tirsdag 17. juni 2008

Litt fra stua vår i Boston





Det er ikke ofte jeg viser bilder fra leiligheten vår her i Boston..


Men dette er altså sofa"kroken" vår her. Veldig amerikansk, alt kjøpt inn på en butikk som heter Boston interiors dagen etter vi kom hit i fjor. Samme type butikk som potterybarn, bare litt billigere:) Hadde nok ikke tatt de samme valgene i dag når det gjelder valg av møbler, men kjøpt er kjøpt. Sofaen skal også bli med hjem og skal stå i "loft"stua vår, og bordet skal stå i stua nede. Men for det første passer ikke et mørkt bord inn hjemme, og for det andre har det blitt kjempestygt. Fullt av riper og avskallinger. Så det er derfor jeg tok bilder her i går. Det er før bilder av bordet. Det er nå dekket med ett strøk selvblandet lyyys varm grå, helblank gulvmaling:) Og malingen dekker utrolig godt så et strøk til, pluss et ekstra på bordplaten er nok. Og med nye knotter på skuffene ( som ikke syntes på bildene..kommer senere:) ) blir dette et supert bord til stua hjemme som i dag egentlig ikke har noe orgentlig stuebord.







Og bak sofaen, i vinduskarmen, står enda en ting som jeg gleder meg veldig til å få i stua mi hjemme. En nydelig "lysekronebordlampe". For de som husker det kom jeg over en butikk på Marthas vineyard som hadde opphørssalg. Der fant jeg denne lampa til en hundrelapp. De hadde en med rosa prismer også, og gjett om jeg gjerne ville hatt den også.., men noen ganger tar faktisk fornuften overhånd. Den var litt for "prinsessete" for stua og Hannah har heller ikke et typisk prinsesserom, men håper noen andre har gitt den et godt hjem ;)


Og hvis noen som leser vet hvordan det er å ta med seg lamper fra usa til Norge i forhold til "spenningen" i ledningen i forhold til at det er en "annen" volt her...som dere skjønner er jeg IKKE elektriker:), men om noen vet så blir jeg veldig glad for svar. Håper selfølgelig at jeg bare kan ha en liten omformer på selve stikket, og at jeg ikke må skrfte ut alt..




Og her følger noen detaljbilder, med og uten lyspærer:).










Da var det kvelden for meg, et par timer før dagen starter i Norge:)
Ha en flott onsdag

6 kommentarer:

fru vims sa...

Heisann

tror det er nok med en sånn liten ekstrating på stikkontakten, så får du brukt lampa di her hjemme :)

jeg har iallefall bare det på ladekabelen til kameraet vimsemor kjøpte til meg i kina.
og det funker fett! :D

Nå er klokka 07 på mårran og jeg spiser frokost og har min faste lille bloggerunde før jobb. Jobber på dataen hele dagen, så orker ikke noe når jeg kommer hjem...da er øya firkanta!

ønsker deg en fin dag!

gleder meg til å se det grå bordet!!! :)

klem

Mitt hvite hus sa...

Så fin lysekronen din var! Jeg kan desverre ikke hjelpe deg når det gjelder dette med strøm ol , har ikke peiling.
Men høres ikke helt dumt ut det Fru vims skriver.
Ellers gleder jeg meg til å se bordet ditt som du har malt:=)

Ha en fin dag:=)

Klem:=)

Maria sa...

Sikke en fin lampe *smil*

Ang spændingen/strøm... Jeg aner det ikke, men jeg tror det samme som Vims siger.

Ha en god dag
klem Maria

Evami sa...

Heisann!

Det er ei flott lampe,men det kan være at du må skifte hele sulamitten,for det er en annen spenning i USA enn Norge. Fra Norge til Usa går greit.Men vi kjøpte en bærbar Nintendo,og den ble nesten ødelagt pga av det styret der. Må omformes,var vel en elektriker som kunne noen triks som ordna det... Men jeg ville forhørt meg med en elektriker når jeg kom hjem,sånn at ikke lampa di blir ødelagt,det er den alt for flott til..... Klem Eva

micano sa...

heihei!!
Veldig søt Babuskha!!
Tusen takk for den utrolig flotte gaven jeg fikk fra deg!!!
Ble så glad!!! :-)
Klem m

Anonym sa...

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=29965723

En slik kan du bruke! Tar litt plass, men er nok den enkleste løsningen i hvert fall:-)