onsdag 20. oktober 2010


I går kveld overtok vi det nye huset vårt!!
Her er Hannah i peisen, hihi
Hullet skal mures igjen... vet ikke hva jeg har ( utenom Hannah:)) som hadde vært fint i et "lysende" hull..
I dag skal det kjøpes inn pensler og maling og Hannah skal ha barnevakt i kveld, for her er det bare å begynne å male!



De første fire bildene er fra stua og spisestua, disse rommene skal stort sett bare males.. dvs det skal inn et nytt vindu og det skal tapet opp på en vegg og litt annet småtteri.




På bilde under står Hannah på det som skal bli vårt soverom, her er det en dør som skal fjernes, ellers stort sett bare maling fra tak til gulv...ok, belegget på gulvet må av, og tregulvet under skal pusses og males ( dette gjelder gulvene i hele andre etasje)



Dette rommet skal bli et felles arbeidsrom for hele familien.
Har lyst til å ha et stooort arbeidsbord, der jeg kan sitte å sy, mens Hannah tegner ved siden av, eller Hannah og et par venner kan tegne, klippe og lime sammen:)
Men, det er ganske mye jobb som skal til før jeg egentlig kan begynne å tenke på slike "detaljer"....




Her er Hannahs "3 rom", hun skal nemlig få to boder også til rom også, eller som hun kaller bodene selv; hemmelige klubbrom:)
På lørdag skal Julian ( som var sååååå ivrig på at vi skulle kjøpe dette huset, at han har lovet å hjelpe til MASSE!, men han er snart femten år og har sjelden tid til oss generelt, så vi får nå se...:)) og Hannah få i oppdrag å male disse rommene sammen...
En god øvelse i samarbeid, hihi. Vi får se hvordan det går:)
På bilde under står Hannah inni den bittelille boden som man ser inngangen til på bilde over.



Ja, så var det kjøkkenet da...
Her skal det rives ned og bygges nytt, utenom det ene overskapet.



Bak kjøkkenet ligger det et stort og fint vaskerom, og som det ses på bildene er det mer enn nok av skapplass i dette huset:)


Kjellerstua..
male, male, male.....




I disse to rommene skal Nettpynt holde til.
Stor "kjellerbod" ( på bilde vises på halve rommet), med MASSE hylleplass og et kontor/ pakkerom i 1 etasje...
Disse to rommene skal vi begynne med i kveld.
Det er ganske rart å plutselig sitte med et stort hus vi skal pusse opp, for to- tre uker siden hadde vi ingen planer om å flytte noe sted, og iallefall ikke kjøpe et stort oppussingsprosjekt..



nei, nå må jeg dra avgårde å kjøpe maling...:)
( Beklager dårlige bilder, men de ble tatt "fort og gærn't" i går kveld.., men det kommer nok ikke til å mangle på bilder fra dette huset fremover..., og forhåpentligvis blir bildene bare finere og finere;))

27 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

Wooow..Virket som et hus med masse plass og deilige løsninger :)

Kjempe spennende prosess som starter nå kan jeg tenke meg :)

Alt jeg så når du viste bildene av kjøkkenet var den RÅ KULE kryddehylla..
Hjerte-sukk sier nå bare jeg :)

SUPER KUL :)

Klem Ida Susanne

HiH sa...

Så spennende . Kjenner det klør i fingrene:-)
Nye hus gir boost!

helle

Eli Betten sa...

Dere er gærne! :) Men det er jo deilig å ha muligheten til det også ;)

Blir spennende å følge med på oppussingen deres! :)

Ha en finfin dag!!

Klem Ü

Haust sa...

Fantastisk spanande! Gler meg til å fylgje utviklinga! :)

Inger-Lise sa...

Gratulerer med nytt hus. Gleder meg til å følge med på oppussingen! :)
Hilsen Inger-Lise

Siv Iren sa...

Å som jeg gleder meg til å følge med på oppussingen! Ser ut som et fantastisk fint hus, og jeg er helt sikker på at med deg bak roret blir den enda finere:)

(Og til Ida Susanne, så du de kule røde overskapene da?!!!!)

Anonym sa...

Spennende med nytt hus!!! Og så MYE hus, da! Gleder meg til å se underveis.. Lykke til med oppussingen!! :)

Marit

Anonym sa...

Så spennende. Eg kommer til å følge med.

Kine

Janne sa...

Oi, så fint det skal bli der!
Men det røsker litt i hjerterota mi når du sier dere skal rive kjøkkenet!!! Det EEEER jo så FIIIINT!!!

Bird on a wire sa...

Hihi, er det ikke godt å ha noe å henge fingrene i? (som om vi ikke har det fra før av....).
Dette ser ut som et stort og flott hus med flott utsikt. Gratulerer så mye, og lykke til med oppussing :)

En støvel og en sko sa...

For et fantastisk hus!!! Dette passer perfekt til et Lykke og Lykkeliten-prosjekt. Men, er du sikker på at du vil rive kjøkkeninnredningen? Jeg elsker den... Kanskje ikke så praktisk som moderne kjøkkenskap, men så utrolig sjarmerende. Flott at du skal beholde ett av skapene i alle fall. Og så den fien utslagsvasken, da...sukk. Dette blir nydelig, jeg gler meg villt til å se mer.
Lykke til med malingen.
Klem, Sølvi

Fargevandring sa...

Så spennende det blir med et helt hytt hus...lykke til med alt sammen:-)

SiriR sa...

Oj, dette tror jeg blir bra!
Men ser at dere ikke blir arbeidsledige med det første:)

s h i n e d e s i g n sa...

Gratulerer så mye med nytt hus da!! Kjempegøy å følge deg videre, du har en utrolig sjarmerende stil som jeg liker veldig godt. Masse lykke til med malingen!

christin sa...

masse lykke til med alle store og små prosjekter! hurra for at dere skal beholde det ene overskapet på kjøkkenet forresten :) jeg vil også ha et skråskap en gang!

Randi sa...

OI, gleder meg til fortsettelsen!! Jeg syntes også krydderhylla var knall!! :D

Bare Beppe sa...

Gratulere med nytt hus!! Ser at dere har funnet et med sjel i, og jeg gleder meg til å se resultater av oppussingen etterhvert :) Masse lykke til!

Og du; Krydderhylla på kjøkkenet ditt, kjøpes gjerne, om du skulle finne på å kvitte deg med den.... - det er lov å drømme :) Hi hi...

Klem Beppe

Svenngården sa...

Åååå, så gøy!
Kjenner faktisk at det klibrer i fingrene!
Lykke til videre!! Blir spennende å følge med :)
Klem!
Amalie

Rosa sa...

Heisann!

Jeg er "ny" hos deg, så jeg har ikke fått med meg hele historien enda. Må nok lese meg bakover, hihi...
Men huset ser utrolig koselig ut, selv om det er en del som skal gjøres:-)
Gleder meg til å følge deg videre:-)

Klem, Rosa

Datt sa...

Hærremiiin, så spennende!! Og jeg glimter en helt fantastisk utsikt gjennom vinduet der! Herlig!

Hanne sa...

Gratulerer med nytt hus! Ser veldig spennende ut.Et hus med sjarm og masse potensiale. Gleder meg til å følge oppussingsprosessen:)

Fargebarn sa...

Gratulerer med nytt hus. Spennende tid som kommer nå, og mye arbeid. Det blir nok vel verdt det.

Maria sa...

Wow! Dette ser kjempekult ut, mange morsomme og fine detaljer- la også spesielt merke til krydderhylla på kjøkkenet, alle hyllene og skapene. Deilig med masse plass, da!! Lykke, lykke til med oppussingen, gleder meg masse til å se:)

Maria!

Minmill sa...

Hjelpe seg, det så ut som dere kommer til å ha mye oppussing foran dere. Jeg synes jo dere hadde det så fint i det huset dere bor i nå. Men det er jo alltid en grunn til å flytte, og da velger jeg å tro at det er bedre beliggenhet som gjør det. Am I right?

Dette huset du viser bilder av kommer til å bli flott kjenner jeg deg rett. Du har god smak og sans for innredning. Så dette må bare bli bra. Bare det at du vil beholde overskapet i kjøkkenet tyder på at det rommet kommer til å få en personlig touch. Lykke til!!!

mette sa...

gratulerer med nytt hus! ekstremt fint kjøkken. tørr nesten ikke tenke på hvor fint det blir når du slippes løs inni der :) gleder meg til å c!

Podam sa...

Nytt hus er så utrolig morsomt, og på samme tid veldig skremmende! Gleder meg masse til å se hva dere finner på med all den nye plassen og blanke vegger.

Tove sa...

Jøss! Vi lever visst litt parallelle liv vi! Vi er navnesøstre og pusser oppp hvert vårt hus. Men ditt ser noe større ut enn mitt da... Gleder meg til å følge med på oppussingen din:)