lørdag 27. desember 2008

God jul!

Vi er hjemme igjen etter juleferie i hjembyen vår. Jeg har virkelig tatt ferie, mer eller mindre ikke gjort noen ting de siste tre dagene. Og det har trengtes etter en høst med mye jobbing. Og tenk at enda en ekstra fridag snart kommer:)




Så fra jeg kom hjem etter jobb i dag har jeg ryddet på plass julegaver og ryddet/ flyttet rundt på andre ting. Og endelig har jeg funnet den "magiske" innstillingen på kamera, jeg syntes kveldsbilder blir ganske så fine nå, fargene blir veldig "ekte":)

Tusen takk for alle kommentarer jeg har fått de siste dagene, jeg skal nok få besøkt dere alle de neste dagene. Nå som huset er ryddig og Hannah har masse julegaver å leke med så får jeg forhåpentligvis litt tid med pc'n også:)



Vi har hatt en kjempefin jul, med maten, selskapet og gjøremålene som hører til.
Som f.eks spise julegrøt hos mamma/ mormor på juleaften formiddag for så å vente i spenning på hvem som finner mandelen... og det å ha så flaks at hun finner den hvert år legger ikke akuratt en demper på gleden:)


Ha en fortsatt fin romjul alle sammen:)

11 kommentarer:

silje-sin sa...

Bildene var kjempeflotte! Og det høres ut som dere har kost dere masse, så bra:) Så du er ikke egentlig fra Porsgrunn el? Vi har vært en tur i byen i dag, og jeg kikket inn i butikken din, men den var stengt da. Så en fin lysestake i fattigmannssølv jeg likte så godt, så jeg kommer nok en tur når du har åpent igjen:) Ha en fortsatt fin romjul! klem fra silje.

Ida sa...

Bildene dine blir man bare gladere og gladere av å kikke på ! Jeg blar nedover og ser ene fargeklatten etter den andre - noe som minner meg på at den "hvite" julen snart er over - og at jeg snart kan plukke frem herlige vårfarger igjen - og på slutten der - det søteste bildet av ett lite lykkelig sjarmtroll! Så SØT!

Ha en fin romjul! Klemmer fra Ida

Guttemamma sa...

Så herlige bilder!! Godt å komme hjem og pusle rundt med gaver og annet! Fortsatt god romjul! KLem fra Anette

Anonym sa...

Så flotte biler du presterer med det nye kameraet ditt! Jeg kunne så absolutt ha tenkt meg et større og bedre kamera med tiden jeg også
Har skaffet fotolampe..Nevnte for mannen min at jeg trengte en og han kom på at han hadde en koffert med fotoutstyr på loftet fra dengang han og faren eksperimenterte med smalfilm som barn..Gjett om jeg var fornøyd over det funnet :) Men kameraet kunne så absolutt vært bedre..
Merkelig at det alltid er barna som finner mandelen i grøten du ;)
Vi har sittet og spilt spill til nå men jeg er så trøtt at jeg må slå av pc-en etter dette kjenner jeg..Sov godt :)

Maria sa...

Dejlige billeder du viser. Utrolig at Hannah finder mandelen hver gang ja ;-) Hi hi. Har i også mandelgave ? Her har vi en lidt anderledes tradition end ved jer. Vi spiser "Ris ala mande" (hedder vist nok riskrem på norsk så vidt jeg husker). Der en masser af halvknuste mandler i, og èn enkelt hel mandel. Den der finder mandelen får en mandelgave. I år fik jeg den faktisk. Flaks :-)

Klem Maria

Maria sa...

Så skönt ni verkar ha haft det under julen. Jag har också tagit ledigt några dagar. sovit mycket fler timmar/natt än jag brukar. Behövde nog dte efter en intensiv höst.
Önskar er ett GOTT SLUT!

Drømmen om en eplehage sa...

Innom med en god juleklem!

Anonym sa...

Så flotte bilder med mange herlige ting! Så fint lappeteppet som lå over sofaen var. Kanskje noe du har laget selv?
Likte så godt lampa og fuglen og boksen med lys, og Hannah er jo bare kjempeskjønn da!
Ha en fin romjulskveld!
Klem fra Kaspara

Minmill sa...

Hei på deg! Det er virkelig rart at Hannah finner mandelen hver gang. Hun er en heliggris. Hva med når hun får konkurranse? Blir det to mandler da?? Jo, det er deilig med flere fridager. Det gjør liksom ikke noe. Skal selv jobbe før og etter nyttår, men regner med at det blir så rolig at jeg kobler over telefonen og drar hjem.

God nyttårsfeiring til dere. Hilsen meg. :)

tavelhus sa...

Vilken fin liten fågel vid ljuset!

Anonym sa...

Heisann Tove :) Ønsker deg lykke til med heklingen i dag..
Så heldig du er som kan sitte og hekle omgitt av alle de herlige tingene jeg ser du selger..Jeg har 1 eneste nyttårsforsett i år og det er å komme meg til Pynt!!
Du kommer til å oppdage at det er superenkelt å lage små heklerier og det skulle ikke forbause meg om du også får dilla ;)Speilegget gikk fort å lage hihi!!!
I fjor måtte vi reise rundt hele området her for å få tak i kalkun til nyttårsaften så i år har vi vært føre var og kjøpt før jul..
Kalkunmiddagen på nyttåtsaften er alltid noe vi gleder oss til..
Dessuten har vi som tradisjon å spille scrabble etter maten..Veldig morsomt! Her har vi en lat morgen med kaffekopp på senga og den nye kokeboken til tessa Kiros. Den er så nydelig og jeg gleder meg sånn til å teste ut oppskriftene på både kaker og middager..Ha en fin dag i heklingens tegn og så håper jeg vi får se noen smakebiter på bloggen her etter hvert! Klem fra Kardemomme :)