torsdag 4. desember 2008

litt nytt, noe gammelt og en ommøblering i butikken

I går og i dag har det kommet en del nytt i butikken. Blant annet disse oransje og rosa fatene. Nå skal jeg vel egentlig ha dem selv hjemme, men de ble levert! i butikken i dag av en snill selger ( bloggbutikken bruk omatt). Og når de først hadde kommet inn i butikken måtte jeg "gjøre noe" med dem. Så de er nå blitt vegg"kunst":)

Igjen, rosa og oransje er en fargekombinasjon som sjelden slår feil:)



Og Hannahs seng ble i morges tatt med til butikken. Har ikke hatt noe sted å gjøre av alle puter og tepper. Planen har vært å finne en fammel skuvseng på en bruktbutikk, men etter å ha kikket et par måneder uten resultat måtte jeg jo gjøre det jeg har gruet meg til lenge... Nemlig ta med junosenga.. Og det er på høy tid egentlig, Hannah er snart fem år og burde nok hatt en større seng for ganske lenge siden..
Så om det er litt trist å ikke ha senga hjemme ( tenk å ha slike følelser ovenfor en seng!!), men det nest beste er jo å ha den i butikken:) Og selv om det nok ikke blir flere barn her i huset så har jeg ikke hjerte til å selge den, forhåpentligvis syntes Hannah den er fin den dagen hun får barn:)




Endelig har jeg fått varer fra Rie Elise Larsen!


Bånd, papir, lampeskjermer, stoffposer, papirfugler og lampeskjermer. Og de er like fine som på bildene på hjemmesiden hennes:)

Det var det jeg hadde ( fått tatt bilder av) i dag:)

21 kommentarer:

Marianne sa...

Nydelig tomatdip, er du ironisk eller ; ) Det er FirstPrice på Kiwi, salsadip eller noe, og så dypper jeg med nachochips... Må nesten kalle meg avhengig, kjenner abstinenser nå...Innbiller meg at det er litt sunnt med så mye tomat og grønnsaker og greier oppi der!
Kjempe fint i butikken, jeg fikk ikke sett meg skikkelig omkring. Masse fint! Hvordan sover Hannah nå da? På gulvet?

Anne sa...

Så utrolig friske farger, jeg ble glad bare av synet jeg .-))

alvorada sa...

Se der er senga på plass ja! Ser veldig bra ut :)
De rosa/oransje fatene var jo bare helt herlige, just my style :)
Og papirrullene!! Fantastiske! Tror det må bli første tog til Porsgrunn igjen jeg... ;)

irina sa...

Herlig butikk du :) Og senga er no bare nydelig !!!

klem

Villa Luftslottet sa...

For noen dritfine bilder, og så utrolig mye artig og farger!!! Linket det, har ikke vært her før, men linket deg like så godt med samme jeg, så jeg holder meg oppdatert..hihi;)

Villa Luftslottet sa...

Litt skrivefeiler, er vel bare sunt;)

Unknown sa...

Det er så mye fint hos deg at jeg blir helt dårlig!!! Bruker å kjøre forbi Porsgrunn når vi skal på hytta, men det er bare om sommeren. Og akkurat nå syns jeg det var veeeldig lenge til sommeren...skulle gjerne vært innom hos deg NÅ altså : )

Marieinwonderland sa...

Hei Tove! Tusen takk for hemmelig venn gaven. Skjønte det var deg når det sto Porsgrunn på poststemplet og må innrømme at hjerte dunket litt ekstra;) Så mye fint da gitt! Gleder meg til å drikke kakao av nissekoppen. Skal legge ut bilder på bloggen, men må bare være hjemme når det er dagslys for at alt skal komme til sin rett. Så fint det ble med senga i butikken, skjønner godt at du ikke vil selge den.

r e b e c k a sa...

Så mycket fint och så många underbara färger! :)

Maria sa...

Igen så ser jag att du måste ha världens mysigaste butik!!

Jag har två plåtburkar i samma serie som dina brickor, en i grönt och en i blått.

Anonym sa...

Hei Tove
Tusen takk for søte ord på bloggen. Ja, det er denne helgen det er julemarked. På søndag er det åpent fra 14-17.
Så morsomt om du hadde dukket opp da!
Uansett tror jeg at jeg må innom butikken din snart. Bildene fra den er så uimotståelig fristende!!! De nye oransje og rosa fatene var helt herlige, og bilden med senga og de flotte teppene og alt det andre er helt, helt nydelige! Søsteren min(hun med interiørbutikken) vil alltid farte til andre byer og kikke. Tror jeg lurer med meg henne en dag og innter "Pynt".
Ha en nydelig helg og masse salg i butikken! Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Skjønner godt at du har følelser for Juno senga jeg..Det er jo verdens flotteste barneseng-design
på de sengene! Men den ble et flott blikkfang i butikken din da og nå kan du sitte og se på den hele dagen..Hadde du satt den på loftet hadde du jo ikke sett den i hverdagen..Jeg får gåsehud på armene bare jeg ser navnet til Rie Elise..Hun har de herligste ting!
Jeg reiser til Køben på mandag og håper inderlig at vi skal dumpe opp i en butikk som selger produktene hennes..Grønlykke fører disse tingene men jeg er så redd de skal være utsolgt! Søren at ikke Porsgrunn er litt nærmere Oslo da ;)Fatene/brettene i oransje og rosa er ubeskrivelig flotte!!!!! Ha ren fin fredag!
Klem fra Kardemomme :)

Maya: sa...

Du har en fantastisk butikk! Ser ut som et sted man kan gå i evigheter ot titte. Liker stilen din:)

Adventshilsen fra Maya

makiato sa...

En sån fin butik och blogg!

Tante Mimmi sa...

ÅÅÅÅåååå! Eg blir jo heilt dårleg av å sjå på dette!
Det er nett som å halde ein sjokkolade foran eit barn og sei "denne kan du få sjåååååå på", men ikkje smake........
Til sumaren må slekta besøkast!

Olstad sa...

Det er så lekkert i butikken din. Det ble suverent fint med puter i senga til Hanna. Jeg har så lyst på slik seng til lillefrøkna her i huset men hun må nok sove i stokke sengen hun også som sin storebror.

Til sommeren tror jeg at jeg skal gjøre alvor av min sommerturne fra bloggbutikk til bloggbutikk kan bli en fantastisk tur.

God helg.

Lena sa...

Det ligger en award til deg på bloggen min...
Ha en glad lørdag!

Krusedull sa...

Aj aj så mye fint! Herlige farger på det fatet (orange og rosa), og den lilla matten kunne gjerne stått øverst på min ønskeliste denne måneden! Forresten så jeg dine kreasjoner på julemarkedet nå, og ble stum av beundring (stemmer det forresten? Hadde ikke fått med meg at du sydde jeg...) ! Kuleste barnelær jeg har sett på lengelenge! : ) wow for deg!

Unknown sa...

Hei Tove Ü
Jenter og dårlig samvittghet vet du...he he.

Tror jeg må komme innom å handle litt papir og bånd igjen. Og det fatet!!...så fint. Skal du selge det eller er det bare til "pynt" ;)
Har selv de små i turkis, utrolig fint mønster!

Nå er det blåfjell og etterpå skal vi pynte pepperkakene vi har bakt i dag, så her er det ordentlig julestemning Ü

Klem Jeanette

♥bagatellar♥ sa...

Ååååååååååå, henført her, sån butikke vil jeg ha nærme meg, drømme... Den porselensdådyren ønsker jeg meg veldig i julegav(fra meg selv;_)) om du ikke har solgt den så vil jeg veldig veldig gjerne kjøpe den av deg!!!

Anonym sa...

Så fantastisk herlige bilder fra butikken! Og nærvær av oransj er nok absolutt det som skal til for at jeg skal like rosa. :-)