lørdag 21. mars 2009

bruktfunn

På vei til jobb i dag gikk jeg fordi flere bruktboder som ofte er her i byen på lørdager. Det første jeg ser er denne søte kanna, den var i perfekt stand og kostet 70 kroner. Jeg MÅTTE bare ha den! Da jeg kom hjem la jeg merke til at det sto cathrineholm under også:D

I en av bodene sto det fem cathrineholm kjeler. Jeg liker best skålene, så holdt på å gå videre. Da så jeg FATET! Og jeg liker dem nok ett hakk bedre enn c.h skålene....
Så nå er jeg den lykkelige eier av hele to fat, et gult og et grønt
De måtte selvsagt "bo sammen" i kjøkkenskapet:)



Fant et par ting til, blant annet denne utrolig søte boksen:)
Den står nå sammen med den gule "chinatown" matboksen på en hylle i peisen.


God helg!

16 kommentarer:

alvorada sa...

Misunnelig, misunnelig, misunnelig!!! :) :) :)

Skikkelig gode Tove-kupp igjen! Det gule cathrineholm-fatet ditt er bare helt fantastisk!

PillePalle sa...

Heldige du! For en flott bruktfunn! Er også litt musunnelig jeg, hihi!
Hilsen fra Pillepalle

Maya: sa...

Så utrolig flink du er til å finne ting da! Blir imponert jeg. Og så til den prisen da. Du pruter ikke?;) Hehe

Jeg drømmer om at det en dag skal være like ryddig og fint i skapet mitt som hos deg. Må jo være en fryd å åpne dørene:)

Maya

Julia sa...

Åh, så fint. god kväll!

Anette {foreldremanualen} sa...

Jøss! Det var litt av et kupp! Jeg er veldig glad i den oliven grønne fargen på Cathrineholm fatene.

Den gode feen sa...

Wao, så kule ting du fann, og så sånn i forbifarten også då! Eg er aldri så lite misunneleg, eg også. Er kjempesvak for gamle boksar, og den du kom over var jo supersøt!

klem frå Linda

Anonym sa...

Oi, nå ble jeg rørt og tankefull- for hva ser jeg? jo, min elskede matboks fra jeg var lita. Så koselig! Jeg har aldri lagt igjen noen ord fra meg her hos deg, men får samtidig si, at du har en fantastisk fin blogg- det er alltid kjempekoselig å kikke inn hos deg. God klem fra Anne Grete- ikke blogger, men leser:)

Brigg sa...

WOW! FOR noen funn! de bruktbutikkene du besøker inneholder jammen mange fine skatter.Nydelig mugge og de fatene er virkelig misunnelsesverdig! cathrine holm fat er noe som aldri dukker opp i de butikkene jeg besøker. sukk..

Ha en fortryllende lørdag Tove, og takk for søt kommentar. varmer siden den kommer fra en av favortittbloggene..

mi-rachel sa...

så fine ting!!

Maliva`s verden sa...

Her var det mange flotte retro-funn....Go`uke til deg fra Maliva

Ann Helen sa...

Flaks, flaks, flaks! Så kult:):) Elsket den søte boksen jeg da, ordetlig nydelig!
Lenge siden jeg har kommentert rundt omkring nå, har vært skikkelig bloggetørr..Men nå kommer det seg med våren håper jeg!
Ha en solskinnsuke:)

Rosa Hemmet sa...

Vilka härliga prylar, sånt blir man glad av! :)
Älskar din stil, den är verkligen glad.

ha det fint

trotsig sa...

Så fina fynd. Mycket. Och de små barnen hand i hand. Så underbara.

Anonym sa...

Jag är avundsjuk på din fina kanna!

Kram
/Johanna

Nina sa...

Åh, den matboksen vekker så gode, nostalgiske minner om grovbrød og brunost. Det er faktisk akkurat en sånn matboks jeg hadde fra 1. - 6 klasse på barneskolen. Jeg fant en sånn på qxl for en tid tilbake og la inn et bud, men glemte å følge opp, så den gikk til en annen budgiver. Kanskje det var deg ;)?Har faktisk vært på hyttetur med en del av de som gikk i samme klasse som meg denne helga. Det er så innmari koselig. Vi deler så laaaaang historie sammen.

Anonym sa...

Jag gillar dina salt-och pepparkar, gillar allt med I ♥ på, det är så snyggt!