tirsdag 26. oktober 2010

kjærlighet ved første blikk



Noen ganger skjer det, man ser noe, i et butikkvindu, på nett eller som i dette tilfellet i et blad.
Sommerfugler i magen og det blir vanskelig å puste orgentlig..
Denne stolen, ja det var kjærlighet ved første blikk!
Stolen heter Trinidad og er designet av Nanna Ditzel.
Og denne fargen, den hadde passet perfekt inn i vår nye spisestue..
MEN, stolen koster 3700 danske kroner, så det blir med drømmen om en spisestue med seks slike rundt bordet..:)
(Men man vet jo aldri.., kan jo vinne i Lotto ( må kanskje spille for å vinne, men men..) eller finne noen billige på lauritz, finn e.l....)



Trinidad er en af Nanna Ditzels største succeser. Den er designet i 1993, og har for længst opnået status som en moderne klassiker. Den letgenkendelige stol har fået sit navn, fordi Nanna Ditzel lod sig inspirere af øens traditionsrige løvsavsarbejde. De karakteristiske, vifteformede udskæringer i sæde og ryg giver stolen en sommerlig lethed og leger yndefuldt med rummets lys. Stolen vandt i 1995 ID Prisen.

7 kommentarer:

Marit sa...

Jeg kjenner til følelsen. Skulle gjerne hatt noen Hans Wegner wishbone stoler rundt min spisestue. Men det kan jo skje. Alt kan skje :) Fortsatt fin uke.

Lis Rylander Karlsson sa...

Jaaa, den er så pæn - og dyr!!

Jeg har været så heldig at finde en af hendes børnehøjstole i min genbrugsbutik til kun 30 kroner!! Nogle gange er man bare heldig:)

Finder du din stol til 30,-, så ved du, at himlen findes;))

Ha en dejlig dag!

KH
Lis

Hellohello baby sa...

Hva ER det med god desing? Det smelter jo hjertet! Merkelig at ting kan ha en sånn effekt...Helt enig med deg. Den er helt nydelig, bedårende og vakker. :)

Janet sa...

Helt nydelig!
Og btw: det ligger et lite kirsebær til deg hos meg. Take it or leave it. Du har uansett en superkjekk blogg!

Hegeslilleboble sa...

Så flotte stoler!! Forstår godt at du falt for dem- men noe dyrt ja... Får håpe på tipping/lotto e.l:)
Ha en fin dag. Koselig blogg du har:)

Halla. sa...

Heeeelt enig, de er SÅ fine! Vi har dem i kantinen på mit arbejde, og siden vi fik dem, har de stået øverst på min ønskeliste over nye spisestuestole. Jeg kan så også fortælle, at de er fantastiske at sidde på, men kollegerne griner lidt for hvis bagdelen er i den større ende (!) så falder den måske lidt uheldigt ud mellem ryglæn og sæde. ;o)

Åpent^hus sa...

veldig forståelige følelser
sånt skjer med oss interiørfreaker av og til - rene lykkefølelser! :)
vakker stol, dette.
kanskje den en gang blir din!!

mange fine innlegg siden sist jeg var innom. flotte romplaner og stilige bokser.

fin fredagskveld til deg
hilsen
Åpent hus