tirsdag 12. januar 2010

Jeg er mamma til en SEKSÅRING!!!!
I dag er dagen, halv tolv i formiddag var det nøyaktig seks år siden Hannah ble født.
I går kveld var det duket for bursdag, årets høydepunkt:)
11 barn, pølser, sjokoladekake, kanelboller, skoleboller, godteposer og musikk.
Det var mye lyd, og mye bevegelse rundt om i huset, så vi var ganske varme etter to timer...
Hannah storkoste seg:)
Her pynter vi til festen. Kjøkkenbordet måtte flyttes ut i stua, så brukte vi alle de forskjellige tallerknene våre, litt forskjellig house doctor servietter, blomster og papraplyer i glassene. Ungene ble overlykkelige for paraplyene... og noen spurte pent om de kunne ta de med seg hjem. Da jeg sa at det kunne de selfølgelig ble det stormende jubel fra hele gjengen. Så fem/ seksåringer er takknemlige små mennesker, skal ikke så mye til for å gjøre dem glade:)

I går formiddag fikk jeg også vært innom et par bruktbutikker, og jeg fant masse!


En nyyyydelig gammel "klokke"!



Den røde gryta var fryktelig stygg inni, men den var så fin at jeg ikke kunne gå ifra den.. Og gryter som ikke kan brukes til det de er laget til lenger, er perfekte blomsterpotter:)



Denne lampa har jeg planer for, skal spraylakkeres..., men må innrømme at jeg syntes den er ganske kul som den er nå også! Blir ikke mer kitsch enn dette:)



Nydelige skåler fra figgjo, vanskelig å se på bilde, men den litt varme mintfargen er utrolig fin. Likte også veldig godt formen på skålene



Og sist, men ikke minst...
ENDELIG fant jeg noen gamle dynetrekk jeg også!!! Så nå skal det sys:)
Ha en flott 12 januar!! Det skal vi:)






18 kommentarer:

Camilla sa...

Grattis med dagen til frøknen :-)

Eirin Edvardsen sa...

Gratulerer med 6 åring. Koselig pyntet til bursdag. Jeg elsker lampefoten du har fått tak i, og du må for all del IKKE spraylakkere den. Den er jo fantastisk slik den er!!!!! Fine skåler også.:-)

Minmill sa...

Gratulerer til Hannah. Så gøy å være seks år å ha en sånn fantastisk bursdag med paraplyer til og med. Det er rart når ungene blir større synes jeg. Min eldste er nå 8 år og jeg må av og til stoppe opp for jeg synes tiden flyr så fort med de små.

Jeg var innom en bruktbutikk i dag, og der så jeg en utrolig lekker kjele, på samme størrelse med den du fant, men den var også stygg inni. Nå angrer jeg som bare det på at jeg ikke kjøpte den. Utrolig bra ide å bruke den som potteskjuler. Jeg synes heller ikke du skal spraye lampefoten, den er helt rå slik den er. Skal si du har vært heldige med loppefunnene denne gangen. Her er det også sånn at gamle sengetøy er umulige å finne, og jeg synes de du fant var helt himmelske. Passet jo bra nå som du har fått deg symaskin. :))

Kos deg. Klem Minmill

Maria sa...

Hurraaaaaaa - Gratulerer så meget med den store pige. Tænk sig, 6 år :-)
Hendes fest ser rigtig hyggelig ud, jeg kan godt forstå børnene gerne ville have paraplyerne med hjem - det er herligt når der ikke skal mere til end det ikke sant :-)

Og så kom endelig reportagen i ROM123 - viser du muligvis billeder derfra ? Jeg vil enormt gerne se det.

Her har jeg startet op på nyt arbejde. Det er virkelig godt, spændende og ALT jeg drømmer om pt. Samtidig er det HÅRDT med alt det nye, alt det jeg skal lære, og i det hele taget.... Så bloggingen går det sløjt med lige pt. Men jeg ved jo det kommer igen.

Ha en rigtig flot aften, er sikker på dagen har været bare alle tiders.

Kram Maria.

Turid Holm Flaa sa...

Gratulerer med vel overstått selskap som du har dekket så fint til. Liker stilen din så godt. Drømmer om lysere farger her i vår stua, må go'snakke litt med min kjære en dag. Ønsker deg en riktig god kveld. Turid

Anette {foreldremanualen} sa...

Gratulerer så mye! :-D

Tenk deg nøøøøøye om før du spraymaler den lampa - jeg synes den var kjempekuul slik den var!

Anonym sa...

Gratulerer med 6-åringen :) stas med sånne paraplyer i barnebursdag :)
Så flotte de skålene var og sengetøy....heldig du var.
Ha en fi kveld

Verandasol sa...

Grattis til Hannah! Så søte ting du har fått tak i på bruktbutikken og. Fantastiske de mintgrønne skålene :D

I kveld blir det nok noen tårer til Grey's her og, bryllup i kveld ;)

RareRina sa...

Gratulerer med dagen i huset!
Nydelige skåler, kunne gitt mye for slike...

victoria (huset i byen) sa...

Gratulerer så masse med din store frøken og kos dere masse med dagen..
klem victoria

HønePøne sa...

Grattis med 6-åringen!
Jeg synes lampa er knallfin som den er, jeg! =)
Madeleine

Bo med Lena sa...

Gratulerer til Hannah! Ser ut som om hun har hatt en fin dag:)

ingrid sa...

Gratulerer til jenta di, og for en nydelig og inspirerende blogg! Dette er rene godteributikken for meg:)

mi-rachel sa...

dne klokken var galtøff!

frkmus.dk sa...

Tilykke med din datter.

Hilsen Gitte

Lene sa...

gratulerer med din lille prinsesse ♥ Det var virkelig noen kupp du hadde fått tak i. Jeg har selv en slik figgjo skål og jeg bruker den hele tiden.

ha en fin kveld!

Lene

Anne Mette Lie sa...

For en fin blogg du har! :-)

Silje Mari sa...

Nydelige bruktfunn og en hærlig blanding av stoler, servise og alt. ME LIKE:D Ha en flott helg:)