tirsdag 5. januar 2010

Dette teppet begynte jeg på i juli, heklet de fleste lappene da. Så har det blitt liggende halvferdig i en kurv det siste halve året.. Så i går kveld bestemte jeg meg for at nå fikk det være nok! Monterte på de siste lappene, og festet de siste trådene.
Det ligger fortsatt 30- 40 lapper i kurven, men istede for å sy dem på dette teppet skal jeg lage et til, et lite barneteppe. Ble nesten ferdig med det også i går, men bare nesten:)
Har ikke presset teppet, det skal jeg gjøre i kveld. Tror også jeg på et eller annet tidspunkt kommer til å hekle en kant rundt, men når jeg får gjort det aner jeg ikke..., kanskje aldri, hihi
Ble veldig fornøyd!
Juletreet er kastet ut, mer eller mindre all julepynt er pakket ned ( selv om jeg trodde jeg ryddet bort alt finner jeg stadig mer rundt i huset..) og med dette teppet kan bare våren komme:)



Nå har jeg endelig både et hvitt og et sort heklet teppe:)



Etter å ha brukt romjulen, og de siste dagene er endelig alt klart..
SALG i butikken og nettbutikken!!!
Det er ikke mye som ikke er på salg, så det er mange gode kjøp å gjøre nå:)
Må gjøre plass i butikken til vårvarene.... kommer sååå mye fint.

29 kommentarer:

Lotten sa...

Mm så fint täcke du har virkat! Jag kommer aldrig att bli färdig med ett helt täcke känns det som ;-)

Kraam Lotten

IfraLahell sa...

Imponert ;) Helt nydelig ble det. Kjenner meg godt igjen med å ha litt halvferdige prosjekter liggende. Alltid litt tungt å komme igang, men desto herligere å bli ferdig!!

Anonym sa...

hei!! du er flink og jeg blir sååå inspirert av deg!! jeg har knekt heklegåten nå nylig og har helt dilla!! har begynt på ruter jeg også! hva slags garn liker du å bruke? :-))

atinybitofheaven sa...

WOW- sä vakkert... nä ble jeg inspirert til ä gjöre ferdig mitt eppe som har lugget i .hmm.. snart 2 är... ting tar tid :-)

Ha en finfin dag videre:-)

Idun // Breidablikk sa...

kjempelekkert pledd! Jeg holder selv på med ett nå, men klarer ikke bestemme meg for hvordan jeg skal montere det.. Hvordan har du gjort det? :)

*klem idun*

Unknown sa...

Ja da kan våren bare komme. Flotte farger : ))

Monicas sa...

åh..så lekkert....kjempekoselig teppe...gratulerer....jeg skal ha opprødding i garnkurven, å se om det kan bli noe stæsj av et teppe....men nå er det lester som strikkes først..kaldt her i nord

Turid Holm Flaa sa...

Et helt nydelig teppe helt i min stil :-). Så flott med så mange farger, kjenner jeg savner litt farger nå.

Sukkertøy for øyet sa...

*smelt*
For et kunstverk av et fargerikt teppe!! Helt utrolig vakkert!
Du er super flink, og tålmodig vil jeg si:)
Gratulerer med nydelig teppe!

Klem på deg

Heidi sa...

Kjempefint teppe! Hekling er et mysterium for meg, så jeg er veldig imponert!

Christine C sa...

Jeg er helt imponert over din tålmodighet og hekle-evner! For et nydelig teppe :)

Klem, Christine C.

Camilla sa...

Du har all grunn til å være fornøyd! Kjempefint :-) Og nå må jeg inn og sjekke salg, eller tro om jeg skal spare pengene til de fine vårvarene..?? hmm..dilemma!! ;-)

Marta - livet på landet sa...

Nydelig av fargerikt teppe! Flink du er:)

Kaspara sa...

Hei Tove, hekledronninga i Blogglandia!
Du er enorm med heklenåla, og det er bare å bøye seg dypt i støvet der!!! Dette siste hekleteppet ditt var en drøm av et teppe. Nydelig med det lyse rundt, og så deilige vårlige farver.
Tantabarnet mitt ringte akkurat og sa at det var en 6 siders artikkel om hjemmet til bloggeren "Lykke og lykkeliten" i Rom 123. Gjett om jeg gleder meg til å titte og lese!!! Hun sa også at du hadde oppgitt Kasparas Regnbue som et nettsted du fulgte. Så koselig!
Så får jeg ta en titt på ditt store salg! Ha fine dager i det herlige huset ditt med det hvite gulvet...sukk!
Klem fra Kaspara

-elin- sa...

Lekkert ! For en deilig følelse å avslutte sånne som ligger på vent en stund. Gratulerer med nydelig teppe !

Marianne sa...

Hjeeelp!!! Det teppet der er jo HELT fantastisk!!! =) =) =) Er det mulig tror du å få oppskriften på hvordan du har laget det!?
Hilsen superhekleinteresserte M!!
PS: Bli gjerne med på våres giveaway!!!!!! (hvis du ikke allerede har vært innom uten at jeg har fått det med meg:)

Ida sa...

Lekkert teppe. Hell for tida på med eit hekla teppet med sekskantar med kvit kant. Tar litt tid, men det blir jo så fine og varme. Har alt laga med tre tepper... Ein får vel aldri nok? :P

Janne sa...

Blir bare så imponert over alle de prosjektene du klarer å fullføre!!!! Teppet var rett og slett LEKKERT!
Nå må jeg inn og kikke på nettbutikken...bare synd at lønna ikke kommer før neste uke...hihi;)
Klem

Anonym sa...

Det teppet ditt + det svarte, var nydelig. Nå kjenner jeg at jeg må kjappe på for å få det ferdig. Begynte
med det for et år siden, men har enda noen lapper igjen.
Ha en fin kveld.

Ingrid - Fjeldborg sa...

Misunnelig på hekleferdighetene dine altså! Knallfint teppe:)
Og finfin reportasje i rom123!

My Scandinavian Retreat sa...

Jeg er så glad jeg kom over bloggen din! Vi har nemlig også nettopp (mai 09) kjøpt oss en sommerhytte ikke langt fra Porsgrunn, og på bloggen din finner jeg virkelig mye inspirasjon!

Ta en titt innom om du vil, vi begynner å komme litt i orden, men mye av den morsomme innredningen gjenstår ;) Får ta en titt innom butikken din neste gang vi er i Porsgrunn :)

Annken sa...

For et flott teppe!!!
Hva slags garn har du brukt, samt tykkelse på heklenåla!?
Godt nytt år!! :)

Solveig sa...

Fantastisk teppe!! Ble inspirert til å ta frem en genser jeg har strikket på i over ett år, hihi:)

Kardemomme sa...

Si meg! Strikker du på natta også??Jeg fatter og begriper ikke hvordan du klarer å få ferdig alle disse fantastiske lappeteppene Tove!! Dette var helt nyyydelig!! veldig flott med det hvite innimellom!!Kjenner jeg får prestasjonsangst av dette sukk!
Døgnet har for få timer!!
Dessuten har du jo fått dreisen på symaskinen din også og har legt de fineste puter!! Vedder på at du synes det er gøy nå som du ser hvor fint du får det til!
Naturtalent er du men det visste jeg jo på forhånd ;)Nå må jeg løpe til bussen i kulda men ha en fin kveld! Frosne klemmer fra Kardemomme :))

victoria (huset i byen) sa...

Må bare si at jeg fikk mitt favoritt blad i postkassa i dag, og bladde kjapt igjennom og plutselig syntes jeg at jeg kjente igjen din datter i en av hjem artikklene, og leste litt gjennom og sannelig var det en artikkel om deg,dine og ditt hjem....
GRATULERER SÅ MASSE så antastisk ut, og elsker det bladet, gleder meg til å sette meg ned og lese det....
Så morro når man nå leser interiør blader og kjenner igjen damene i artikkelen gjennom bloggen.... herlig, så morro....
klem victoria

Made by Molla sa...

Fikk rom123 i posten i dag og kjente meg igjen etter mange besøk på bloggen din;) Gratulerer så mye!! Kjempefin reportasje og artig å se "hele" huset. jeg er stum av beundring for de hekleteppene dine, så mange lapper for ett teppe!! Jeg henger meg på en kommentar over; hvilket garn liker du og heklenål? Hvor finner du mønstrene? Jeg holder på med mitt første teppe, men i duse farger og ensfargede lapper. Imens drømmer jeg meg bort i dine fargerike tepper!

Kari Anne sa...

kjempefint teppe! Og så gøy å lese ROM123 i dag : )

Mina sa...

Herlighet, jeg bøyer meg i støvet!! Du er en superhekler altså!!:) Nydelig teppe!! Veldig fint med det hvite. Hehe, så du skjønte bildene mine..?;) Joda, jeg skal til Oslo til uka!:) Du også? Så gøy!! Torsdag eller fredag?:) Jeg er litt usikker på hvilken dag det blir ennå.. Men veldig moro da!:) Gleder meg til å lese Rom123, har ikke fått det ennå! Spennende:)

God natt:)

Rarerina sa...

Så morsomt å lese om hjemmet deres i rom 123. Jeg syntes jeg kjente igjen jenta i den fine junosenga. Men nå har du jo malte gulv, det har jeg fått med meg.
Følger med bloggen din, og digger nettpynt.no.
Du har så mye snæx som jeg ikke finner i nord.
Og så slipper jeg gå i butikker, og kan heller være hjemme og puske med symaskin, papir eller maling.
Kjenner meg igjen i det du sier om å heller få energi av å lage noe enn å ligg epå sofa.

Ha en fin helg, nyt litt fri!
klem fra Rina