lørdag 9. oktober 2010

Dagens loppefunn



Det er sjelden det er loppemarked her i området.. ( iallefall som jeg får med meg.., har tenkt i årevis at jeg må begynne å kjøpe en lokalavis på fredager, men husker jeg det.. nei), men i dag var det to stykker!
Det første, som var det absolutt største, kom jeg en time etter åpningstid. Ved første og andre øyekast så det ut til å være altfor sent, men etter et par runder hadde jeg funnet en del likevel:)
Et nydelig "kaffe og kake" servise i hvitt, rosa og gull.., tror ikke det skal bli så altfor sjelden jeg kommer til å komme over flere deler. Det er porsgrund porselen, og her i Porsgrunn som jeg bor finnes det ganske mye av det på loppemarkeder og i bruktbutikker.
Ellers, som dere ser, en masse andre fine småsaker, blant annet seks kjempefine, hvite eggeglass. Det eneste jeg kjøpte på loppemarked nummer to er de rosa og blå plastkoppholderne.. Det er virkelig en ting jeg aldri trodde jeg kom til å ha..., men med de fargene..Ja, det er t.o.m fare for at de kommer til å stå fremme på kjøkkenet i det nye huset, passer jo perfekt sammen med det lyseblå smeg kjøleskapet jeg skal ha, hihi








Det var morro å finne så mye fint, så morro at jeg håper finnerlykken holder til et par bruktbutikkbesøk i løpet av uken som kommer:)




Hannah skal være "hamsterpasser" i høstferien, noe hun er veldig glad for:)

11 kommentarer:

Yvonnes Ymserier sa...

Hei! Kjempefin blogg du har!! Her vsr det mange fine farger å frotse i :)) Elsker kombinajsonene dine- og fine loppefunn du gjorde i dag! Digger det rosa7hvite/gull Porsgrunn servise og de rosa og blå plastikkholderne. Flott hus dere har fått dere også - gratulerer! Er det mur eller betong? Vi flyttet inn i vårt nye gamle betonghus bygget i 1954 for noen mnd siden - elsker huset vårt og potensialet det har :)) Koser meg med farger, interiør og planlegging av vært rom :)) Hvilken fargekode har du benyttet på den fine sjenken på "lopper i blodet" bildet? Den var fin! Skal male min liknende sjenk, og vurderer en litt annen nyanse enn den jeg har brukt på triootrapp stolen min, så jeg håper det er greit at jeg spør :)) Følger selvfølgelig deg din stilfulle og veletablerte blogg videre :) Ønsker deg en flott høstsøndag! Klemmer fra Yvonne

Yvonnes Ymserier sa...

Litt skriveleif i innlegget mitt ser jeg, men regner med du skjønner det meste som står der - litt sent på kvelden nå for en mamma med baby hehe ;)

victoria (huset i byen) sa...

Fantastisk loppefunn, ennå ikke vært på noe i høst, men kanskje like greit da jeg sparer opp siden jeg skal til køben om to uker... jippi blir nok shopping da ;) Og gratulerer med huskjøpet, gleder meg til å se for planene høres fantastisk ut....
Fin helg videre
klem victoria

bare WUNDERBAR sa...

Så mange fine ting.. :) De er da så fine de lyserøde kopholdere også.. :) Vi har heller ik så mange loppemarkeder, men jeg elsker når jeg finder noget fint.. :)

Datt sa...

Må jo få hamster i nyhuset, right...? :P
Mye kult du fant på loppis da! :D Jeg har faktisk tre av de krukkene med "Kanel" på! Det står ikke kanel på alle tre da... :P

k r i s t i n sa...

Gratulerer med nytt hus!!! Så kult det var! Blir nok fantastisk :) Gleder meg til å se masse nye prosjekter framover :)

Therese sa...

Masse lekkert du kom hjem med. Jeg likte veldig godt det rosa kaffesettet og fatene i gull,hvitt og blått. Godt kuppa :)

Anonym sa...

gratulerer med nytt hus. så at du skal ha SMEG kjøleskap og oppvaskmaskin på det nye kjøkkenet. vi bor i porsgrunn, kjøpt et gammels hus, og driver med oppussing. vi oxo ønsker oss SMEG kjøleskap, men fikk et tips at det er Gorenje som lager kjøleskapa. sjekk ut systemkjøkken, halv pris av Smeg, og like fint!

hvor var det loppis i porsgrunn i helga? fikk ikke det med meg jeg
jaja

ingvild

Maya: sa...

Du og du! Gratulerer med bolig må jeg si først av alt! Så morsomt, høres spennende ut med oppussing av den. Nesten sånn at jeg er litt misunnelig nå, hihi. Sånn unne-misunnelig hvis det er noe som heter det:D Vi har drevet lenge med denne flyttinga, og begynner å bli litt lei. Vi har vært på privatvisning i helga på et rekkehus, men må vente helt til den 18. oktober for den offisielle visninga før vi kan begynne å by. Håper vi er like heldige som dere:D Gleder meg til å se mer fra det nye huset!

Maya

Maya: sa...

...ups, og det andre jeg skulle si: Fine loppefunn! Jeg har et par av de små "gullfatene" selv, de er nydelige:)

Maya

Lisa Kjellerød sa...

What fantastic fleamarket finds! (lovely blog too!)