fredag 13. juni 2008

litt forskjellig før helgen

Så var endelig "avlednings"prosjektet mitt ferdig. Jeg holder egentlig på å hekle et sengeteppe til kingsize senga vår... og etter 70 lapper på et par uker måtte jeg ha en pause og gjøre noe annet. Vel, annet... det har blitt veldig mange bestemorsrutetepper siden jul. Men det var da jeg lærte meg å hekle og det er så morsomt. Og ikke minst er det så mange flotte slike hekletepper jeg blir inspirert av, fargekombinasjonene er jo uendelig, og jeg har vel egentlig lyst til å hekle dem alle..

Hver gang jeg har vært innom garnbutikken det siste halvåret har jeg kjøpt et nøste av dette garnet. Hadde ikke noen spesiell plan med det, men så har jeg som sagt vært gankse ensformig på håndarbeidsfronten det siste halvåret.. Men fant ut at jeg ville lage et litt morsomt teppe, og derfor lagde jeg lapper i forskjellige størrelser.

Og jeg må si de to ukene jeg har holdt på med dette teppet har vært lange.. Vel, selve lappene tok jo bare noen dager, halvparten er heklet på toget frem og tilbake til New york:) Men monteringen...for et pirkearbeid.. og når man ikke bruker en farge til å sy det sammen med, men må tilpasse tråden etter fargen på lappen..ja, det tok laaang tid. Og nå er det tilbake til det store sengeteppet, og ikke minst fullføring av en masse småprosjekter som bør gjøres før vi reiser hjem. Har blant annet 3 store og 2 dukkesengtepper som ikke er festet trådene på engang..

Har forresten fått laget meg en ny handlepose, brukt en malesjablong:)

motivet er det samme på begge sider av vesken. I morgen skal jeg ut å kjøpe flere slike "permanent markers", for jeg har et handlenett igjen og ikke fantasi til å vite hva jeg skal "tegne" på. Så skal kjøpe flere farger så Hannah kan lage noen flotte tegninger på det siste nettet. Hun er kjempeflink til å tegne, og det sier jeg ikke bare fordi jeg er mammaen hennes;)





Og her er det nyeste tilskuddet til "biblioteket" mitt:) En murstein av en bok, med tatoveringens historie. favorittperioden min er helt klart 1920 - 50 tallet. Bilde nedenfor er av en sirkusdame!! fra 20- tallet:) Kjøpte boka fordi jeg syntes tatoveringer kan være kjempestilig... og noen er rett og slett stygge..., har en liten tatovering selv og tror jeg har lyst på en liten til vet bare ikke hvor eller hva slags. Uansett en flott bok med mange stilige, inspirerende tatoveringer.


I kveld kommer min mamma på besøk og det gleder jeg meg veldig til. Hun skal være her en uke og vi skal finne på masse koselig. Jeg og mannen min skal til og med en tur ut i morgen kveld! Det er lenge siden det!

Ha en flott helg alle sammen:D


17 kommentarer:

Ann Helen sa...

En stund siden jeg har vært innom bloggen din nå (og alle andres), men ÅÅÅ som jeg koser meg her. Du har utvilsomt en veldig inspirerende blogg:):)
Teppet er jo bare fantastisk!

alvorada sa...

Det var virkelig et flott hekleteppe! :) Akkurat sånn som ønsketeppet jeg har sett for meg inni hodet mitt. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å lære meg å hekle!!! Takk for inspirasjon :)

Lena sa...

Så flink du har vært - teppet ble stilig! Så flink du har vært!

Den tattoo-boka så spennende ut... Tok selv tattis nummer to nå når jeg var i Thailand (bamboo-tattoo) og skal HELT klart ha en til når jeg drar igjen til neste år. Meeen, noen sirkusdame skal jeg ALDRI bli! ;o)
En god helg ønskes deg og dine!

Anita sa...

Wow! Du er virkelig driftig innen hekling!! Her ligger 108 lapper som skal monteres bare jeg finner nåla;o) Kos deg i helgen med dine!

Maria sa...

Jeg elsker dine tæpper ! De er så "pang", utraditionelle, og såååå lækre. Hvor er du effektiv og kreativ.

Kos dig med min mor på besøg,
god weekend.

Klem Maria.

Lars sa...

virkelig imponerende at du greier å holde motivasjonen vedlike på det teppet:) jeg hadde desverre gitt meg etter bare noen få, blir så misunnelig når jeg ser hvor fint det blir:)

tato er kult, ikke på meg selv, hehe, men andre:) likte "prinsesse" bildet supergodt.

mali-mo sa...

Wow for et flott teppe! En skikkelig fargeklatt! Men hvor i all verden får du tiden til alle disse tingene? Jeg syns det er metervis med nyheklede tepper her inne stadig vekk jeg?! Dumå være en racer med heklenål sier bare jeg!

Artig bok du hadde kjøpt deg syns jeg! Koselig med mamma besøk tenker jeg, og så kjekt at dere får en aleinekveld ute, det kunne jammen jeg også ønsket eg, kan ikke huske sist det skjedde (vel...ca 1 og et halvt år siden kanskje...) Får prøve å ha en romantisk kveld her hjemme imorgen vi kanskje.. GOD HELG!

h.espe sa...

Stikker innom deg fra den norske natten, for å ønske deg en herlig helg...!!!

Flott teppe du har heklet. Selv har jeg kjøpt inn garn og har oppskrift, men først må jeg altså LÆRE å hekle. Får ta en økt md min søster, som er en racer med heklenåla...

Go' helg til deg!!

Klemmer:o)

Bergheim sa...

Tusen takk for kommentar i bloggen min. Jeg tar ditt råd til etterfølge og lar bordet være som det er..Lappeteppet ble kjempefint. Holder på med samme prosjekt, men jeg har holdt på leeeeenge. Og nå vurderer jeg å begrense det til et baby teppe.Ha en fin helg.

Unknown sa...

Hei Tove! Takk for nok en hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg har vært lite innpå bloggen i det siste, men det morsommer ar at jeg var innom din igår, da var det kjekt å få en så fin kommentar akkurat fra deg.:)Du har så mange fine prosjekter på gang,og den tatto boken kunne jeg godt tenkt meg....
Det skal være veldig gunstig å bestille bøker fra Amason nå for tiden.Kanskje det blir det i kveld :)
Ha en herlig helg!
Klem fra Gunn

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
De er bare så koselige disse teppene dine!
Her har jeg ikke tatt i et strikketøy på lenge...
Så nå skal du komme hjem til norge igjen?:) Det blir vel både litt trist og godt tenker jeg. Du skal forresten bare nyte dine varmegrader, for hos meg er det 6grader, iskaldt. Å det er kjedelig, nå som det skal være sommer!!! Men her nord så er det jo ofte sånn da, bare en kort kort kort sommer.

Ha en super helg i solen!
Klem fra chatrine:)

micano sa...

utrolig fint teppe du har laget!!
Jeg må bare si at det er veldig kjekt å kikke innom bloggen din!! Veldig inspirerende!
Ha en fin dag!

Hulda sa...

Så nydelig det teppet var, virkelig vakre farger. :)

Elisabeth sa...

Kjempeflink du er å hekle.

Har tatoveringer selv også, bl.a en over ene ankelen og har lyst på en til over den andre ankelen.
Vanskelig å bestemme seg for hvilket motiv. På ene foten har jeg et lite kinesisk tegn som betyr "Truth". Jeg elsker båt og sjølivet, så jeg lurer på å ha et anker på andre foten. Et lite et, men greier ikke å bestemme meg 100%

Koselig blogg du har.

borghild sa...

Åh, så masse spennende du har lagt ut siden sist!!:-) Masse fine bilder og innkjøp, og hekleteppet er bare superfint!! Jeg har også akkurat lært meg å hekle, spørs om ikke jeg også må prøve meg på et teppe etterhvert...
Jeg digger at du bruker så sterke farger, jeg dras stadig mellom det nøytrale og det fargesterke, prøver å holde det lyst, men så kommer det noen retro eller knæsje farger som jeg bare ikke kan motstå. Har lenge lett etter noen Heather Bailey-stoff fra Freshcut-kolleksjonen som jeg kjøpte for en tid tilbake, men jeg begynner faktisk å frykte at de gikk i søpla da vi flyttet, for jeg finner dem overhodet ikke!! Iiiik! Ha en super uke! Klem B:-)

Brocante sa...

Så fint teppe - annerledes og fargerikt! Jeg kommer aldri til mer enn noen få lapper jeg. Så blir de liggende.....

Anonym sa...

Vilken fin filt, va duktig du är! Precis en sån där filt vill jag oxå virka, ska bara lära mig virka först :-)