fredag 20. juni 2008

sommerhus


Snart sankthans og det er skoleferie i Norge... ja, da er det sommer. Og de siste to årene er det dette huset som jeg har forbundet med sommer..

Nedenfor er den lyseblå pallesofaen vår slik den var første sommeren, bilde over viser fjorårets verjon. Tror nok den kommer til å variere fra år til år:). I år har vi leieboerer som skal flytte inn igjen til høsten, så vi har sagt de selfølgelig ikke behøver å flytte sofaen de har satt inn. Med store tepper og puter skal jeg nok få ordnet det slik jeg vil ha det likevel.
( disse bildene er tatt uten tanke på blogging.., så bildene viser huset på "godt og vondt", mao med og uten rot)




Verandadøra. Ser at det ser veldig "kaldt" ut med den lilla fargen, og det stemmer forsåvidt også, men ikke i denne graden. Deilig å kunne gå rett ut på verandaen fra stua.



Se på denne nydelige lampa.... den lever ikke lengre..

Hang den opp første året, og da vi fikk huset igjen i fjor var den borte.. Som en av mange ting leieboerne hadde tatt, rotet bort eller griset til. Mao var vi ikke så fornøyde med de første leieboerne. Og det er så synd den ikke henger der lengre, passet perfekt inn i mitt lille "rosa og blomstrete" hus:)




Her sitter Hannah og leser og koser seg i Fretexstolen som i år skal få et selvheklet ( ja, det er heklet av meg og ikke stolen...) teppe over seg. For all del, KID har myyye flott, men det er noe spesielt med noe en har laget selv:)




Når vi kommer hjem får vi sett det nye kjøkkengulvet for første gang. Det ble lagt etter vi reiste hit i fjor. Leieboerne hadde nemlig laget en del brennmerker i dette gulvet.. Det nye gulvet er svart og hvitt sjakkrutet. Gleder meg så til å se om det er like stilig som jeg har tenkt meg:)


Her er et bilde fra den ytterste lille stua. Her har vi spisebord, et nydelig gammelt skap og Hannahs lekekrok. Veldig greit med noen fine kurver alle lekene bare kan skuffes oppi om kvelden:)




Et par bilder fra spiseplassen. Ikke noe i veien med utsikten fra denne spiseplassen her.. det er yrende båtliv fra morgen til langt på natt:)
Alle de seks stolene er forskjellige kjøkkenstoler kjøpt på Fretex og malt hvite og lys rosa. Bordet er svigerforeldrene mines gamle spisebord ( som jo passet perfekt, i tillegg gjenbruk, det kan jo ikke bli bedre:) )





Om tre uker i dag har vi vært hjemme et døgn allerede. Jeg gleder meg helt villt. Det blir liksom ikke helt sommer før jeg kommer meg til hjembyen min, sommerhuset vårt, skjærgården og det å treffe gamle venner som også er hjemme på sommerferie. Tenk bare tre små uker!!!

Og det er også så koselige dager som her med Hannah og sommerferievenninnene som spiser middag sammen på bilde under her.


En liten oppdatering: dette er kun sommerhuset vårt. Vi kjøpte det sommeren 2006, vi bor i en by en liten times kjøring unna. Så dette blir vår tredje sommer her. Huset leies ut fra september og til i mai/ juni en gang, men vi håper selfølgelig å en gang i fremtiden slippe å leie det ut, og kunne kose oss her i helgene også:)

14 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Good morning sunshine:O)
Er det i dette huset dere bosetter dere for godt eller skal dette fortsatt være sommerhuset. Huset ser helt perfekt ut og den utsikten minner om min sørlandshjemby! Her blir det stavern og sørlandet i sommer. Å harryhandel til strømstad. Har aldri gjort det før så det er ganske eksotisk for denne dama. Det nermeste jeg kommer harry handel er når jeg stikker ned på Europris for å se om de har billige lys. he he. Ha en strålende dag. Her blir litt jobbing og litt selskapeligheter. Vi skal på birsdag til en 18 åring! klem fra Elin:O)

Mitt hvite hus sa...

Så mange koselig bilder du viser fra sommerhuset ditt:=) Hekleteppe ditt var nydelig, enig med deg av selv gjort er koselig (best) Stilig med sofaen din som er lagd av paller så det i et interiørblad.

Kose deg masse de tre ukene dere har:=)

Nyt dagen!

Anita sa...

Lurer også på om det er huset deres eller "bare" sommerhuset?? Ser koselig ut!! jedelig med leieboere som ikke oppfører seg!! Skjønner at du gleder deg til å komme hjem!! Kos deg i helgen!

Mitt hvite hus sa...

Hei igjen Tove:=)

Glemte på morgenskvisten og Takke så masse for den nydelige gaven jeg fikk:=) Tusen tusen takk:=)

Anonym sa...

Vilken härlig stuga som vi säger i Sverige om sommarhus. Säng/soffaidén var ju superbra! En sån måste jag göra!!!
Så fräcka hyresgäster som tar med sig lampor! Grrr! Och en sån vacker lampa dessutom-de kunde väl tagit en ful!
Jag förstår din längtan! Så härligt att komma hem när det är sommar!

micano sa...

Så gøy at du hiver deg på enda en runde med pay it forward!! Jeg skal se hva jeg får til ;-) Litt usikker på hvor jeg skal sende den pakken da.. for den er jo ikke klar enda for å si det sånn.. hehe

Tone sa...

Så koselige bilder, likte ideen med sofaen :-) Tenker du gleder deg til å komme hjem, ha en fin helg, klem :-)

Maria sa...

Du... Jeg er helt forelsket i jeres sommerhus. Det er sååå hyggeligt.
Men ærgerligt i har haft sådan nogle sløsede lejeboere, øv for det.

Og tre uger igen... Det er snart du er hjemme i "folden" igen :-)

Klem Maria.

Kardemomme sa...

Nå har jeg sittet her og lest leeenge!!!! Har sagt det før men du har sååå inspirerende bilder på bloggen din og jeg idntifiserer meg helt med stilen din! jeg liker så godt det hvite enkle som er ispedd fargeklatter i form av tepper, puter, skåler og andre småting!! Utsikten fra huset deres i Norge minner litt om min søsters utsikt fra frokostbordet i Bergen!!
Klem fra Kardemomme

irina sa...

Så fint og personnlig hus dere har. Er det der det tukise skapet er ?
Husker at du visste det engang...den fargen var bare så rå- Lenge siden jeg var innom her.
Formen har vært litt dårlig men bedre no !!
Har sett di fine Amerikagavene folk har fått av deg :) NICE !!

Trønderhilsen !!!

siripirisiri sa...

Oj her så det kjempekoselig ut!
Hjemmeheklet er kos ja, kid kan nok ikke sammenlignes der;)

Her er det ca 6 uker igjen...Blir nok mye blogging framover;)

Ha en fin uke!

Siri:)

Millas hem sa...

Hej!
Hit har jag aldrig hittat tidigare, kul! Ville bara lämna ett litet avtryck att jag varit här och kikat hos dig! :)
Kram Camilla

Marianne sa...

Takk for titten, ser veldig koselig ut! Sofaideen er super synes jeg : )

mali-mo sa...

Ingen kommentar fra meg her? Lurer påhvem sin blogg jeg har lagt den inn på da, for jeg husker jo helt tydelig at jeg skrev en! Hahaha, det var morsomt. Er nok noen som har lurt da!!!

Men jeg skrev nå iallfall at det var lurt å leie ut huset når dere ikke bruker det, men at det var dumt at de ikke tar skikkelig vare på huset...vi slipper å leie ut hytten vår, fordi den er mine foreldre sin hehe, så det er de som tar regningene ;) men vi holder på å pusse opp annekset da, som vi nettopp har overtatt, havner nok på bloggen etterhvert ;)

Tusen takk for kjempekoselig kommentarer hos meg, så kjekt at du syns jeg tar fine bilder, da blir jeg ordentlig glad. er så glad i å ta bilder, men "kan" det jo ikke, så det blir bare å prøve seg fram...men moro er det da ;) Og så herlig med innspill ang de lysestakene, jeg er sånn i tvil og klarer bare ikke ta et valg...

Ønsker deg en fin uke!