lørdag 7. juni 2008

lørdagsgodt ;)


Nå er vi en liten tur hjemme i sommervarmen. Vi har vært en tur ute i VARMEN, helt vannvittig varmt og høy luftfuktighet... ( og midt i byen ) Vi har først vært i en park å kost oss, men på vei tilbake til bilen gikk kom jeg forbi et "yardsale"....



Det var virkelige mye skrot der, men den som leter finner:)



Disse to golden books. Syntes de er så flotte!


Det er bare den ene av disse bøkene som det står årstall i, og det er fra 1952, den andre er eldre. Tenk at de solgte dem for 25 cent! det er ca 1, 50 det!


Leste om disse bøkene i et amerikansk interiør/ antikvitetsblad at frem til for et par år siden var det ingen som hadde oversikt over hvor mange golden books som var utgitt. Men en mann her et sted hadde begynt å samle på dem og gått ut i forskjellige medier og etterlyst titler og årstall. Nå er han nettopp ferdig med kategoriseringen og har utgitt bok om dem. Husker ikke hvor mange bøker det var, men det er flere hundre. Og sjansen er stor for at jeg finner flere på yardsales før jeg drar hjem for disse bøkene er foreløpig ikke spesielle samleobjekter her. Og det er bra for meg:)




Også fant jeg noen kule leker. Denne klovnen ville ikke Hannah ha!! Men det ville jeg, så den ble med hjem den også. Og den er BARE min, hihi



Han er rett og slett bare kul! Det er rart hvordan jeg noen ganger nesten kan føle meg "forelsket" i TING!! Og denne klovnen her kvalifiserer seg:)

Bare sjekk mønsteret og fargene på klærne hans også



Jeg fikk med nød og neppe lov til å låne lekene jeg kjøpte til Hannah også. Hun var midt i leken så det var egentlig ikke så populært..., men jeg måtte jo ha dem med på bloggen...


Som noen kanskje har skjønt er det noe med meg og gamle superhelter:)
Er det noen som vet hva slags helter eller skurker de gule og grønne er?????




Og her er Hannah med fangsten sin, tror hun kommer til å bli en god "loppemarkedgåer" med årene :D




9 kommentarer:

borghild sa...

Åh, du finner alltid så mye fint altså!! Må si jeg misunner deg hvert eneste yard sale og garage sale og loppemarked du dumper borti:-)
Og de der superheltene, er ikke de Power Rangers?? Er mulig jeg er helt på jordet, men de ligner iallfall...
Og turen deres til NY så fantastisk ut! Skjønner godt dere koste dere!! Ha en fin helg! Klem B:-)

mali-mo sa...

For et herlig New York innlegg, også nå bakgårds-kupp! De bøkene så jo utrolig flotte ut!

Vet du, jeg blir helt feriegal jeg av å komme innom deg for tiden! Du farter rundt på de mest spennende steder, mens sommerferien kommer nærmere og nærmere og tiden GÅR bare ikke fort nok! Vil ha fri!!! Vil på tur!!!

Her er det lørdagskos i sofaen med snop&brus-nyt resten av helgen!!

alvorada sa...

WOW! Den klovnen var jo bare fantastisk! Skjønner godt du forelsket deg i den ja :)

Kan bekrefte at den grønne og gule er Power Rangers (eller, rettere sagt, yndlingskjæresten kan bekrefte det. Selv har jeg ikke snøring)

micano sa...

Så mye fint du har funnet!!!
Kunne godt ha tenkt meg en tur på slike hagesalg!!! Ha en fin helg!

Drømmen om en eplehage sa...

Velkommen tilbake fra en opplevelserik tur til storbyen først og fremst. Ser ut som dere koste dere!

Vet du, Tove. Om jeg noen gang er på dine trakter når dere flytter hjem tror jeg at jeg inviterer meg selv inn på kaffe. Du har altså slikt ett øye for de rareste, søteste, morsomste ting, ja i det hele tatt sansen!
Du ser noe slettes ikke alle andre ser, det skal du ha! Og så legger du ut bilder her og så ser andre det spesielle i tingene også. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde gått forbi mye av det, men i dine øyne får det nytt liv og jeg koser meg virkelig med funnene dine!

Takk for gleden du sprer med bloggingen din!
Klem

Anna Lisa sa...

Så flotte ting!! Og nydelige bøker!!
Heldig du er med alle disse loppemarkeda du finner!!
Klem

Unknown sa...

Hihi, ja det er vel en viss fare for at hun arver en interesse for det...! Men det er ikke det verste det da, så god teft som du har for slikt ;) Herlige figurer, og er helt enig med deg, den klovnen er jo bare fantastisk! Den var du heldig med :) Og så herlige bilder fra New York, ser ut som dere hadde en fantastisk tur! Den byen har ikke fristet meg noe særlig tidligere, men de siste årene har jeg fått mer og mer lyst dit. En kollega av meg reiser dit hver høst, og han er sååå fornøyd. Han forteller også om hvor rent det er, og hvor enkelt det er å finne frem der. Politi på hvert gatehjørne etc. Han føler seg tryggere der enn i Oslo sier han, hihi :) Så turen går forhåpentligvis dit en gang! Ha en fin søndag! Synnøve :)

Maria sa...

Uhhh, fine, fine fund Tove :-)

Klovnen ligner en del på pinoccio (staves??) synes jeg. Han er i hvert fald cool.

Og lækre leker Hannah fandt også, hun har vist "loppeblodet" i sig ja.

Bøgerne er jo bare herlige også. Heldigt de endnu ikke er samleopjekter, det tror jeg bestemt de blir.

Dine billeder fra NY... Wooow, føler jo næsten man var der selv.
Ang ground zero... Jeg husker det tydeligt, jeg sad tilfældigt og så det live på tv. Var, og ER, frygteligt og skræmmende. Pu ha... Man må opleve en gysen gennem kroppen når man står der og ser opbygningen.

Klem Maria.

ESMERALDAS HJERTE sa...

ÅÅÅÅ:) Det er så KOSELIG å kikke inn hit til deg altså...hver gang lurer jeg på "hva NÅ du har funnet på???masse koselig inspirasjon her; med DIN stil....

Stooooot klemmm