tirsdag 9. desember 2008

bestemorsgalskap


Etter å ha heklet og heklet og heklet bestemorsruter det siste året, begynte jeg for et par uker siden å..., ja rett og slett å bli litt lei. Men det var til Persilja hadde et innlegg for noen dager siden... Klikket meg inn på siden hun "advarte" mot, og ble der leeenge. Så nå er nytt garn kjøpt inn, og over 20 lapper er ferdige. Veldig deilig når motivasjonen er på topp, som regel holder jeg på med ett/ to prosjekter i butikken, og ett/ to hjemme. Men det jeg holder på med nå har reist frem og tilbake sammen med meg, det er så GØY!!
Jeg lurer på om denne bestemorslappeteppe galskapen noen gang vil ta slutt for meg?? Jeg håper nesten ikke det:D
Alle bildene i dette innlegget er fra flickr, skulle gjerne sagt jeg hadde lagd alle disse teppene/ lappene og tatt alle de fine bildene selv...
Men teppet jeg holder på med nå er veldig inspirert av et av bildene her:)







Så mange farger, så mange teknikker..

Når jeg er ferdig med det teppet jeg holder på med nå, er jeg nesten sikker på at jeg må prøve meg på et babette teppe, et slikt med lapper i forskjellig størrelse.. de er så fine:)






Tror Hannah ville blitt "litt glad" for et kitty teppe!
Mønsteret ligger på flickr siden jeg har linket til over..., men det blir altfor avansert for meg.

Og noe annet er heklede grytelapper..., men det skriver jeg om en annen gang:)

Håper noen blir inspirert av disse bildene, og at det snart kommer bilder av deres tepper også!

15 kommentarer:

anneskreative sa...

Så mange lkere tepper,,,skjønner godt at du blir inspirert,,,,har heklet et bestemorteppe jeg også, som jeg er kjempefornøyd med,,,og stadig bruker i sofakroken.
Det teppet med sekskantene som du har funnet bilde av , var lekkert,,,kanskje jeg tør prøve meg på noe slikt.....
Vi får se.
Lykke til med prosjektet ditt.
Klem Anne

Brigg sa...

Å du store! Der fikk jeg jammen heklegnisten tilbake!! Men vet du...jeg er like imponert over dine heklekunnskaper!! Du produserer og produserer i alle farger! Nesten så jeg ikke gidd heklepå mitt mer og kjøper det grønne av deg i stedet;-)

Fantastisk barneseng forresten! Er på jakt etter en slik. Håper jeg får skapt noen fine barneminner hos lille Tuttifrutti jeg også på de måten..

Ha en fin kveld Tove:-)

Julies sa...

bestemorsgalskapen din er lett å forstå ! Er i gang med teppe nummer to og det blir grytekluter på både den ene og den andre til jul.
Greit med sånne ting man kan holde på med uten å konsentrere seg...

Maria sa...

Hej!
Det är vackert med sådana filtar. Sitter just nu på en smal en som jag fyndade på Second hand igår för en 50-lapp.

Mina sa...

Jeg er så imponert over deg!! Du produserer jo pledd på pledd! Tør nesten ikke begi meg ut på det jeg, for jeg er redd jeg kommer til å gå altfor fort lei, og ikke fullføre det.. Hvilken nålstr bruker du for det meste? You're a master!:)

Fikk mail fra Rom123 idag forresten, og de vil lage en 8 siders reportasje etter å ha sett bilder fra bloggen!:) De kommer i januar/februar, så nå gleder jeg meg veldig!:)

Førjulsklem:)

Ninas Drops sa...

hei, ja så utrolig mange fine lapper. Har siste måneden blogget meg rundt og rundt og har til nå ca 7 prosjekter gående. Lurer på om et bestemorsteppe blir det neste. Ihvertfall veldig inspirerende side her. Takk for det hilsen Drops:)

Marianne sa...

Kjempeinspirerende! Blir ikke et helt lappeteppe med det første, men et par grytelapper skal jeg ikke se bort fra : )Det var det å måke seg litt tid mellom alle andre prosjekter da!
Klem fra Marianne

tavelhus sa...

Vilken inspirerande blogg du har!
Jag lägger till dig som länk direkt!

Unknown sa...

Nå fikk jeg skikkelig flashback til mormors hekletepper.:) Kanskje blir det hekling på meg i julen.
Dette med butikk i desember vet jeg alt om, men tro det eller ei,men får rutiner på det og.:)
Lykke til med en strålende julehandel!
PS!Jeg kjøpte ark fra Tilda til scrapping,tror jeg..uansett var det stripet nedover med ulike motiver. da var det enkelt å klippe etter strekene og remsene ble fine.
Klem fra meg.:)

Monicas sa...

når jeg ser slike bilder ,får jeg dårlig samvittighet....har et liggende, å jeg kjenner ikke enda at lysten til å gjøre det ferdig enda...håper den kommer for teppene er kjempefine...du er så flink atte..

Anonym sa...

Hei Tove
Jeg kjenner at jeg er blitt besatt og komplett gal etter bestemorlapper!!!! I romjula skal jeg stige inn i heklerenes rekker. Har ikke tid før. Jeg har kjøpt inn masse garn og heklenåler og ønsker meg inderlig heklebøker til jul.
Teppene du lager er bare utrolig fine!!!! Jeg er SÅ imponert over dine hekleferdigheter, og skjønner også at du ble inspirert av alle de flotte bildene du hadde funnet. Hvem blir ikke det?????
Nå kommer jeg til å drømme om hekla bestemorpledd i natt. her en natt drømte jeg nemlig om lekre plastmatter i herlige farver som jeg fant til en slikk og ingenting på loppis. I drømmen var Kardemomme med på loppis også, men hun så ikke disse herlighetene i det hele tatt. Nå begynner det å bli ille; drømme om plastmatter og loppis med bloggvenner!!
Ha en nydelig kveld; Tove!
Klem fra Kaspara

Cathrine Aksnes sa...

lekkert!!!! jeg å vil...

Anonym sa...

Jeg får så lyst på et slikt lappeteppe! Tror jammen jeg kommer på besøk i butikken din neste sommer! Jeg har vært i Porsgrunn og omegn hver sommer hele livet, men nå gleder jeg meg litt ekstra til å ta turen inn til sentrum:-) Synes butikken din ser helt fantastisk ut, flink!

Solveig sa...

Så utrolig mange flotte bilder! Og det er virkelig 'skummelt' herlig å få sånne inspirasjonskick, får liksom ikke gjort så mye annet:)

jeg var litt surrete da jeg ble med på gaveringen, så var ikke sikker på om det var hemmelig gave, eller åpen, så jeg tok ingen sjangser, hehe.

ha en fin 'snart helg':)

Anna Lisa sa...

Har som et mål å lære meg å lage slike ruter. Syns det er så fint. Tenk å kunne lage så mange flotte tepper, og kunne ha og gi vekk. Det er en av mine drømmer.
Klem