søndag 14. desember 2008

Advents søndag

I dag har det vært den store bake/ juledagen. Etter frokost kjevlet og stakk vi ut en trippel porsjon kakemenn. Min absolutte julekake favoritt!
Og Hannah elsker å bake og lage kaker, hun er kjempeflink:)




Etter kakemennene var ferdige dro resten av familien ut på skitur. Jeg ble hjemme for å ordne litt til Hannahs juleverksted.

Tre av Hannahs venner fra barnehagen kom, med masse energi og arbeidslyst. Her har vi pyntet pepperkaker og malt på kakemenn med konditorfarge, med stor iver. Etter å ha pyntet og også kost seg med å spise masse av pynten trengtes det å "få ut" litt sukker. Så ungene fikk klær på seg og løp rundt huset og lekte bjørner, mens jeg fant frem papir og klistremerker til å pynte fyrstikkesker med. ( Noe jeg gjerne skulle ha fått forberedet på forhånd, men hvor blir tiden av..?) Alt i alt, et veldig koslig juleverksted og jeg har et lykkelig barn som er full av julestemning:)


13 kommentarer:

Maria sa...

Vilket härligt mumsigt pysselbord.

Kul att du är med i min utlottning, lycka till!

Guttemamma sa...

Ser ut som dere har kost dere, herlig!!

Therese sa...

Du er en herlig mamma du :D

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ser utrolig koselig ut, ikke tvil om at snuppa konsentrerer seg der hun sitter, herlige foto.
Klem

Tante Mimmi sa...

Å, så god du er! Så flott planlagt og laga til! Synest nesten litt synd på ungane mine... Men! Får la meg inspirere!!:)

Unknown sa...

Så hyggelig Ü De hadde det sikkert kjempe stas. Så flink mamma du er! *Jeanette*

sirisinspirasjonsunivers sa...

Ååå... Så koselig! Det minner meg om når jeg var liten. Jeg, mamma og søstrene mine brukte å bake kakemenn og pepperkaker sammen i jula :) En fin aktivitet å gjøre sammen med barn! :)

Det ligger en award til deg på siden min! Setter pris på å være din bloggvenn! Klemmer ifra Siri

Olstad sa...

åhh det så fantastisk koselig ut. Min 4 åring og jeg skal bake litt imorgen. Håper vi får det like hyggelig.

Fortsatt god førjul.

Synnøve sa...

Wow, der hadde jammen jeg kost meg på juleverksted også, hihi... ;) Flinke Hannah, tror ikke jeg var så tålmodig da jeg var liten! Elsker også kakemenn fortsatt, men det var noe vi bakte mest da jeg og broren min var yngre, så ble det stopp noen år. Men de tre siste årene har jeg og samboeren min bakt det til jul, bare fordi jeg synes det er så godt, hehe.. Men har ikke hatt tid foreløpig i år, så spørs om det blir, sukk... :/

Men ja, angående messen! Skal du til Danmark, heldiggris! Tror ikke jeg får dratt dit, pga jobben min som grafiker... Men tipper det blir en tur på messen på Lillestrøm i stedet, slik som i høst. Men håper virkelig å få dratt til Danmark en gang også, har hørt den messen er bra :)

God natt til deg! Klem Synnøve :)

Anonym sa...

Hei du :)
Så koselige bilder da..Ser at Hanna koser seg konsentrert om julebaksten..Verkstedet med venninnene var nok også et høydepunkt..Du er flink til å skape god barndom Tove!
Synd at årene går så fort..Jeg savner småbarnstiden innimellom..
Men så har jeg alle gode minner fra disse årene og får kose meg med dem..Ha en fortsatt fin førjulstid Tove..Klem fra Kardemomme :)

Maria sa...

Hej Tove :-)

Jeg ville ønske jeg var 4 år, og med til juleværksted hjemme ved dig :-) det ser SÅ hyggeligt ud, og hannah er simpelthen så skøn.
Jeg bliver ved at kigge ind her ved dig, og får så sjældent skrevet... Men det kender du jo heldigvis selv også.

her går det i 100 km i timen føles det somom, men efter lørdag er der lidt mere ro på mig. Derefter har jeg bare 2 aftenvagter, og det er somregel hyggeligt og travelt på samme tid. Masse ansvar, og udfordringer, så det er morsomt samtidig. Jeg har haft travlt med bestillingsvarer i min shop, og jeg har fået en ide til noget vi to kunne gøre sammen :-) det skriver jeg lige en mail til dig om.
Idag har vi været til julearrangement i børnehaven, det var en succes. Vi er alle nye i aktivitetsudvalget (er 7 styk), så det var en form for test af os alle her første gang. Der kom over 90 mennesker til julehygge, så det er jo også dejligt når der bliver støttet op om det sociale i børnehaven.

Nu vil jeg løbe igen...

Knus Maria

pepperkverna sa...

Herlig! Hege

Anonym sa...

Hei Tove
Så herlige bilder! Jeg er imponert jeg over alt du får til ved siden av en hektisk tid i butikken!
Takk for koselig kommentar hos meg. Faktisk er det mulig at jeg stormer butikken din med mann og to barn på slep i morgen. Vi har faktisk planer om en Telemarkstur og gjøre oss ferdig med julegaver på Pynt og Down Town. Hvor ligger Søstrene Grene forresten? På Down Town?
Ha en glad fredagskveld, Tove!
Klem fra kaspara