fredag 1. januar 2010

Min aller første helt "egensydde" pute!!!
Jeg er så glad, så stolt og ivrig på å sy masse, masse mer:)
Hannah og P. dro ut på skitur tidlig i ettermiddag. Endelig en mulighet til å ta frem symaskinen jeg fikk i julegave. Etter litt "om og men", klarte jeg søren meg å spole til undertråden, og tre trådene, og det var overraskende lett! Bare en halv time etter at jeg hadde tatt frem maskinen hadde jeg min aller første pute. Jeg har bare såvidt tatt i en symaskin etter håndarbeidstimene på barneskolen..., noe jeg husker som ganske masete.. tråden satt seg fast, gikk av nålen hele tiden osv. Så jeg er kjempefornøyd med meg selv i dag:) Og veldig fornøyd med den fine maskinen som gjør det veldig lett for meg...
Rakk såvidt å bli ferdig med pute nummer to før skigåerne kom hjem.
babushkastoff på den ene siden, og et gammelt broderi på den andre siden. Litt skjev og klumpete, men det kan vel kalles sjarmerende?:)


Jeg kunne jo ikke ignorere at resten av familien kom hjem igjen..., så jeg lagde middag. Da middagen var i ovnen sa Hannah at hun gjerne ville ha en pute til den lille sofaen på rommet sitt.
Da lagde jeg denne.
Det er jo bare så utrolig morsomt å sy!!!, det går jo så mye fortere å lage noe enn jeg hadde tenkt på forhånd... Jeg er nok hekta:) En liten halvtime på en pute, eller 3- 3 måneder på et heklet teppe.... jeg har fått et helt nytt tidsperspektiv når det gjelder håndarbeid!:)



Etter pute nummer tre spiste vi middag. Da vi spiste kom Hannah på at bamsene hennes trengte pute og dyne... Så da sydde jeg selvsagt det til henne, hihi. Hannah var med på å velge ut stoffer og bånd, hun er nå veldig fornøyd og sier at jeg er den flinkeste i verden hun vet til å sy!! Så lenge Hannah er fornøyd er jeg fornøyd:) Men jeg har advart henne mot å ha putekrig med putene jeg har sydd...., iallefall disse første..


To av putene har nå havnet i Hannahs sofa, ikke lett å se i lyset som er på bildene, men fargene passer så godt sammen. Rosa, lilla og oransje:)


I kveld har vi spilt monopol hele familien, og spist nybakt prinsessekake. Klokka er fortsatt ganske ung... kanskje jeg kan sy litt til i kveld?
En veldig fin første dag i det nye året, håper resten kommer til å ligne på denne:)

15 kommentarer:

Malin sa...

Så tøffe puter ! Jeg likte veldig godt den med babushka dukkene på !

Hvis det tar så kort tid å sy puter, skal vel jeg også ha tålmodighet til det hehe.

Anne Mette Lie sa...

Så fine stoffer du har sydd puter av! Et av mine nyttårsforsetter bør være å sy mer... :-) Godt nyttår!

Unknown sa...

Bra jobba, de ble kjempefine

mi-rachel sa...

i m p o n e r t!

Bella sa...

Så gøy!

Regner med at butikken din snart er stappet med fristende sydde saker? : ) Er jo så imponert over din produsjon av hekletepper, så gleder med til å følge med her fremover.

Kos deg videre. : )

Torill sa...

Åååå, kjente eg fekk lyst å sy eg også. Du har mykje kjekt i vente for det er kjekt å sy. Og flotte produkt Du er flink !

Maria sa...

Jubiiii - så har du knækket sy-koden :-) Og det er jo enkelt ikk :-)
Fin-fine puder du har lavet.

Og du - hvor blev jeg glad for at Hannah blev glad for halstørklædet, skønt.

Ha en rigtig god (sy)dag.

Klem Maria.

Rarerina sa...

Så fine puter det ble! Jeg ble også helt hekta her i høst, og har sydd mange julegaver i år. Det er så morsomt å se et ferdig resultat så raskt, det har du rett i. Jeg har ingen tålmodighet til slike fine tepper du lager!
Hvor har fu fått tak i det fine babouschka-stoffet? Nydelig.
Ha en fin dag videre i det nye året.
hilsen Rina

Ida sa...

Gratulerer med symaskin. Kjekt å kunne sy litt. Eg lurar så klart på kor du har kjøpt babushka stoffet. Det var kjempefint. Og det var lekre puter du hadde sydd deg.

lisasornes sa...

tøffe puter du har laget-herlig blanding av stoffer:)
ha en fin lørdagskveld-den blir vell brukt til å sy mere på??:)
varme januarklemmer

barnigjendesign sa...

Hei Tove
Godt nyttår og gratulere med ny symaskin. Visste jeg det ikke, du kaommer til å bli en råtass på søm.
Litt av en produksjon på en ettermiddag! Nå kan du også sy klær til Hannah. Jeg hadde en elev en gang som sydde en kjole som ble veldig fin, og hun sa: "Det er ikke så vanskelig å sy". Nei, sa jeg, men ikke si det til noen. Hun fikk forøvrig kjeft av faren da hun kom hjem med ny kjole, for han trodde hun hadde betalt en tusing for den.
Lykke til videre med symaskinen, nå kan du sy sengetøy i lappeteknikk.

Ha en fin kreativ helg!
Klem!

Velkommen til min kreative verden sa...

Så morsomt å se. Jeg elsker babuskaèr. Flott at du oppdager at det ikke er så vanskelig å sy en pute. Bare man har fine stoffer, er det en enkel sak: )

Villblomsten sa...

Godt Nyttår :-)

Made by Molla sa...

Artig å finne ut at noe er enklere enn man tror og være stolt av et særegent nytt produkt;) Du har så fine farger og sammensetninger i interiøret ditt, jeg liker!!!!

Klem Ingeborg!

Turid Holm Flaa sa...

Så utrolig spennende å lese. Putene dine ble lekre! Jeg har noe av det samme forhold til symaskinen, men dette inspirerte. For en herlig blogg du har, her kommer jeg innom igjen. Masse hilsen Turid