lørdag 9. oktober 2010


Onsdag formiddag, da vi var midt i en budrunde jeg var ganske så sikker på at vi ikke kom til å vinne...., kjøpte jeg en ny taklampe til Hannah.
GUL og fin fra Rie Elise Larsen.
Med blå ledning, Hannahs favorittfarge:)
Da jeg kjøpte den tenkte jeg at den skulle henges opp på rommet hennes her, men nå har den i stede blitt hovedinspirasjon til rommet hennes i det nye huset. På det nye rommet hennes henger det nå en stor stringhylle igjen fra de tidligere eierne! ( og masse kule 50 talls lamper rundt om i huset) Den skal selvsagt få bli der den er, og jeg er på tapetjakt, ikke mangel på fine tapeter...., bare vanskelig å bestemme seg:)
Planlegging ja..., satt oppe til 3 i natt ( Hannah og mannen min har vært hos besteforeldrene i natt..., så jeg har kunnet bestemme helt over min egen tid..) å planla ALT. Iallefall hovedlinjene, og er langt på vei når det gjelder både to bad og kjøkken... En ting jeg ( ok, vi...) SKAL ha er SMEG kjøleskap og oppvaskemaskin... Det passer jo perfekt til 50- talls huset vårt:)
Huset skal forøvrig ikke gjøres så mye med, foruten bad og kjøkken..., vil beholde så mye som mulig. Rie Elise Larsen lampen på bilde illustrerer godt stilen jeg vil ha... 50-talls, stort sett hvitt med mange sorte detaljer og fargerikt, fine tapeter og med en del stramme linjer og og og og... Hjelp, så morro dette er:)
I dag har jeg allerede vært på to loppemarkeder.. Tenkte når jeg la meg i natt at jeg heller skulle prøve å sove når jeg først er alene å kan sove så lenge jeg vil ( for en gangs skyld.., hihi), men neida.. våknet halv ni litt panisk, tenk på alt jeg kom til å gå glipp av på loppemarkedene!
Jeg kom nesten en time etter det åpnet, så jeg tenker fortsatt med gru på vatteppene jeg kanskje gikk glipp av...., men det ble likevel med opptil flere poser "kopper og kar" ( bl. annet en nydelig kaffeservise i hvitt, rosa og gull) med hjem:)




( drømmekjøleskap og oppvaskmaskinen som SKAL bli mine ( ok, våre..))

Ha en fortsatt god helg!

9 kommentarer:

Ingrid - Fjeldborg sa...

Hei Tove! Dette er jo superspennende!! Så moro å begynne helt på nytt igjen, planleggingene r jo halve moroa (synes jeg:)! Et skikkelig adrenalinkick, kan jeg tenke meg. Gleder meg til fortsettelsen:) God helg, og husk å puste;) Klem Ingrid

Cecilie sa...

Så utrolig kul lampe. Skulle gjerne hatt en slik selv. Kjempefin blogg, gleder meg til å titte mer innom :)

Jenny Bergvall sa...

Härlig lampe!!

Datt sa...

Åååå, så spennende det blir å følge dere under prosessen!! :D
Og jeg digger den lampa, og smeg oppvaskmaskin har jeg faktisk ikke sett før, LEKKER!

Janne sa...

Dette var ganske morsomt å lese!
Jeg kjøpte hus igår!!! Og har allerede planlagt ned til hver minste detalj. OG jeg har vært på 2 loppemarkeder idag jeg og. OOOG jeg er nok heeelt på samma wibb som deg hva gjelder stilen vi ønsker i hjemmet! Huset vårt er bittelite og er fra 1800 tallet da. Men interiørmessig blir det nok mye 60-70talls ;)

Gleder meg så syykt mye til å begynne!!! Overtar allerede til uka! Gud så gøy det er ja!!

Blir gøy å følge bloggen din fremover. Før og etter bilder er det GØYESTE!!!!

Janne sa...

Og ja...smeg kjøleskap ja. Jeg har mest lyst på det blå jeg og, eller oransje ;) Spare spare.

MøbelPøbel sa...

Lampen er heelt fab-tastisk!Og den lilla bakgrunnen var prikken over i`en (elsker fargekombinasjonen gul, lilla, mint...)

Gleder meg til å se den ferdig snekret opp i taket:))

God lørdag!

Marit sa...

Superfin den lampa. Skikkelig fargebombe. Akkurat sånn som det skal være. Enig med deg i at det er mye å velge mellom. Er oppi det selv. Men også veeeeldig enig i at det er gøy. Lykke til i planleggingen.

Hasigamas mamma sa...

Gratulerer så mye med nytt hus!!!! Så spennende! Og moro å finne frem til alle mulige løsninger!
Kos deg med videre planlegging!
Klem
Lise