fredag 12. desember 2008

Butikken gjennom nytt kamera:)

Da har jeg endelig fått prøvd det nye kamera i dagslys:) Og det er sååå gøy!! Det er noe helt annet med det store, nye kamera istede for det lille gamle. I helgen skal jeg ta masse bilder, har lyst til å ta en tur i skogen for å ta bilder, men må jobbe i morgen, og på søndag kommer noen av vennene til Hannah hit for å ha juleverksted ( hjelp, bør kanskje begynne å planlegge hva de skal gjøre.. noen forslag til hva jeg kan ordne i stand til en liten gjeng snart femåringer og en treåring?)

Har fått varer fra House Doctor denne uken. Masse fint gavepapir, utrolig kule bokstaver og de fine teppene og putene som ligger på stolen.





Her er "juletreet" i butikken, med neglefiler og nøkkelringer i tillegg til litt vanlig julepynt.



Og flere bokstaver... utrolig fine:)

Og her er putene igjen.... gule og grønne " t- bane" puter!
Det har vært kjærlighet mellom dem og meg, det vil vel si fra meg til dem, fra første blikk:)


Og her er Hannahs gamle seng, det er veldig deilig å kunne ha den i butikken. Så selv om Hannah har blitt for stor, kan jeg se den hver dag ( ok, seks dager i uka, men det er nok det:))
Og nå er den fyllt med puter og tepper, og over henger hjemmestrikka tepper, kjoler, tøyposer og en kjempekul 70- talls duk:)


Og nå skal jeg foruten å planlegge "julebaking" og begynne å tenke på juleverkstedet til søndag også prøve å ta en liten bloggerunde:)

Ha en fin fredagskveld!

14 kommentarer:

Mina sa...

Gratulerer med nytt camera!!:) Så moro! Kjempefine bilder fra butikken! Jeg må virkelig ta turen bort en gang! Hadde tenkt til å kjøre innom, og vindusshoppe en søndag vi kom fra hytta, på Gautefall, men så dro vi så sent, så det gikk helt i glemmeboka. Men det kommer jo flere dager!:)

Lykke til med juleverkstedet på søndag! Så koselig:) Fryd og Design og Kaspara er jo veldig flinke til å lage enkel og nydelig julepynt da. Ellers så tror jeg så absolutt ikke det burde være noe problem for deg heller!:)

Klem:)

Brigg sa...

Gratulerer med nytt kamera!! Jeg kan se forskjell på bildene faktisk. Og FOR noen bilder. Den butikken har så mange fristelser at jeg nesten ikke klarer å se butikkbilder..

Blir kjekt med juleverksted!! Kos dere masse:-) Jeg sverger alltid til gamle klassikere som lenker, hjertekurver, kremmerhus, ting med kongler og filt. Åå..er jo så mye! Pepperkakehuspynting feks? Gleder meg til Tuttifrutti blir større så vi kan gjøre slikt:-)

Anonym sa...

Det siste bildet er bare helt herlig! Jeg tror jeg er NØDT til å ta en tur til den butikken en gang selv om det ikke akkurat er langs min daglige vei...

Ninas Drops sa...

jepp gult er kult som Briggs sier... Skulle hatt den gule puten samt et par ti bokstaver takk:)

ingridmarie sa...

So kjekt med nytt kamera! Gratulerer!! Eg hååååpar at eg har vore snill nok til at Nissen har med eit i gåvesekken sin til meg :) Det blir jo PROFFE bilder straks ein byter kamera, synst eg! Ja, blikket for eit godt motiv lyt ein vel ha, men det har du jo vist lenge at du har :) Gler meg til enda fleire flotte bilder og glimt frå både butikk og heime hjå deg :) Vart litt nervøs for at du ville gje deg med blogginga då eg las innlegget lenger ned :) Kjekt at det var nytt kamera det gjaldt!!!! Virkelig eit lys i mørke vinterdagar å ta ein tur innom bloggverda di! Kjem eg på dine kantar so skal eg jammen komme innom butikken!! Varm helsing frå IngridMarie

Olstad sa...

Gratulerer med nytt kamera. Det så veldig fint ut. Så flotte de putene var. Me like.

God helg.

Therese sa...

Hva slags kamera hadde du før? Jeg kjøpte meg et Canon EOS 350 på mars i fjor, og det var en helt ny verden. Uten tvil det beste kjøpet i år :) Gratulerer så mye.

Anna Lisa sa...

Nå har eg vore ei runde i favoritt butikken min igjen:) Så flott du har det!!!
Artig det juletreet ditt:) Og flott/ stilig papir du har fått.
Ønska deg fin advent vidare. Håpa julehandelen går bra.
Klem

makiato sa...

Du har så mycket fina bilder på din blogg som är jätteinspirerande!

Unknown sa...

Gratulerer! Så gøy og så fine bilder Ü
Har du sett at vi ligger på liste over fem på topp av hobby- og designblogger på sol.no, Kardemomme, Kaspara, Blafre, deg og meg.
Her har du linken: http://www.sol.no/guide/hobby/
Klem Jeanette

Anonym sa...

Hei Tove :)Endelig har jeg en roligere helg med puslerier i huset og tid til litt blogging..
Jeg har vært på farten de siste to ukene og de dagene jeg har vært hjemme så har vi hatt besøk..
Dermed blir det liten eller ingen tid til blogging..Ser jo at jeg ligger laaangt etter når jeg ser all de herlige bildene du har tatt fra butikken..Gratulerer med nytt kamera og ny lekker heading på bloggen..Termosen i headingen har jeg helt maken til..Kjøpte den i København i sommer og den er lekker :)
Lekkert er alt annet du viser også!!! Dette er bilder jeg kan se på om og om igjen for inpsirasjon..
Herlige farger..Sengen til hanna er jo så fin i butikken din og veldig egnet til å pyntes med alskens lekre tepper og pynt!
Siden du har så mye lekkert papir kan dere kanskje lage noe fint papirklipp når barne kommer i morgen? Pepperkakeformer er suverene som mal..
Ønsker deg en fin lørdag..PS!Jeg fikk også tips fra Jeanette angående anbefalte design og hobbyblogger på SOL..Så gøy at vi er anbefalte :))) Stor klem fra Kardemomme :)

tavelhus sa...

Vilken mysig butik! Är det din butik?

Anonym sa...

Hei Tove
Så utrolig fine bilder! Jeg er drøssvis av ting jeg ønsker meg i butikken din!
Så flotte bokstaver du har fått inn nå. Tror de sorte er maken til de jeg har i A og R.
Den juno-senga gjør seg så i butikken. Det er så herlig og innbydende med alle de fine pleddene og putene oppe i den.
Det er mulig jeg kommer innom butikken din til uka. Mannen min har et ærend i Skien, og da er det jo ikke langt unna. Søsteren min har også alltid lyst til å farte rundt til andre byer.
Ha en flott helg!
Klem fra Kaspara

Stine sa...

Hei! :) Har du noen bokstaver S og J?