mandag 9. juni 2008

nymalt skap


Da vi flyttet hit var vi hos tanta til en i Hannahs barnehage og kjøpte noen møbler. Skrev om dette for noen måneder siden http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com/2008/03/kommodesprsml-kommodehistorie-og.html
( hvis noen kan forklare hvordan man kan linke uten å vise selve linken blir jeg veldig glad... )
Dette skapet var et av tre møbler vi kjøpte. Det er nok ganske gammelt, og et ganske spinkelt skap. Så det er perfekt som "utstillingsskap". Og for tiden er det madonnasamlingen min som "bor" her. Jeg har lenge gått med tanken om å male skapet innvendig slik som jeg også har gjort med vitrineskapet på kjøkkenet hjemme i Norge.
Problemet har vært at jeg ikke har klart å bestemme meg for en farge..
En formiddag i forrige uke tenkte jeg at nok er nok, jeg får bare prøve en farge, slik at det kan skje noe..

Jeg hadde et halvt spann hvit ( litt gråaktig hvitfarge) i skapet, så jeg bare tømte en tube blå akrylmaling i malingen og blandet godt. Men i går kveld ble det grønt i stedenfor, og det tar jo bare ti minutter å male det igjen..



Vær så snille å forestill dere alt sammen uten de røde veggene...


Og flere madonnaer... Alle utenom en er kjøpt på loppemarked


Og her er brødkurven ( også et loppefunn ) jeg er så glad i. Bruker den til å ha lys i. Disse kurvene er veldig vanlige på resturanter her, men kan liksom ikke ta de derfra heller..og har ikke funnet flere på loppemarkeder. Men har fortsatt litt over fire uker til å leite:)


Siden det ble mye madonnaer og relgiøse gjenstander i dag tok jeg et bilde av dette bilde også. Kjøpte det for en femmer på loppemarked, og det er spesielt ramma jeg liker, den er så stilig slitt og gammel:)


Malte skapet i forrige uke også, men blåfargen ble altfor skarp og mørk. Så da var det bare å tilsette masse hvitt og gult i spannet:)




Her er det 34 grader i dag. Og i natt har det vært mellom 25 og 30.. Så det er varmt å bo i storbyen nå.. Gleder meg så til å reise ut i skjærgården å bade når vi kommer hjem, og jeg gleder meg til kjølige netter....
I tillegg er jeg nesten ferdig med et teppe som jeg holder på å montere. Det er ganske varmt å holde på med, men monteringsjobben er så kjedelig at hvis jeg legger den fra meg nå er det ikke godt å si når jeg tar det opp igjen..

Ha en flott mandag og bad litt for meg også dere som kan:)




5 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Så mange fine madonnaer du har! Og jeg kan love deg at jeg også ville hatt vondt skulle jeg vært der oppe i Empire State Building... Får nesten vondt bare av å se på bildene...

Klem

alvorada sa...

Måtte ned i Grensen og lete rett etter jobb i dag og tror jeg fant butikken du tenkte på. Rafens, ikke sant? Kjempemye fint der!

Gøy å se noen som faktisk har flere madonnaer enn meg selv! Jeg har hamstret så mange i Brasil at mannen min nekter meg å ha alle stående fremme. Han føler han bor i en kirke.. Skal nå bruke bildene av madonna-skapet ditt som argumentasjon! Det ble utrolig fint synes jeg :)

Marianne sa...

Det er rimelig hett her om nettene også nå! Vi sover i annen etasje mot sør. Det er ikke lurt...Men nå må det komme regn snart, flere store skogbranner og tørre brønner.
Tenk at det kan bli for mye sol og varme, det vi lengter etter hele vinteren! Men jeg vil ha mer, bare litt regn innimellom : )
Det er alltid gøy å se loppefunna dine, skikkelig fargerikt og friskt synes jeg.

Min Still By Maia sa...

Hei på deg!

Takk for koselig hilsen på bloggen min. Så mange flotte madonnaer du har. Jeg kommer tilbake på besøk!
Jeg er ikke fra Kragerø, men er der innimellom pga jobb.
KLEM

Min Still By Maia sa...

Ps. Kjempehyggelig om du linker meg! :-)