onsdag 13. januar 2010


Etter barnebursdagen på mandag ble stolene våre flyttet masse på, både ved matbordet, og når de lekte stolleken etterpå. Så nå står de fleste stolene på nye steder. Ved kjøkkenbordet står det nå bare hvite stoler. Da Hannah så det ble hun ikke helt fornøyd... hvor er den gule eller blå stolen!?! I det siste har hun vært veldig opptatt av hvilken farge det er på stolen en sitter på. Så opptatt at det nesten har blitt krangler når hun har med seg venner hjem som skal spise her.. Begge vil f. eks være kule... altså sitte på den gule stolen..., eller sitte på den grønne og være skjønne osv
Jeg foreslo for henne å skrive favoritt ordene hennes ned på den nye, hvite stolen jeg kjøpte på mandag på fretex for å ha nok stoler til alle barna som kom. Det syntes hun var en god ide. Så det ble det rå og kul, eller råkul:)
Ellers blir ting støtt og stadig flyttet rundt på her. Nå er jeg veldig fornøyd med å ha fått frem det fantastisk kule papegøyefatet jeg kjøpte på et bruktmarked i London i sommer. Og alle vasene med blomster fra Hannahs bursdag pynter fint opp sammen med noen nydelige bokser.








15 kommentarer:

Kristine sa...

Hei Tove :-)
I går leste jeg det nye rom123 og reportasjen fra hjemmet ditt. Så FINT!!! Utsiden var jo bare helt utrolig..litt sånn jeg drømmer om at mitt fremtidige hus skal se ut ;-) elsker lyseblå hus...heldige deg!! Ha en super dag! hilsen fra meg

Anna Lisa sa...

Å så stor Hannah er blitt :) Gratulerer med overstått bursdag.
Fine bilder. Og kjempe stilig stol :)
Skal jammen sta å kjøpe DET NYE ROM 123 :)
Ha en fin dag
Klem

kardemomme sa...

Hei Tove :)) Gratulerer så mye med seksåringen på etterskudd!
Tiden går så altfor fort! Til høsten begynner hun vel på skolen og derfra går årene enda fortere..
Skal si du er i vinden for tiden!
Både Rom123 og Gravid på en gang! Så moro :))
Du har så mange fine stoler!!
Virkelig morsomt med alle disse pangfargene!
Dessuten blir det vel nyheter om bloggernes palett etterhvert også. Er spent på hvilke farger dere andre har laget..
Ha en fin dag videre! Klem fra Kardemomme :))

Tante Mimmi sa...

Gratulere med overstått dag! ..må ut å handle blad eg og!;)
Og så gøy med tekst på stolen! :)
Blir i godt humør av å kikke inn her!

jóna björg sa...

Hei, morro å lese. Jeg bodde i Skjelsvik i min ungdomstid (er fra Island men bor nu i DK) Blir nokk en flittig leser her :) Flott hjemm du har. Klem

Sukkertøy for øyet sa...

God ettermiddag kjære Tove:)
Vil først og fremst gratulere deg med en helt fantastisk repotasje i rom en to tre*s*
Koste med med bladet igår og er liksom litt stolt over at jeg kjenner til deg her i bloggverdenen*s* Et virkelig flott og personlig hjem du har, super fint:)
Ble så inspirert at jeg faktisk tok tak i malerkosten og malte vitrineskapet på innsiden. Takk for at du deler dine kreative ideer og løsninger med oss, håper du fortsetter med det:)

Ønsker deg en herlig dag videre.

Klem Ida Susanne

stjerneglass sa...

Superlur løsning på stolproblemet. :) Jenta di er skjønn og ser rimelig fornøyd ut.

Verandasol sa...

Heihei, så reportasjen i rom 123 nettopp, virkelig fint! Grattis :D Herlig farge på huset deres utenpå syns jeg! Elsker lyseblått ;)

Janne sa...

Absolutt RÅKUL;)

silje-sin sa...

Så herlige og fargerike bilder du viser:) Og gratulerer så mye til Hannah! Hun blir skolejente til høsten hun da?:) Spennende:) Er du noen gang i bruktbutikken til faren min, ved Nylende? Han kaller seg Skrot-Tor, og har MYE rart! Og noe fint da:) God helg! klem fra silje.

Vibeke sa...

råkul!:)

god søndag,
klem

BlandetLoft sa...

Masse herlige bilder. som alltid :-) Ikke så rart, flott hus og fine ting.

Hilsen BlandetLoft

Kaspara sa...

Hei Tove!
Tusen takk for vesken som er tilbake og alle de søte små tingene som lå i konvollutten!!!
Den runde broderte fugle-magneten, tror jeg jeg skal feste en lærtråd i og ha som smykke. Den var sååå lekker!
Så herlig at Hannah får pynte stolen sin! Og gratulerer på etterskudd med stor jente!
Ha en fin dag. Her snør det ute, store myke snøfiller.
Klem fra Kaspara

Pi Andrea sa...

Hej Tove... :o)
Som altid, fine ting du viser frem her på din blog... :o)

Der ligger en Award og venter på dig på min blog... :o)

frkmus.dk sa...

Hej Tove

Jeg har lagt en kreativ award til dig inde på min side.

kh Gitte