundt bordet, koselig:)

Ønsker deg en herlig kveld videre.

Klem Ida Susanne

atinybitofheaven sa...

oioi.. dette blir spennende gitt .-)

Flinke dere er :-) klemmer

Tove sa...

Så stilig! Jeg har sydd sauekostymer til jentene mine i julegaver, etter inspirasjon fra "Geitekillingene og ulven" som går på NRK i jula. Ullstoffet var knalldyrt, men jentene synes kjolene ble så fine at de brukte som julekjoler, så da ble det jo ikke så ille! SKal se om jeg får jentene til å stille opp i fotosession jeg også.

Ja til hjemmesydde kostymer, og ikke bare de evindelige prinsessekjolene!

Da jeg var liten sydde mamma kostymer til oss. Da jeg var 3 år var jeg nonne, og som femåring var jeg Donald Duck i matrosdress og stilig lue. Har dere andre noen gode karnevalsminner?

Marthe sa...

Her i huset var vi så heldige at mormor var på besøk rett før karnevalet i barnehagen. Ett hvitt fleecepledd ble sydd om til ett isbjørnkostyme og med isbjørntøfler han hadde fra før av var det en stor hit! Jeg er absolutt ikke fan av ferdigkjøpte kostymer, men det er kanskje fordi jeg har vokst opp med en mor som har sydd de utroligste kostymer til oss.

Ha en fin kveld!

Ninas Drops sa...

Så moro med hundekostyme. Kreativ er du. Og du, enig i at disse Nille KOstymene ikke er verdens fineste.
Ååå ja..er ikke den lysestaken fin..har den jeg også vettu, og den er jeg så glad i.
Gleder meg til å se karnevaljenta=)
KLem
Drops

Jill sa...

Blir spennende å se på hundekostymet, kjempegod ide!
De Nille-kostymene går jo istykker med en gang oxo.
Ha en fin uke!

Marit sa...

Det blir nok kjempefine kostymer! Mine jenter,Alma og Erle, var drueklase og fin dame fra Dronning Elisabeth sin tid på Steinerskolens karneval på fredag....begge fikk flotte premier!!( en liten trebit i silkesnor og på treplaten sto det NR 1) Begge jententene , de er 10 og 12 år, hadde jobbet ordentlig hardt med kostymene og ble veldig godt fornøyde!!! Lykke til!

IfraLahell sa...

Selvgjort er velgjort er det vel noe som heter. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Blir sikkert knall bra. Helt nydelig morsdagskort fra jenta di under her da. Herlig!!!

Klem

Brigg sa...

så kjekt:-) Gleder meg til å se!

Merete sa...

Supersmart kostyme! Ungene mine, tre i tallet, får heller ikke kostymer av typen Nille. År etter år har de siklet på brosjyrene som kommer fra lekebutikker, Nille m.fl., og år etter år så sier jeg nei. Karnevalstiden er vel den tiden på året de skulle ønske at de ikke hadde en kreativ mamma. Her har det blitt laget troll, indianerkostymer, cowboykostymer, prinsesser mm. Med ei jente på 14 og ei på 5 så har jeg nå hatt noen år hvor de første kostymene jeg lagde er brukt igjen. Stakkars sønnen skulle en gang være romvesen, og vi brukte en lysegrønn joggedress og sølvfarget stoff og lagde det flotte kostymet. Da han kom på skolen lurte de på om han var en teletubbie;-) Det kostymet er ikke lenger i utkledningskassa vår!
Ha en fin uke!