søndag 22. juni 2008

En helg med loppemarked og hvaler:)

Vi har hatt en kjempefin helg. Lørdagen tilbrakte vi i byen og på hvalsafari. En fire timers båtur laaangt ut på havet. Kjempedeilig å være ute i båt, fikk mer følelse av at det faktisk er sommer:) Det var veldig mye hvaler der ute. Noen av dem kom veldig nærme båten også, store og flotte dyr! Men veldig vanskelig å få tatt orgentlige bilder, ikke lett å vite hvor hvalen plutselig dukket opp liksom.. I dag dro vi tidlig avgårde til loppemarkedet jeg var på for en måneds tid siden. Det er åpent hver søndag, og er stort som et par fotballbaner. Mao et perfekt sted å tilbringe søndag formiddag:) Etter vi var ferdig der ( dvs Hannah og mannen min var ferdige... ) kjørte vi til Salem å spiste lunsj. Så gikk vi en tur på kirkegården der. Jeg har en svakhet for kirkegårder... ja, mannen min syntes jeg er en smule morbid..., men det kommer jeg tilbake til.
Vi har i det hele tatt kost oss masse i helgen. Jeg må si jeg kjenner presset for å få gjort alt mulig nå før vi drar. Og som i dag var det veldig rart å tenke på at dette kanskje var siste gang vi var i Salem.. jeg skal fortelle mer om byen i et annet innlegg:)

Så over til alle funnene mine i dag. Man kan mildt sagt si jeg er fornøyd med dagens fangst:)
Dette teppet ga jeg 3 dollar for!!! Det er en del hull i det, dvs monteringen av lappene har vært dårlig og gått opp en del steder, men det fikser jeg jo lett:) Og det er stort, passer minst til en enkeltseng.


3 nye madonnavaser ble også med hjem. De har vase bak, men de er like fine både med og uten blomster syntes jeg. Kjøpte denne kassa også, har leita lenge etter en slik. Denne er visstnok fra en eplegård på cape cod i følge selgeren.






Og dette teppet fant jeg ( jeg fant selfølgelig maaange flere tepper enn jeg kjøpte, men dette passet lommeboka, 15 dollar for dette.) Det passer nok til en dobbelseng. Det er veldig flekkete, men skal ut å kjøpe bakepulver i morgen, hvis ikke det hjelper sender jeg det på rens. Hvis ikke det heller hjelper kommer jeg rett og slett til å farge det i en litt mørk farge..



En kjempestilig leketelefon til barn:)



Og jeg går sjelden fra et loppemarked uten noen bokser..


Når jeg så disse hoppet hjerte nesten over et par slag og jeg ble seriøst helt varm...
Har hatt lyst på slike flasker lenge, men ikke sett dem noe sted... før i dag!
ÅÅÅ så glad jeg er:)




Og sist, men ikke minst denne kule boksen. Made in Sweden!

Har hatt lyst på etterligningen fra rice lenge, men nå har jeg orginalen i stede:D


Og dette er slik det ser ut på soverommet til storebror i huset ( vel, han reiste hjem til mamman sin i Norge for noen uker siden så det står tomt altså :) ) Jeg pakker, rydder og ordner så mye jeg kan. 16 pappesker til nå:)



Og jeg fikk også tak i elleve "golden books". Jeg kunne ha kjøpt et par hundre hvis jeg ville, det var mange boder som hadde dem. Men fikk til en god "deal" hos en av dem:)




Da var det en ny uke, for meg kommer den til å bli fyllt av pakking og montering/ lapping på egne halvferdige og det nyinnkjøpte teppet.

Ha en flott ny sommeruke alle sammen:)







13 kommentarer:

Anonym sa...

Å herligheeeed!!! Du er jo så heldig! For noen vannvittig flotte kjøp du har gjort i helga. Knall fine tepper. Hvis ikke du får vekk flekkene på det siste teppet blir det sikkert helt supert å farge det. Jeg var selv på dødsboauksjon i helga. Tenkte at jeg skulle få meg noen gode kjøp men den gang ei. Det var helt vilt som folk bøy tingene opp i pris.
Så bla annet ei kurv som jeg tenkte at jeg kunne hatt til strikketøy og tenkte at den går nok ikke for høyere enn 50 kroner. Så ble den solgt for 1000 kroner!! Var vist en lokal kjent kurvfletter som hadde laget den da...
Fikk iallfall kjøpt meg ei eske for 250 kroner, med to nydelige gamle putetrekk med engelsk broderi på. pluss laken og gardin.. så det endte jo nokså godt da ;) men du hadde vel fått det for 20 kroner over there :D

Nå skal jeg til å skrubbe ned huset og gjøre klar til st.hansfeiring i kveld. Får besøk av noen venner av oss.
Ha ei flott uke og lykke til med mer pakking.
Klems Miriam

Synnøve sa...

Å er det mulig! jeg døøøør av misunnelse over hva du finner på disse loppemarkedene...! Hihi.. ;) Så flotte tepper og ikke minst flaskene, kjempeflotte! Hm, er jo god grunn til å reise til USA disse loppemarkedene altså ;) Du får ha fortsatt god pakking! Synnøve

Marianne sa...

Heldiggris! (igjen)Falt spesielt for det "hvite" hekla teppet. Nyt den siste tiden, og kos deg med pakkingen : )

Magdalena sa...

guri såååå eksotisk, alså med loppemarked i usa... (men sikkert hvelene også...) så heldig som kan finne det helst spesielle... slike hekletepper har eg også fåt for billig penge, duker også,- har vært vellykket å klore dem.
Ellers kirkegårder og kirer er noe eget estetisk som ikke kan forklares med ord... klem fra magny~~

alvorada sa...

Jeg har ikke ord! Du er bare så utrolig flink til å finne skatter på loppemarked, tror nok du er et aldri så lite naturtalent :)

irina sa...

Så fine ting dere fant !!

Og når man har øye for det er det ikke farlig heller da !!!

Takk for kommentar. Glemmer å besøke folk jeg å....

Ha en fin uke med rydding ol

Hvalsafari...høres kjempekult ut. Tror jeg har vært litt redd de stor dyrene jeg da ;)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så masse kult du hadde funnet! Skjønner godt at det blir maaange esker;)
Du, den lysekrona di i stua, den var helt RÅ!!! Sett noe så skjønt!

Her er det st.aften i dag ja, og jeg skal nok bare ut i hagen å plante et par roser i kveld, men overalt rundt oss er det bål, og masse folk:)

He en finfin kveld!
Å lykke til vidre med pakkingen:)
Klem fra chatrine:)

Maria sa...

Åhhh, sådan en chiffon som den blå har jeg også. De er bare SÅ flotte, og som du skriver, vanskelige at få fat på.

Mad"kassen" er råstilig, tænk sig du har fået en af de originale. Hvor er du heldig, og ja, generelt det hele du har fundet er jo bare lækkert. Tror du kommer til at savde de lækre loppemarkeder når du rejser hjem.

Hvalsafari lyder spændende, må være en vild følelse at stå så tæt på sådan et STORT dyr.

Tak for dine kommentarer Tove, det er altid så dejligt at få kommentar fra dig :-)

Klem Maria

Ann Helen sa...

Guri land, så sinnsykt mye fint du har funnet!!!! Du må jo leie et helt fly når du flytter hjemover igjen;)

Hulda sa...

Så ufattelig mye nydelig du har funnet på loppemarked. De madonnaene var yndige. Skulle gjerne fått tak i en slik en. Nydelig det teppet og de boksene også. Skal si du har vært heldig! :)

Scarletleaf sa...

Har fulgt bloggen din en stund nå, og den har blitt en absolutt favoritt. Stilen din er akkurat etter mitt hjerte, og inspirerer meg veldig :)

Lykke til videre med pakkingen!

Kardemomme sa...

Jeg må stadig inn og se på loppefunnene dine..Du har jammen øye for de riktige tingene..Det ene bildet av den gamle trekassen hvor vi så vidt skimter madonnaen i sprekken er så nyyydelig..
Madonnaer er nydelige..Kom plutselig på at jeg har noen småting med madonna på..Hos svigermor i Blackpool finnes en butikk som selger katolske symboler..Skal ta bilde derfra når vi kommer dit neste gang i juli..
I fjor hadde jeg ikke blogg så jeg fikk ikke formidlet den skjønne stemningen i den butikken..På den måten er blogging perfekt..Man utveksler erfaringer, kreative innspill og formidler stemninger...Smart med en stor boks til alle boksene forresten ;D

giaonhan247 sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.