tirsdag 19. januar 2010

Tenk at det går ann å bli så glad av en liten pose FULL av heklede duker!!
Alle disse fant jeg i går i en, for meg, ny brukt butikk.
To store kister hadde de fulle av gamle gardiner, heklede duker, litt sengetøy og diverse duker og skjerf.. Ble en full bærepose pluss et par småting til..

Et par av dem hadde flekker som ikke gikk bort da jeg vasket dem, så de blir lagt i en pose på vaskerommet for å en gang bli farget i en eller annen knall farge:)
Resten skal brukes som duker eller på ting jeg syr.




Stoffet på bilde under trodde jeg da jeg fant det at det var en duk... Så at det lå to stykker i kista, men lot nummer to ligge. Da jeg tok den ut av vaskemaskinen så jeg at nei det er gardiner... PERFEKTE gardiner til soverommet vårt..
Fikk nesten ikke sove i går, lå å tenkte på om den andre gardinen fortsatt var i butikken.
Kjørte opp i morges, og JA!!! Den var der fortsatt:)
I går hadde jeg med meg Hannah når jeg var der så ting gikk litt fort.. Men i dag hadde jeg bedre tid og fikk snakket mer med de som jobbet der. De fant frem søplesekk på søplesekk med stoffer til meg! Blant annet et fantastisk gulblomstrede dynetrekk som virkelig gjorde meg sprudlende lykkelig, hihi Igjen, tenk at ting som noen ser på som søppel kan gjøre andre ( meg ) så glad:)
Så i dag har jeg to stappfulle bæreposer med meg hjem, 50 kroner posen!

Grunnen ( en av:)) til at det har blitt så lite blogging den siste uken er butikken... Masse å gjøre med pakking av bestillinger til nettbutikken, rydding og ikke minst masse vårvarer som skal bestiller... Problemet er bare at med f.eks House Doctor og Rice så har jeg lyst til å bestille ALT!! Men det kan jeg jo ikke.. :) I dag har jeg også bestilt en del klær fra Katvig som kommer om ikke mange ukene, gleder meg!
Husk salget i nettbutikken, det begynner å bli tomt i hyllene her, men fortsatt er det mange fine ting til veldig fine priser:)



Ha en fin tirsdag, det skal jeg:)

15 kommentarer:

Lene sa...

så herlig med slike bruktfunn! Er helt fersk innen både strikking og sying selv, og da er det ekstra gøy å stikke innom blogger som din og se hva dere lager.

Ha en fin dag!

Lene.

HønePøne sa...

Nydelige duker, og herlige stoff!
Dette vil jeg kalle et kupp.. Gleder meg til å se nyhetene i nettbutikken din :)
Madeleine

Nina sa...

Hei Tove ;). Så hyggelig å høre at du liker lappeteppene mine. Jeg har sydd siden jeg var 5 -6 år (før det trampet jeg nok bare på pedalen), så jeg begynner å få noen år på baken. Mormor var sydame i tidligere dager - og ekstremtålmodig med et symotivert barnebarn i årevis. Seinere gikk jeg ett år på videregående, linje for kjole- og draktsøk - grunnkurs søm het det vel. Det var på en måte mitt folkehøyskoleår.

Jeg tror jeg skjønner hva du mente - men nei -det er ikke slik jeg monterer. De monteres ved å sys sammen på vrangsiden. Altså at stoffstykkene legges rette mot rette + et lag fôr. Man må la det være igjen en åpning der man kan vrenge alt ut av. Så syr jeg igjen åpningen med "usynlige" sting (husker ikke hva den sømmen heter.) Does it make sense? ;)

mette sa...

elsker sånt der sjøl... får vann i munnen av sånt...takk for sist foressten: butikken din var bare e n d a staseligere i virkligheten!

Anna Lisa sa...

Å kor heldig du er som fann såååå mykje fint!!!!! Nydelige duker og stoff!!!
Du har jo sans for det fine så det er ikkje rart du finner mykje fint.
Ha en strålande dag!!
Klem

Anonym sa...

Den butikken skulle jeg gjerne ha vært i:-)
Så mange skatter du fant!
Ha en fortsatt fin dag, klem Hege.

christin sa...

ingenting er som å oppdage nye bruktbutikker, som attpå til lever opp til forventningene :) gleder meg til å se hva du ender opp med å fylle butikken din med!!

Jill sa...

Ojojoj såmye fint du fant!!!
Likte begge gardinene veldig godt :-)
Blir spennende å se hva du lager etterhvert!
Ha en fin kveld!

Anniken sa...

Kan du ikke begynne å skrive hvor alle disse bruktbutikkene ligger? :D
Bor i samme område som deg, hadde vært moro å kikke innom noen fler bruktbutikker :D

Kvirrevitt sa...

Bra fangst! Nå bare MÅ jeg nedom deg snart altså! Skal helt sikkert ha esker fra House Doctor og fugleknotter! Til helga, kanskje? :)

Camilla sa...

Så gøy det må være å bestille og få inn nye varer! :-) Heldige du.. hihi Jeg krysser fingrene for at du selger Riceboller(gjerne i gult..;-p) , de fantastiske gnom og sopp utelysene(stearinlysene) og ikke minst ett fint utvalg av de søte små vasene.. hoho Og her kunne jeg fortsatt i det uendelige..for katalogen er fiiiiin <3

Sukkertøy for øyet sa...

*hjertebank*

NYDELIGE farger,former,stoffer og alt, heldige deg:)

Tusen takk for tipset ang. bruktbutikk:)

Kos deg videre idag:)

Portofritt sa...

O lykke. Det er rart, men godt, at man kan bli så glad av noen små brikker og gamle stoffer. Du var heldig - igjen;)

Vibeke sa...

så mange flotte stoffer du har funnet da! Spennende å se hva du skal lage. Enig med Anniken. Bor også i samme område og vil gjerne ha tips om fine bruktbutikker. Hvis du ikke vil ha skattene for deg selv da hehe..

marie sa...

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt ei slik gul skrivebordslampe og lurer på hvor du har fått tak i din.