onsdag 25. juni 2008

stuebord, album og nye puter

Hjelpes så kreativ jeg er på overskriftene mine...
Da var jeg ferdig med å male stuebordet, det var svart. Og på bilde ovenfor ses knottene jeg hadde tenkt til å ha på skuffene, men skruene var for korte:( Jeg hadde til og med malt skuffene rosa inni for å passe knottene. Lurer rett og slett på om jeg bare skal pøse på med superlim?

Bordet er malt med gulvmaling, så håper det holder seg fint lenge. Kjøpte en liter helt hvit maling også hadde jeg oppi ganske mye blått, litt svart og litt lilla fra akrylmalingen min. Syntes det er veldig gøy å blande mine egne farger. Har gjort det samme med skuffene. Hadde en liten rest hvit heftgrunn igjen, hadde oppi masse rødt og litt gult. Og vips fikk jeg den lyse, varme rosafargen jeg var ute etter:)

Og oppi skuffen ligger en liten bunke av lappene til mitt nye sengeteppe:) Har ca 80 lapper nå, og må nok ha 60- 70 til.. Har bestemt meg for å bli ferdig før jul... Nå om dagen, med pakking og rydding får jeg ikke gjort stort med håndarbeid.



Fant dette albumet på salg for litt siden ( Jeg ELSKER salg:)... og fargen og "mønsteret" på albumet ) Og i går var jeg å hentet nesten 400 fremkalte bilder... og det er bare fra de siste 3 månedene! Dette albumet skal jeg lage til et amerika minnealbum for Hannah. Skal sette inn en masse bilder fra skolen hennes, fra gatene rundt her, av mennesker hun har blitt kjent med, fra feriene våre osv. Vil så gjerne at hun skal huske mest mulig, men det skal vel godt gjøres for en 4,4 åring å huske stort fra dette året?? Men tror ( håper) et album vi kan kikke mye i i årene fremover vil hjelpe henne å huske iallefall.

For det er mange gode minner herfra, det er helt sikkert:) Vi har har hatt en kjempefin hverdag og opplevd og sett utrolig mye!



Og se hva som kom i posten i dag! Bestilte disse putene på etsy bare for et par dager siden og jeg er så fornøyd. Herlig kombinasjon av mønstre og farger:) Og dette til tross for "puteforbudet" jeg har fått av mannen min..., men noen ganger bare MÅ man






20 kommentarer:

Anonym sa...

Ja precis! De var ju så fina, så hur skulle någon kunna motstå?

Katarina sa...

Hvor herlig blogg du har. jeg har nå lest flere innlegg og du skriver om så mye spennende. Gleder meg til å se det ferdig heklet teppe,for jeg syns det er så flott med hjemmelagede ting. Jeg syns d innlegget med Salem var utrolig spennende,og jeg blir så fascinert av slikt.Kanskje jeg kan lese mer på nettet om byen og deres historie.Ha du noen gode tips til side?

Katarina sa...

Åh,putene var forresten super tøffe. ME LIKE:-)Hvorhen har du funnet dem?

Kardemomme sa...

Skjønner godt at du falt for DE putene!!!! Jeg hadde heller ikke greid å holde meg hvis jeg hadde sett dem..Selv om jeg omtrent har en million putetrekk fra før haha!!! Synd med skuffeknottene!!! tror jeg hadde gått for løsningen med superlim jeg også..Veldig fint med rosafargen inni skuffen...!!!
Albumet var også så fint..Har dilla på hjort og rådyr for tiden..Jeg hadde aldri trodd jeg skulle gjøre det, men jeg ønsker meg faktisk et elghorn!!!! Som knagg..

Maria sa...

Jamen altså.... De der puder er jo bare såååååå mums altså !! Lækkert, kan jeg bare sige.

Sikke en god ide med et mindealbum til Hannah. Jeg tror at hun kommer til at huske en del, og specielt når i kan kigge billeder også. Skal i vedligeholde hendes sprog forresten ?

Dit bord blev bare knaldflot. Sjovt at du blander farverne selv. Og sikke en fin detalje med farve indeni skufferne også.
Dit lappeprojekt blir spændende at se. Jeg synes altid de tæpper du viser og laver er så lækre, rigtig Tove-stil :-)

Må forresten huske at svar dig på spørgsmålet ang kamera. Vores nye er desværre ikke et spejlrefleks. Det havde været det ultimative. Men de er som regel ret store at gå rundt med, og jeg vil gerne have et i veskestørrelse. Men jeg håber engang at få et rigtigt refleks kamera også, man kan jo sagtens bruge mere end et, ha ha.

Klem Maria

Anonym sa...

Du di der knottene var fantastisk nydelige. Så kjedelig de var for korte. Men superlim kan fikse mange problemer så hvorfor ikke prøve. Vi får vel et oversiktsbilde når du har fått knottene på? :)

Og så stilige puter du hadde fått tak i. Jeg tror jeg blir mer og mer påvirket av din stil. Love it iallfall!

Du det forrige innlegget ditt med cathrineholm boller. Jeg fant ut at jeg har en sånn en selv. Har arvet den av min mormor, men har ikke tenkt på at den var noe spesielt merke, men har alltid elsket den. Da vi flyttet hadde jeg den på fanget hele veien i (1,5 time) var livredd for at den skulle gå i stykker ;) Den er samme som du har på det fjerde bildet ditt. Den med grønne og hvite striper bare jeg har den i svart og hvit. Så morro å finne ut at det går ann å få tak i flere av dem. De er bare såå fine. Og så er de laget på sånn en spesiell måte. Heldig for deg at de er så billige i USA.

Anonym sa...

Oi.. Jeg trykket publiser før jeg var helt ferdig med å skrive :D
Jaja... skulle vel egentlig bare i tuddelu og ha en herlig dag der borte :)
Klems Miriam

Tove sa...

For de som lurer har jeg kjøpt putene på etsy av denne selgeren:
http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5074430

Det er i det hele tatt skummelt mye fint på etsy:)

Anna Lisa sa...

Hei Tove!!!
Tusen takk for koselig helsing!!
Ja det var godt å komme heim med en frisk liten guttebaby. Alt er blitt betrenå, men eg tar det forsiktig.
Nå ligger han i vogga si og holder på å våkne...
Ammestund neste..og så en liten luftetur i nabolaget.
Ha en koselig dag du også.
Klem

alvorada sa...

Hi-hi, jeg har helt motsatt knotteproblem. Kjøpte noen kjempefine grønne knotter til billy bokhylleskapet mitt, men de ble altfor lange, så måtte kjøpe nye ikke like fine rosa knotter istedet.

Flotte puter! Jeg eier jo ikke en eneste pyntepute fordi de jeg ønsker meg er for dyre, og jeg nekter å kjøpe noe jeg ikke er 100% fornøyd med. Var inne på etsy og hvis dollaren ikke plutselig har steget igjen så var det jo ikke så ille dyrt?? Og i dag kom det brev om skattepengene i posten, så kanskje jeg skal tillate meg selv å gå litt amok?
(Nå skal det riktignok sies at det kom et annet brev også i posten i dag, adressert min mann og merket "fotball-lisens 2008". Har ikke turt å åpne det, men det er tydelig at det er en giro.. Jeg visste at alle som eier en tv må betale tv-lisens, men ante ikke at alle som eier en fotball må betale fotball-lisens...??? Jeg vet så altfor altfor lite om idrettens verden!)

mali-mo sa...

Herlige puter!

Tror det albumet kommer til å bli noe Hannah virkelig vil sette pris på, ikke bare påkort sikt, det blir jo noe hun kan ha med seg alltid. Og sånne barnesinn er rare du. Jeg husker enkelte ting tilbake til jeg var 2 1/2, og husker masse fra jeg var 4 og 5, så noen minner vil hun nok ha med seg; stemninger, følelser, farger, lukter, og små "klipp", er det ikke sånn de tidligste minnene er? (iallfall mine).

Noe jeg husker veldig sterkt fra jeg var 3 år, var en poster vi hadde på veggen på gjestetoalettet. Der var det avbildet allverdens lekre kaker, med snirklete og forseggjort tekst. En merkelig ting å pynte med på do kanskje, men et godt minne! ;)

Tusen takk for dine snille kommentarer om bildene mine, du er nå jammen meg en grei jente. tror nok ikke jeg kunne vært fotograf, av 100 bilder er det gjerne 10 som jeg liker...da ville nok en fotoseanse med meg tatt litt tid ;)

mali-mo sa...

Ogideen med å male en annen farge inni skuffene var så genial at jeg bare MÅ kopiere den ved første anledning.

Anonym sa...

Woaw kuddarna!
Woaw de virkade lapparna! Så "Rice" i färgerna! Woaw knopparna!

Livy sa...

Heisann!
Så flott bordet ble!!!! De knottene var jo bare supersøte da, jeg ville prøvd med lim jeg:-)

Albumet er jo kjempefint! Så lurt å lage et skikkelig minne album til henne, det hjelper godt på når man skal minnes tilbake!

Ønsker deg en fin helg!
*klem*

Marianne sa...

Innom for å ønske deg god helg, Tove!
Hilsen Marianne

fru vims sa...

Tove, du Tove.

du har fått ut mange innlegg den uka jeg har vært borte, og jaggu...du har maaaange ch boller. jeg er MISUNNELIG. blargh. at det går an!!! åsså var det jeg som fikk deg til å begynne å kjøpe dem?? hmpf. hehe

bordet ditt ser flott ut, og med masse lim så blir det sikkert bra :)

og for et nyedelig album du har kjøpt til Hannah, hun blir sikkert takknemlig for det når hun blir større :)

og alle de superstilige notatbøkene... jeg tror at jeg må ta meg et år i USA jeg også. hehe for det finnes mye fint der!! :)))


klemmmm

borghild sa...

For det første så blir sengeteppet ditt kjempefint, og for det andre så er jeg imponert over blande maling-kunnskapene dine! Fargene ser flotte ut! Putene skulle jeg også gjerne hatt, og jeg er sikker på at Hannah setter stor pris på at du lager et album til henne!! Har selv et USA album, og synes det er kjempegøy å kikke gjennom det... Ha en fin helg! Klem B:-)

Unknown sa...

Æsj da, slikt er så kjedelig, jeg hadde noen knotter en gang, som jeg synes å huske de var for tynne til hullet eller noe slikt... Men superlim kan jo funke det, ellers finner du nok etter hvert noe annet du kan bruke dem til, de var jo så nydelige :) Og så langt du har kommet med teppet...! "Bare" 60 lapper igjen! Hihi, det blir kjempefint i hvert fall, herlige farger :)

Og så flott å lage et slikt album til Hannah! Tenk så kjekt for henne senere også. Det er jo gjerne litt arbeid med det, men tror man angrer mer i etterkant om man ikke har gjort det... Herlige puter, tittet inn der, maaasse lekkert å se på...! Ha en finfin helg! Klem fra Synnøve :)

Maria sa...

Jeg er spændt på at se næste indlæg fra dig... Og se hvad du har købt, hi hi.

Håber i har haft en god weekend tur

Klem Maria

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så fint det ble, bordet ditt! Du får helt sikkert knottene på også, etterhvert.
Nå er du vel i full pakking?... her sitter vi bare å slapper helt av denne søndagen, deilig:) Men... været kunne vært bedre, regn og vind... ikke akkurat noe å skryte av.

Finfin dag til deg!
Klem fra chatrine:)