søndag 8. mars 2009

Nymalt rom, og festsøndag:)


Det har blitt mye maling her den siste uken. I går ble jeg ferdig å male "kjøkkenstua" vår hvit igjen ( ja, igjen... den var hvit det første året vi bodde her, men har vært grå/brun de siste fire årene) Og jeg fikk ikke skrudd ned tallerkenhylla, så den ble hvit som veggen den også. Og det syntes jeg ble veldig fint. Det som står i hyllen syntes mye bedre:) Og etter at malingen tørket har hyllen selfølgelig fått byttet ut innholdet.



Litt mer rydding/ omplassering så er det "nye" rommet ferdig.

Håper å få gjort det i morgen, det er så deilig å være helt ferdig med et nyoppusset rom, med ting på sine faste eller nye plasser , nyvasket og annerledes:)




Vi pleier å bake boller på søndager, men i dag ble det muffins og "påskeegg" fest:)

Vi har hatt besøk i flere omganger, så det passet bra med en liten "fest", Hannah storkoste seg ved å pynte muffins, med glasur, forskjellig strøssel og ikke minst paraplyer. Og sette muffinsene opp i et "muffinstårnstativ". Jeg koste meg ved å putte sjokoladeegg i nydelige pastellfarger oppi en liten knallgul plastbolle. Er så fornøyd med alle de nye bollene mine fra rice, i flere kjempefine farger, bruker dem til alt mulig.









Synnøve har en avstemming og en konkurranse om disse utrolig kule "keep calm" plakatene. Tenkte først at jeg helst ville hatt en rød eller grønn, helt til Synnøve viste frem den gule..

Ta en tur innom å finn din favoritt!

12 kommentarer:

Ida sa...

Herlig med hvitt til våren - har sååå lyst på en tallerken hylle - got to have one :) Får sjekke ut vårens loppiser tror jeg ;-)

Skjønne muffinser - kan tenke meg de ble populære - skjønn muffinsspiser også :)

klem

Minmill sa...

Skal si du er venn med malerkosten for tiden. Jeg tror maling avler maling, at man får litt ånden liksom. Selv maler jeg jo tallerkenhyller, og nå så jeg et bord her hjemme som også trenger noen strøk. Så i kveld har jeg gått over det med pussepapiret. Gid om denne iveren vil vare evig...

LillaLykke sa...

Flink du er som maler! Her har vi ikke malt noe på en god stund nå, men nå ser det ut som kjøkkenet vår kanskje skal bli lilla/rosa til våren! :)

Fin tradisjon å bake på søndager, herlige muffinser og stilig muffinskakefat!

Ønsker deg en flott uke!

borghild sa...

Hi hi, så vittig! Ikke før har jeg bestilt disse bollene av deg, så er de jo hjemme hos deg også:-) (Og joda, jeg brukte en god stund på å bestemme meg for farger, er ennå ikke sikker på om jeg valgte riktig, kunne jo tenkt meg en (eller fler) av alle!!;-)

Deilig med muffins, det har jeg også spist i dag, i bursdag hos min svigerinne/niese. Der har de hele to bakere + en konditor i hus, så du kan tro det er nok å ta av;-)

Og så er du så effektiv med malinga at jeg får dårlig samvittighet, jeg har fortsatt en hylle i kjellerstua som jeg nå endelig har fått pusset, men som ennå ikke har fått smake malinga... Vel, til helga kanskje;-) Ha en fin uke! Klem B:-)

Ninas Drops sa...

For ett fantastisk muffinstårn...og herlige gule skåler med yndlingsdigg...påskemarsipanegg...nammi nammi...

Morsomt med forandring i heimen...da trenger man jo ikke flytte for litt endring..hi hi...det er nemlig det vi har gjor siste 6 årene skjønner du...Blir liksom litt slitsomt i lengden...
Ha en fin dag i butikken din...Klem fra Drops=)

Ludoland sa...

Ja ikke sant han er flink, han tegner fortsatt, han er jo broren til Blafre Ingrid faktisk, så det ligger noe spesielt i familen der. Jeg så du hadde tatt inn boksene til butikken. de er kule. Du skal si du maler om dagen, wow, imponerende. Blir jo så fint alt, jeg blir alltid så glad når jeg titter innom her, mye spennende. Du er flink. Ha en absolutt nydelig uke.

Minmill sa...

Måtte flire litt av det du skrev hos meg, at dere med den digre sengen blir trengt helt ut til kanten av Hannah. Du burde jo nesten ha laget en sengehest så du ikke ramler halvannen meter ned fra sengen. Vi har hatt mange søvnfattige netter siden minste jenta vår kommer inn og "turner" i søvne. En gang våknet jeg at jeg hadde foten hennes i ansiktet. Så orker vi ikke ta opp kampen og avvenne henne fordi vi er så trøtte. :)

siripirisiri sa...

Hei!
Å så lenge siden sist!
Men her er det fortsatt utrolig mye fint!
Du den røde kommoden-
Den var bare RÅ!
Jeg vil også ha en sånn!!

Siri:)

mette sa...

kjempefin tallerkenhylle! sånn en ønsker jeg meg faktisk... og deilie kakesnopbilder:)

Anonym sa...

Heisann Tove :)Nå er det virkelig lenge siden jeg har tatt meg en rundtur i blogglandia og kjenner at jeg har savnet det..
Så mye fint du har lagt ut siden sist! Herlige Hanna og lekre muffins :)Og så den røde, blanke kommoden da!!! Det ble altså så rååålekkert!!!Jeg må si jeg er misunnelig på energien din :)
Vi har så smått begynt på vårt store prosjekt med stua og kjøkkenet men det går ikke så fort framover dessverre! Ønsker deg en fin onsdagskveld..Klemmer fra Kardemomme :)

Synnøve sa...

Hei Tove! Tusen takk for linken, og din stemme på den gule så klart :D Den ble ikke med i topp 5 dessverre, men jeg tror jammen jeg skal trykke opp et par av den uansett, for jeg hadde litt lyst å prøve den selv i gult her hjemme! Det er jo litt gult i den Japan-plakaten, så tenkte at det kunne prøves ut... ;) Sender deg et pip når jeg får dem i hvert fall, i tilfelle du kanskje har lyst på en :) Hadet på badet! Klem :)

Anonym sa...

Hei Tove
Takk for koselig kommentar! Ja, er ikke Lutterlagkage-nettbutikken bare helt utrolig inspirerende! Kjenner jeg får helt vann i munnen av å se på bildene der.
Må skynde meg å si at jeg elsker den blanke røde kommoden din! Det ble så fint og friskt.
Herlige muffins. Vi har også høy "paraplyføring". Det er så herlig med lekre, estetiske kaker.
Synes dere rekker så masse jeg. Maling går jo unna som en røyk. Fine bilder av tallerkenhylla også med mange flotter gamle tallerkener.
Ha en glad dag og kjempeomsetning i butikken! KLem fra Kaspara