fredag 19. desember 2008

julepynt og pynt i julen

Dette "godiset" ( ser fine ut, men smaker ikke særlig godt..) er en stor del av den hjemmelagede julepynten i år. Så på en amerikansk blogg at noen hadde laget ting av disse i fjor, og i sommer før vi flyttet fra Boston kjøpte jeg fem- seks store poser. Vi er ikke helt ferdige med alle prosjektene, og det er ikke akuratt verdens beste lys å ta bilder i på kveldstid.., og det til tross for det fantastiske nye kameraet mitt:)
Hannah har hatt nissefest i barnehagen i dag, og hun elsker nissekjolen og lua. Nå ligger hun faktisk å sover med lua på seg....:)

Og mens jeg tok bilder av Hannah i action så jeg den nye puta mi, som jeg har "designet" selv, men tanta til mannen min har sydd den, så da tok jeg like greit et par bilder av den også..:) Også den er faktisk julepyntet der den ligger oppå kisten med Hannahs "utkledningsting".




Hadde kamera med i butikken i dag også, men fikk rett og slett ikke særlig med tid til å bruke det. Har fått inn en del nye varer de siste ukene, blant annet en del fra Rice, lamper fra Lisbeth Dahl og Moses ( og flere) actionsfigurer:)

Og i treet utenfor har noen pyntet!

5 kommentarer:

Maria sa...

Hi hi, nydelig pyntet træ ;-)

Tak for din mail til mig - jeg satser på at svare dig tilbage i morgen aften. Da er der nemlig boksning i tv, og det vil jeg ikke se - vil faktisk meget nødigt se det - ha ha. Så DA blir der tid til blogging og sying :-)

Klem.

Ps: fin lille nisse-Hannah.

Therese sa...

Jeg tror jeg har løsningen for oss som ikke klarer å ta bilder i mørket, faktisk. Jeg har lenge hatt en mistanke om at det neppe stod på kameraet, men fotografen serru. Og da jeg leste om ISO inne hos Bo i går kveld tenkte jeg; hmmm, ISO har jeg hørt om. Så i går kveld i senga før jeg lukket øynene lå jeg og leste om ISO i bruksanvisningen mens jeg tok noen bilder der i mørket. Jeg har ikke hatt tid til å kikke på dem på pc`n enda, men i følge resultatet jeg kunne se på kameraskjermen så har dette med ISO definitivt noe i seg. Frem med bruksanvisningen frøken... ;)

Anonym sa...

Nämen titta en stickning i Norge, så roligt. Jag har ju flera bilder på stickningar runt om i min stad på blegegn min om du har sett dom. Visst är det ett vackert sätt att få lite färg på tillvaron :-)

God jul

mali-mo sa...

Hmm. Noterer Fjellrosas ISO-tips. Jammen bra jeg fikk det med meg, dette må testes.

Lekkert tre utenfor da! Med sjal??!!

Herlig nisse-Hannah. Lillemalien stakars, har vært hjemme fra barnehagen 1 uke nå, med diare og spysjuke. Gikk glipp av både pepperkakeby og nissefest, og hun hadde gledet seg til det som bare det. Rart hva en 2-åring får med seg! Men hun er jo lett å avlede, så vi har hatt "nissefest" her hjemme, og imorgen er det pepperkakeby ;)

Også må jeg si at jeg får så utrolig lyst å handle hver gang jeg ser bilder fra butikken din! Tror familieøkonomien vår tjener noe utrolig på at den er så langt vekke!

Ønsker deg enkjempefin førjulshelg, og taker for koselig hilsen inne hos meg. Skjønner godt hva du mener med travelt jente!!!! Full forståelse herfra ;)

Marianne sa...

Hi, hi, har strikkemafia'n slått seg løs i Porsgrunn : ) Det er så morsomt! Og kul pute!
Lørdagsklem