søndag 3. januar 2010

Joda, tre puter til har det blitt..
Men i dag har jeg ikke fått sydd noenting, for jeg har brukt dagen på ordne til et sted jeg kan sy. Spisestuebordet var liksom ikke et varig sted. Så et stort ( og veldig kjedelig.. så det må nok gjøres noe med etterhvert) bord har blitt tatt opp fra kjelleren til tv stua vår i andre etasje. Så da måtte jo det rommet ommøbleres:) Bilder kommer nok om ikke så lenge.


Jeg har gått litt amok med bånd og babushkastoff igjen.
Stoffet er et stort sengeteppet jeg kjøpte på urban outfitters i Boston. Det var på salg til 10 dollar.. gjett om jeg var fornøyd da jeg fant det:)
Den andre puta er den rosa, med rosa bånd. Den er blant annet sydd av et koppehåndkle.


Pute nummer tre er denne røde og gule.
Også den er sydd med koppehåndklær.

Jeg begynner allerede å en se en klar tendens... PUTER!!
Jeg så "skrekken" i øynene på mannen min da han så at det ikke bare var en, eller to puter jeg hadde sydd. I følge ham har vi minst tusen puter i huset fra før..:)
Når det gjelder hekling og strikking går det som regel i tepper. Og jeg ser jo faktisk at vi ikke trenger så mange flere puter her..., så jeg må nok prøve på å sy noe annet enn bare puter, hihi

9 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Puter er jo så gøy å lage,og disse ble jo bare helt skjønne! Skjønner godt at du har fått litt dilla på å lage puter:-) Har store planer selv om å få sydd litt puter nå i uken.

Veldig koselig blogg du har - og så mye fint du lager - ble veldig inspirert!

Klem

Sukkertøy for øyet sa...

God morgen!
For noen skjønne puter du har sydd! Babuska stoffet er bare helt fantastisk!!!
Synes detaljene med båndene virkelig er prikken på verket ditt!
Du er super flink!
Man kan aldri få nok av puter!!

Ha en strålende dag!

Hugs

Unknown sa...

Men for mye puter..!!? Går det an da ; )
Hvis du syns det blir for mange av dem, er det jo bare å selge unna. De går sikkert som varmt hvetebrød : )

Christine C sa...

Så fantastisk fine puter du har laget...flotte farger til å bli glad av :) For mange puter...næsj, det går det vel ikke an å få? ;-)

Ha en finfin mandag!

Anonym sa...

Herlige puter!
Skjønner også dilla di, de blir jo kjempefine og så er det jo så enkelt å lage!

Selv har jeg ett forhengprosjekt, men det ser ikke ut til at jeg får satt meg ned og gjort det ferdig. Det er alltid ett barn som krever oppmerksomhet;) Akkurat nå er det stille, men om jeg finner fram symaskina, våkner nok babyen...

Godt nytt år, forresten! Håper det blir strålende!

PillePalle sa...

Hei Tove!
Kjempeflotte puter du har fått sydd!
Ha en bra dag videre!
Klem fra Pillepalle

Love Peace Pionies sa...

det var bare helt fantastiske puter!! så glade:)
klem Kristina

Marthe sa...

Godt nyttår Tove!

Du har jo blitt reine putedronningen du nå:) Fantastisk fine puter du har sydd!

Syntes det var ekstra sjarmerende med dynen og puten du har laget til kosedyrene til Hannah:)

Ha en flott dag!

Klem Marthe

Vinterbarn sa...

Så mange fine puter du har sydd! Imponert - og inspirert (jeg har tenkt leenge på å sy nye puter til sofaen, skjønner du....)

Ha en strålende helg!