mandag 29. desember 2008

to dager igjen

To dager igjen av 2008... Som de fleste(?) lager jeg som regel et par nyttårsforsetter for meg selv. Og et av dem er bestandig å slutte å spise så mye sjokolade ( jeg er ALTFOR glad i det... helt håpløst..) og spise mye mer frukt, grønnsaker og nøtter...
Er som regel ganske flink i januar, og kanskje februar. Men nå har jeg begynt allerede, to dager før jeg "må":) Og etter etter jula med julemat, julekaker osv osv er det veldig, veldig deilig å ta en appelsin istede for en kakemann ( eller en sjokoladebit;))
En stor middag igjen, vi får besøk på nyttårsaften og vi skal ha kalkun. Det er faktisk bare andre gang jeg lager det, og burde egentlig brukt kvelden på å "surfe" på matsider om tilbehøret til kalkunen.. Noen tips? ( Har planer om å bake focaccia, stuffing med bacon og sopp og prøve meg på hjemmelaget aioli.., så noe som passer til det?)



Kardemomme har laget de mest fantastiske små "heklerier" i jula, og jeg har utrolig, utrolig lyst ( men har kanskje ikke nok tålmodighet..) til å gjøre det samme..
Så på jobb i dag lagde jeg denne "isen", og "knappen".. vet egentlig ikke helt hvorfor jeg legger ut bilde av dem for jeg er langt fra fornøyd. Men det er iallefall en liten begynnelse, kan vel kanskje si at et av mine andre nyttårsforsett er å iallefall lære meg å hekle blomster:) Kardemomme har forhåpentligvis heklet i mange år, og er dreven i "faget"...
Jeg tror jeg skal bli ferdig med det gule lappeteppet mitt ( som jeg ikke har gjort noe med på lenge..) før jeg virkelig går inn for "detalj"heklingen:)

8 kommentarer:

Maria sa...

Hmm.... tilbehør til kalkunen... nææ, men du kan jo altid tage en hjælper fra den lille blikboks, ha ha :-9

I øvrig rigtig fine billeder, og har du ikke også lavet ny header ? Den er i hvert fald kul.

Du Tove, har du tænkt mere på det jeg skrev til dig i mailen ? er det noget jeg skal lave tænker jeg på ?
Jeg vidste egentlig ikke det er stille i butikkerne i de første månederne af året, men kanskje det er derfor så mange holder salg, for at lokke kunder til. Jeg har fået 2 forskellige gavekort til min fødselsdag, jeg skal have brugt. Det bliver ikke noget problem, hi hi.

Tak for din kommentar ved mig, den glæder mig. Det lyder rigtig hyggeligt med jer to morgen-data-piger.

Klem Maria

Åse Marit sa...

Så fiiint det gule teppet er!! Ser ut for meg som du er rimelig dreven!

Veeldig fin blogg og bra nyttårsforsett som eg absolutt bør slenge meg på! (Må tenke litt meir på den;-))

Likte sofaen med puter og teppe veldig godt og den flotte lampen i forige innlegg!

Til foccaciabrød og heimelaga aioli er det i alle fall kjempegodt med gresk salat med fetaost og oliven. Har aldri prøvd den salten til kalkun, men kanskje verdt eit forsøk!?

Lykke til uansett!

Ninas Drops sa...

Så deilig det høres ut med den kalkunen din da.. Vi skal til svigermor og jeg tør påstå at kalkun er noe hun ikke kan.. hi hi.. skikkelig tørt uff uff...

Ellers synes jeg den isen din var veldig søt jeg:) Fortsett med det du....

ha en strålende dag. Foccacia brød ja nam nam....

pepperkverna sa...

Sukk, det var det der med nyttårsforsetter da...Men sjokolade må man ha! Nydelig teppe. Hege

Marianne sa...

Høres ut som en flott meny, spør du meg! Jeg har en god foccaciaoppskrift på bloggen med salt og rosmarin jeg kan anbefale : )
Det er alltid spennende å stå på terskelen til et nytt år synes jeg, blanke ark og alt det der. Ønsker dere en flott feiring og alt godt for det nye året!
Klem fra Marianne

Anonym sa...

Hei,hei Tove :))Nå er jeg så sent oppe at du sikkert har slått av pc-en allerede men du verden for en koselig is du har laget!!! Knall ide hihi!!! Jeg liker nettopp ideen med å hekle ting som ikke er så innlysende og softisen din var jo perfekt både i farge og form!!
Takk for pene ord om meg på bloggen din snille deg!! Det var en koselig overraskelse på "morgenen" og som svar på "spørsmålet" ditt så har jeg strikket siden jeg var barn ;)
Fant ut at det var lett å hekle tøy til lykketrollet mitt og laget en hel garderobe med bittesmå plagg til dette trollet.
Hadde egentlig disse hekleriene i hodet da jeg begynte med de små hekleriene nå i jula..Hadde tenkt å gi meg nå men kunne ikke motstå fristelsen til å lage mer så det kommer flere rariteter om en dag eller to..Håper du syntes det var så morsomt at du fortsetter :)
Ellers må jeg si at disse teppene dine virkelig er proffe!!!!!
Fy søren Tove!! Du produserer jo disse herlige teppene i flerfold og jeg må si jeg beundrer utholdenheten din..Selv har jeg bare kommet meg gjennom 3/4 teppe med bølgehekling før det stoppet opp..Det får være nyttåtsforsettet mitt å lage dette teppet ferdig..Har så lyst til å lage bestemorsruter men vil ikke starte opp med det før det andre er ferdig og da har jeg liksom låst meg selv litt..Ønsker dere alle en fin nyttårskveld og ET GODT NYTT ÅR!! Stor nyttårsklem fra Kardemomme :)

Nita sa...

Du kan ikke slutte å spise sjokolade; det er så bra for humøret og immunforsvaret (?? fant bare på det siste...).
Jeg forbeholder meg retten til å spise litt sjokolade hver dag, det er mitt forsett!

Ønsker deg alt godt for det nye året :)

Unknown sa...

Hei på deg! Håper du har hatt en herlig jul, ønsker deg et godt nyttår, så "ses" vi igjen i det nye året :) Stor nyttårsklem!