tirsdag 10. juni 2008

kjøkkenskap



Her er bollene mine fra Anthropologie. Jeg syntes de er så flotte, minner meg veldig om "bakebollene" til ..nå sto det stille, men er det ikke Lisbeth Dahl?

Jeg begynte med å bare kjøpe de lyse fargene, men forrige gang jeg var der klarte jeg ikke å dy meg.. måtte ha knallfargene også.




Denne sitruspressen ble også med meg hjem forrige gang jeg var der. Har hatt lyst på den lenge, men ikke tatt meg råd, men nå var den på tilbud til 30 kroner, det må også sies at skålene har koster ca 12 kroner for små og 100 for den største.. må si jeg gruer meg til å komme hjem til norske priser:( Det meste her koster en tredjedel av prisen i Norge, alt fra mat til biler, men desverre ikke klær. Er selfølgelig litt billigere da.)



Og når flyttelasset ankommer Norge i midten av august ( etter planen iallfall, satt endelig flyttedato med et byrå i dag:), så om 26 dager må jeg være ferdigpakket.) skal det meste av det jeg har av skåler, boller og diverse inn i dette skapet.


Og her er grunnen til at jeg har kjøpt "et par" boller og skåler her det siste året.. Etter å ha sett dette bilde har jeg ikke klart å glemme det. Dette er fra hjemmet til en keramiker, så antall boller er kanskje naturlig her, men dette antallet ville nok blitt litt i overkant hjemme hos meg.. Men det er flott inspirasjon for et fargerikt og ryddig kjøkkenskap. Mitt kommer nok til å bli fargerikt, men ikke fullt så ryddig kanskje:)




Her er det fortsatt altfor varmt, på det verste i dag har det vært 39 varme grader her! Altfor varmt for meg, det er samme meldinger i morgen..., men torsdag skal det heldigvis ned til rundt 25 igjen. Det skal bli deilig det! Og på torsdag skal Hannah og jeg på "isveledighet". Alle isbutikkene her i Boston stiller opp med is og for 8 dollar kan man spise så mye is man vil. Og alle inntektene går til kreftforskning. Hannah skal spise 290 is sier hun, så det blir en stor utgift for dem å slippe henne inn.. ;)


18 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Her var det mange fine skåler /boller:=) Skjønner godt at du gruer deg for norske priser.

Litt mange is kanksje , pass på magene dokkers:=) Hihi

Ha en fin dag.

Anna Lisa sa...

Åh...det høres varmt ut!! Skulle fått litt av varmen hit..her er ikkje mange gradene akkurat nå...og det hølja ned også...jaja...vi har hatt nokre fine veker for bare nokre dagar sidan... Vi får nok fleire.
Nydelige skåler du har. Sjønne fargar!!
Ta det med ro i varmen, drikk iallfall masse!!
Klem

Anonym sa...

Jag förstår tanken att vilja ha så många skålar. Det är kanonvackert! Det blir ett konstverk! Jag brukar säga att inredning är en konstform och om du vill skapa ett uttrryck med skålar så kanske du inte kan tänka på att er familj bara behöver 10 skålar. DU kanske behöver 40 skålar för att göra din "installation". ;D
De är så fina! Har aldrig sett såna här i stan. Annars hade jag köpt såna! Färgerna är så fina. Bra att du köpte knallfärger också. Skåpet med turkos insida är så fint!

Anonym sa...

Skåpet med turkos bakgrund är bara så läckert! Där kommer dina skålar passa bra!/Maria

Hilde's rom sa...

Så mange fine skåler! De kommer til å se knallbra ut i skapet ditt! Må innrømme at jeg er helt betatt av det skapet ditt - det er rett og slett nydelig!!! Hvor har du fått tak i det, har du malt det selv? Tror jeg også skal prøve å finne meg et slikt..det er en fryd for øyet!

Liker bloggen din veldig godt. Er det greit at jeg linker den til min blogg?

Ha en fin dag:)

Marianne sa...

Svett, svett! Dere fortjener vrikelig all den isen dere kan få stappet inn! Fargerikt og morsomt med fine boller, som sukkertøy. Fikk lyst til å shoppe jeg nå, fnis.
God varm dag til deg! (Eller natt nå??) Hvordan er det med tidsforskjellen?

Anita sa...

Det var fine boller! Kjøpte et par sånne skåler igår, så like ut i allefall, på jernia til 20,- stk. Alltid kjekt å ha masse skåler!! Stakkars dere i varmen, kjekt med isspisedag da!! Kos deg videre!

Den gode feen sa...

Så mange fine skåler/boller! Dei minner om Lisbeth Dahl sine bakeboller, ja. Men eg syns nesten dine var finare. Kult med mange spreke fargar! Klem frå Linda

Anonym sa...

Dette var noen utrolig fine boller. Deilige farger! og så skjønt å få dem til en sånn pris. Sånn sku vi hatt det her på berget ja ;)
Kos dere med is. Dere kommer til å trille hjem igjen :D
Klems M

Alven sa...

Hei :-) Mye fint å se på på siden din! Og de bollene var kjempefine :-) Velkommen tilbake til norge :-) er det telemark du skal flytte tilbake igjen til?

Bo med Lena sa...

Hei.

Hvordan går det "Over there"? Kommer du snart hjemover?

Lekre boller du har kjøpt deg, og inspirasjonbildene var jo helt rå!!

Hva skal jeg gjøre nå spurte du; starte for meg selv. Så får jeg håpe jeg får noen betalingsdyktige kunder:)

Anna Lisa sa...

Heisann!!
Her går det ennå i venting ja...hadde det greit i varmen, satt ute og kosa meg og gikk inn og kjølte meg ned hvis det ble for ille..Men nå bare regna det og eg kjeda meg meir....Huffa...jaja...

Ang tv`n og dvd spiller så har vi tv med innbyggt dvd spiller. Slik slipper vi for mange unødvendige ledningar og slikt. TV`n er liten men vi ser veldig lite på tv så vi valgte å kjøpe liten tv som tok liten plass:)
Håpar du har det greit i varmen...må sei eg misunner deg litt, eg er glad i sommar og varme:)
Ha en fin kveld...eller er det dag der du er? Er ikkje sikker på kva klokka er hos deg i forhold til i Norge...Det er vel litt forskjell?
Klem

Anna Lisa sa...

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=11198247

Sender forresten en link til deg...syns disse skålene var så artige... Hadde vore kjekt å hatt av barna... Kjik på dei:)
Klem

alvorada sa...

Åh, nå blir jeg så misunnelig at jeg holder på å sprekke! Bollene dine er virkelig 100% FANTASTISKE!Just my style :) Og så til den prisen, da! Kommer til å bli kjempefint når du får de på plass i skapet ditt.

Kos dere med is-fråtsing! Høres deilig ut i den varmen :)

Maria sa...

ihh, det er jo virkelig Lisbeth Dahl stil over de skåle. Virkelig flotte, og lækre farver også.
Jeg forstår din inspiration fra det flotte billede.

Hi hi, hav en god is-spisningsdag, jeg er sikker på Hannah kommer til at more sig kongeligt.

Klem Maria

Ps: tusind tak for din kommentar. Jeg har svaret retur til blandt andet dig i kommentarboksen.

Alven sa...

ang kakeformene så har de flere igjen på gjenbruket i lillehammer :-) Om du skulle være i nærheten :-) Ha en fin dag :-)

Mia sa...

De bollene dine var bare sååå flotte! Og inspirasjonsbildet var helt nydelig, skjønner godt at du ikke kunne glemme det. Og så deilig det må da være å handle for slike trivelige priser... det blir nok "andre boller" haer hjemme... hihiii (man skal ikke lenger enn til Danmark for å oppdage at ting kan kjøpes for rimeligere penger.)

Tusen takk for alle koselige hilsner i bloggen min. Jeg setter stooor pris på dem,skal du vite. Du har en flott blogg!

Unknown sa...

Så flotte boller du har funnet deg, og i veldig fine farger :) Skapet de skal inn i likte jeg også veldig godt! Her er heldigvis "varmebølgen" over for denne gang (men ingenting i forhold til hos dere da, 39 grader...!!) vi målte 29 grader på soverommet om kvelden, og da er det ikke lett å sove... Og synes det bare er rett og rimelig at Hannah skal spise 290 is i den varmen dere har, hihi :) Ha en fin dag! Synnøve