lørdag 13. februar 2010

I går ble jeg ferdig med et nytt teppe.
Jeg har så lyst til på et heklet bølgeteppe, og etter å ha prøvd flere ganger uten å lykkes, er dette strikkede teppe en veldig god erstatning:)
Oppskriften kommer fra pickles. Strikket et i rosafarger i fjor sommer, og tror nok det blir flere senere også. Mønsteret setter seg fort i fingrene, og perfekt for "tvstrikking".

Det ser kanskje litt skjevt og rart ut, men det strikkes på en del større pinner enn garnet er ment for. Så da blir det ganske løst..., og vanskelig å få lagt "rett ut" ( prøvde ikke så veldig...)
Det er strikket i et bomullsgarn som heter Petunia, perfekt som en gave til en "sommerbaby":)
Men siden jeg ikke kjenner noen som får baby til sommeren skal det bli med til butikken, og selfølgelig i nettbutikken.



Ettermiddagen er helt uten ting jeg gjøre ( for all del, det er tusen huslige (kjedelige) ting å ta seg til, men noen ganger må man bare overse rotet...:)), og Hannah er på skitur, så jeg skal prøve å få sydd litt. Og ikke minst ta frem alt restegarnet mitt og se om jeg får tenkt ut et nytt prosjekt... Blir rett og slett rastløs av å ikke ha noe å hekle/ strikke på.
Kanskje jeg skal prøve meg på et heklet bølgeteppe igjen..



13 kommentarer:

Unknown sa...

Flotte bilder av flotte arbeider. Jeg har heller ikke klart å hekle et bølgeteppe, men å strikke det går helt fint. Nydelige farger du har brukt. Kommer til å bli herlig lunt til sommeren, til en skjønn baby. Idag har det vært samme lørdagen på Linetoppen. Ingen MÅ ting. Det strikkes og koses.

Ha en fin helg!

Hilsen Linetoppen

Maria sa...

Gud hvor er det lækkert Tove. Jeg må må MÅ altså lære mig tålmodighed til at lære at strikke. Du får det til at se så nemt ud, og det ved jeg det ikke er :-)

Jeg så i øvrig linket til dit hjem og deg et par indlæg under- rigtig fint :-) Og tak for at jeg også var nævnt i linklisten der.

Her er der sygdom i huset. Andrea har fået skoldkopper (vannkopper heder det vist på Norsk),og er bare sløv og fud af kopper... Stakkels hende. Jeg har selv haft det som barn, men har fået virusset i kroppen fra hende alligevel. Øv hvor trist at være sløv jeg febril jeg også. I morgen SKAL jeg på arbejde, ulempen ved at være lederen....

Det blev lidt syting her, men trængte det vist bare.

Kram Maria.

Turid Holm Flaa sa...

Et teppe som ble helt etter min smak, veldig pent.

Å hekle bølgeteppe har jeg også planer om å prøve en dag. Har ikke noe mønster, men tenkte jeg skulle gå inn til http://attic24.typepad.com/weblog/ for å se om jeg finner noe der.

Ønsker deg en riktig god helg med et nytt håndarbeid.

Camilla sa...

Æsj..synd du ikke kjenner meg.. da kunne det gitt det til min baby, som riktignok blir en marsbaby da men. hihi Er jo fremdeles litt baby til sommeren. ;-) Fint ihvertfall!! Spent på ugleknottene du får inn, og jaggu hadde sambo bestilt de krokene til meg. :) Så gjenstår å finne et sted å ha de.. haha

Håper du har en fin helg!!

by BeaTell sa...

Herrlig herrlig blogg!
Denne fant jeg idag og vil gjerne bli følger av. Elsker kreative sjeler og blogger som man kan hente inspirasjon av og se på vakre vakre hjemmelaget ting!!!

Jeg holder forresten på å hekle et bølgeteppe. Men målet er at det skal bli en kjole til minstejenta.
Har ikke mønster, men vi prøver oss frem. Er ingen hekle-guru, men øvelse gjør mester.

Ha en fin helg!!!

AnnaJohanna sa...

Så flink du er!!! Kjempe flotte!!

Inspirerende og flott blogg du har, her kommer vi mer en gjerne igjen. Legger oss som følgere og håper det er greit!

Ha en flott kveld!

johanna

Anonym sa...

veldig fint og like fint som heklet bølgeteppe.
Fortsatt fin helg

Frk.Badegakk sa...

Teppet ble flott det! Vel strukket!=D

Rosemary and thyme sa...

Nydelig strikket teppe!
Fine bilder!

Ha en fin kveld
Klem Tove

Châtaigne sa...

For et nydelig teppe! Skikkelig Missoni-stil over det.

Anonym sa...

Hei igjen!! Kjempefint teppe du har laget. Nydelige farger og uttrykk.. Ha en riktig god natt:-)

Marlene sa...

Jeg blir så imponert!
Fantastisk teppe dette også!
God morsdag!

Stina sa...

Ååå, så fint! Grønt er virkelig skjønt ;-)