onsdag 25. juni 2008

Frosk, Cathrineholm og pizza:)


I og med at jeg driver å pakker ned leiligheten vår her i Boston/ Brookline blir det kanskje mange "se hva jeg har" innlegg. Men i dag er det akkuratt to uker til vi setter oss på flyet (med tunge og mange kofferter.., man ikke vente en måned med å få alt hjem..) og da blir det endelig mer interiørinnlegg, hageinnlegg ( fra en totalt forsømt hage) og forhåpentligvis om sommer og sol:)
Det øverste bilder viser en frosk den snille mamman min kjøpte i gave til meg når hun var her forrige uke. Den er rett og slett bare kul! Den skal mest sannsynlig få sitte i trappa vår hjemme, der er det en frosk fra før av. Frosker er ikke fullt så fine som ekte dyr, men som kopier er de mer enn velkomne hjemme hos meg.

Nå har jeg også pakket ned alle cathrineholm bollene mine. Jeg har to slike boller, annet mønster, hjemme i Norge. Har bestandig blitt tiltrukket av både farger og mønstre på cathrineholm tingene. Etter fru Vims viste frem en av sine boller for noen måneder siden kom jeg plutselig på... Ebay!! Som tenkt så gjort..

Så de siste månedene har postmannen jevnlig levert pakker på døra vår. Med den ene finere bollen enn den andre, og jeg blir lykkelig. Jeg må si det er ganske morsomt å bo i usa, kjøpe norske produkter, ikke bare designet i Norge, men også produsert i Norge her for en mye billigere penge enn hjemme. Disse tingene har maks kostet 150 kroner stykk. Og mesteparten bare rundt 10 dollar (50 lapp) Det eneste som er litt "trist" er at jeg har tapt alle budrundene på røde eller oransje boller... De har rett og slett blitt altfor dyre.. Gjerne opp i 70 - 80 dollar, og når det blir så "dyrt" er det liksom ikke morsomt lengre:( Hadde vel kanskje hatt råd, men skal jeg handle på loppemarkeder eller ebay skal det være billig! Det er jo det som er hele "sporten":)


Og noen har forhåpentligvis lagt merke til det flotte teppet alt står på...
Fant det i en oiliy butikk i forrige uke, også på salg:D
Det er egentlig et STORT krabbeteppe til babyer, men hos meg skal det bli brukt som sofatrekk, eller duk ( har ikke bestemt meg enda, men den som fortsetter å komme innom får se, hihi)
På bilde under her har jeg brettet opp teppet litt så den rutete baksiden også syntes.

Og her er gårsdagens middag. Deilig, deilig orgentlig amerikansk pizza. Den er himmelsk god, spesielt med ekstra pepperoni. Og det er så typisk amerikansk, har stukket innom noen ganger det siste året å tatt en "slice", det er sånn man gjør på film eller sex & the city liksom:). Til og med min lille kresne datter liker den, men mannen min har desverre blitt lei... Klarte å overtale ham likevel i går for vi skulle ha visning på leiligheten og jeg hadde ikke lyst til å rote til kjøkkenet.. jaja, man får bruke de unnskyldningene man kan:) Vi hadde visningen og de var over seg av begeistring og dro opp sjekk hefte å betalte depositumet med en gang. Det betyr at vi slipper den siste månedsleia!! Vi har hatt kontrakt til 1 september og det hadde vært kjedelig å måtte ut med mange å tjuetusen..

I tillegg var de som var på visning over seg av begeistring over fargene i leiligheten... som jeg har hatet intenst siden vi kom hit! Mørkrød i en stue med lite naturlig lys, sennepsgult i gangene, uringule kjøkkenvegger og en rødbrun leire farge på soverommet. Blanding mellom etterlevninger fra tidlig 90 tall i Norge og wannabe italiensk. Så ingen tvil om at smaken er forskjellig nei. Men jeg bare smiler jeg, for snart er vi tilbake i vårt lyse hus og vårt enda lysere sommerhus:D

3 kommentarer:

alvorada sa...

Å, så fine skåler! Også så mange! Også så billige! :)

Høres så utrolig idyllisk ut å starte egen interiørbutikk :) Men jeg går ut fra at det er mye hardt arbeid også.
Ser i innlegget under at du også er et liste-menneske. Det er jeg også! I aller høyeste grad. Ikke bare lister over ting som må gjøres, men lister over fine navn, stygge navn, rare ting jeg ser på t-banen, kjendiser jeg har sett på gata, ting jeg liker, ting jeg ikke liker, ting jeg har lyst til å gjøre før jeg dør, ting jeg ønsker meg, ting jeg ikke ønsker meg, osv osv.

Sender deg et par av mine butikknavnlister på mail, som inspirasjon til navnejakten :) LYKKE TIL!

Anita sa...

Nå ble jeg sulten, faktisk!! har planer om et stykke av en daim iskake, men fikk utrolig lyst på pizza nå!! Dårlig gjort!

Syns det er utrolig at noen liker sånne farger, men skal vel si heldigvis at vi ikke er like!! Lykke til !

Maria sa...

Uhmm, jeg snupper lige en slice ;-)

Det er morsom med skålene. Du rejser halve jorden, for at købe norske skåle til en slik og ingenting, hi hi. Samme med Stavanger Flindt her i den lokale genbrug som du sikkert husker.

Din frø er virkelig kul ja !! Jeg glæder mig til at se den på sin kommende plads. I det hele taget glæder jeg mig jo utroligt til at se dit Norske hjem, sådan rigtigt. Har du mon net med det samme i kommer ? I så fald er du sikkert på ret hurtigt, hi hi.
Blir din mand i Boston den sidste måned ?

Hvor heldig at man har forskellig smag. For helt ærligt... Så lyder jeres nuværende lejlighed ikke specielt flot i farverne nej.

Klem Maria

Ps: tæppet/dugen/sofatrækket ser rigtig fint ud :-)