søndag 20. desember 2009

Da er jeg ferdig. Med 137 sekskanter, 8 tråder å feste på hver lapp..
Men blir jeg lei av slike tepper...? Nei, ikke på en stund enda tror jeg:)




Veldig, veldig fornøyd
Også syntes jeg at alt passer så fint til denne blåfargen:)



I ettermiddag/ kveld har Hannah hatt besøk av to venner. Vi har spist pannekaker, og ungene har lekt, lekt og lekt. I et kvarter hadde de tid til å sitte ned å lage julelenker.



Faren min har også kommet kjørende fra Trondheim i dag, og rakk akkuratt å være med på juleverksted:)
Beste, som Hannah kaller ham, skal være her hele julen.
Lenkene ble så fine med det tosidige papiret fra House Doctor, tror kanskje jeg må lage flere til juletreet..., ikke mange dagene før det kan tas inn å pyntes:) må jo kjøpe/ hogge et først også da..)

22 kommentarer:

Maria sa...

Åhhh, hvor er det hyggelig :-)
Fin-fine juleguirlander, og wauuu for et tæppe du har lavet dig.

Jeg blev så glad for at du kan li´puden jeg sendte dig. Gaven til Hannah er også til nu, den skal ikke gemmes til jul.
Jeg ler lidt af d ike fik pakken op, jeg gik vist en anelse amok med tapen på den, he he. Postdamen på posthuset løftede også et øjenbryn da jeg skulle sende den ;-)

Kos dig med familien.

KLEM Maria.

fru vims sa...

holy smokes!
det teppe der var fantastisk flott!

og bare et par måneder??

jeg er misunnelig! :)

håper du får en kjempefin jul! og får slappa godt av når det er fridager.

stor klem

victoria (huset i byen) sa...

for et fantastisk flott teppe, kjempe fint ble det...
flink du har vært har nok tatt sin tid tenker jeg...
Lekkert papir brukt til å lage lenker...
ha en flott 4 søndag i advent
klem victoria

mi-rachel sa...

utrolig pent teppe!
og det er de peneste julelenkene jeg har sett! dett var jammen en god ide.

Sukkertøy for øyet sa...

For et fantastisk nydelig teppe du har tryllet frem!! Utrolig flott!Dobbeltklikket på det første bildet for å se det i stort og det var virkelig et mesterverk!

For en stemning det var rundt bordet ditt forresten! Det er så masse spennende å se på på bildene dine, altså mange herlig detaljer i hjemmet ditt! Sånnt digger jeg:)
Koser meg masse her inne hos deg!

Hugs

Monicas sa...

gratulerer..ett nydelig teppe...

Maria sa...

Imponerad av hur du virkar filtar med sådana rutor eller sexkanter. det är ju mycket jobb med en sådan filt. Blir så otroligt vackert också!!

Bella sa...

Nydelig!

Hekleteppet var fantastisk og jeg kan ikke fatte at det er mulig å være så produktiv, bøyer meg i støvet : )

Fortsatt god førjul!

Perlehvit sa...

Knallfint teppe!!

Lager du på bestilling? hihi


Herlige stemningsbilder:)

Patina-H sa...

Jolelenker med det papiret blir jo kjempefine :)
Teppet var råflott :)
Ynskjer deg ei god jol !

Lotten sa...

Ohhh så fin den filten blev! Förstår att du blev nöjd. Härliga papperskedjor barnen har gjort ;-)

Kraam Lotten

Kardemomme sa...

Så nyyyydelig teppe!!!! Du er virkelig teppemester nr.1 !!!
Det er helt utrolig hvor flink du er til å sette sammen farger og ikke minst få alt du lager ferdig!!
Selv holder jeg også på med hexagoner og har laget rundt 40 lapper. Satte de sammen for å se hvor stort det ble og skjønte fort at det måtte lages flere. Mange flere!!! Hihi!! Nå har jo du tipset om hvor mange flere lapper jeg må lage for at det skal bli så stort som ditt så det er visst bare å sette igang!
Så gøy at du også er med på fargeprosjektet! Blir moro å se hva slags farger som blir blandet rundt omkring..
Jeg ser at tiden før jul begynner å bli snau så jeg benytter anledningen til å ønske deg og dine en riktig GOD JUL! Kos dere MASSE alle sammen! Juleklem fra Kardemomme :)))

Julia sa...

FANTASTISK Tæppe! Hvor er du god til det! Meget inspirerende.

Supernøtt sa...

Nydelig hekleteppe!

God jul :-)

SiriR sa...

For et lekkert teppe! Vel verdt alt arbeidet:)
Og så koselig det ser ut med klipp og lim med bestefar:)

Minmill sa...

Du er bare fantastisk flink til å hekle og jeg skjønner ikke hvordan du klarer å lage så mange heklerier som du gjør. Jeg er helt imponert.

Julegirlanderne var helskjønne, og det er gøy når de lages i sånne papirer istedet for de tradisjonelle. Bra ide....

Frau Putz sa...

Jeg er VILDT imponeret over din flid - og din tålmodighed. 137 lapper x 8 tråde at hæfte... = 1096 tråde... Det havde jeg ALDRIG haft tålmodighed til.

Også en fantastisk flot farvesammensætning med den sorte kant rundt. WOW!

Fin ide at bruge det dobbelte papir til julelænker. På dansk hedder de guirlander. (Vi er vældig franske ind imellem her i DK ;o) )

Ha' en fantastisk dejlig jul sammen med hele familien, Tove.

Mange julehilsner fra
Frau Putz

Janne sa...

Dette må kanskje være det fineste hekleteppet jeg har sett...ever!!! Utrolig lekkert, har nesten ikke ord... WOW, sier jeg bare...

Jenny sa...

Aj, aj. Den där filten är ju bara för underbar! Gu, vad duktig du varit!
Och fina girlanger, jag hade sådana förut men de slängdes eftersom de var så trasiga men kanske att jag skulle ge mig på att göra nya nu när jag sett barnens fina exemplar. :)
Kul jul!

Floppetiflopp sa...

Wow! Det må jeg bare si når jeg ser teppet du har laget. Elsker slike tepper. De minner meg om hytteturer og bestemor. Misunner deg tålmodigheten til slike prosjekter.

Må i tillegg si at du har en kjempekoselig blogg, som jeg stadig titter innom ;)

God jul til deg og dine :)

Fine Little Day sa...

Superfin filt :)!

Marlene sa...

Fantastisk teppe!!! Helt nydelig!