torsdag 26. mars 2009

sommerhus


Etter en uke med nydelig vårvær har det igjen blitt vinter... måtte skrape bilen i morges og ta frem igjen varmovnen i butikken.. Jeg er lei av kulde!
Og dermed kom jeg til å tenke på sommerhuset vårt..
Åååå som jeg gleder meg til deilige ferieuker og helger her!


er veldig fornøyd med interiøret her. Men det er klart tankene har begynt å svirre på småting som skal forandres, og på et gulv som må males.., og Hannahs rom som er litt kjedelig..
Deilig å ha et sommerinteriørprosjekt også.., ellers hadde jeg kanskje kjedet meg litt, hihi




Vi trenger aldri å planlegge sommerferien lenger, for den tilbringes her:)
Båten ligger fem minutters gange unna ( og skjærgården er stor:)), en deilig strand to minutter unna..
Sentrum ligger ti minutter unna, og alle besteforeldrene ( = barnevaktene..., når de en sjelden gang har tid;)) bor i samme by:)
Både jeg og mannen min kommer herfra, og om sommeren treffer vi mange "gamle" venner. Flere av dem har barn på Hannahs alder, så hun koser seg stort med sommerveninnene sine:)









Gleder, gleder, gleder meg til sommeren!!!

19 kommentarer:

alvorada sa...

Jippi, det er tid for sommerhusbilder igjen! :) :) :)
Og du har jo bare verdens koseligste sommerhus da. Liker så godt sjakkrutene på kjøkkengulvet!

Maria sa...

SÅ mycket vackert ni har i sommarhuset!!

Har kollat porto på ett ungefär. Tror att en skärbräda får porto 75:- till Norge. Säg till om du vill att jag ska kolla mer exakt.

makiato sa...

Vilket fint sommarhus ni har. Ser väldigt mysigt ut.

@afjo72 sa...

Oi, for et flott sommerhus du har!! Håper det blir masse sol og godt badevann i sommer da :o)

Maria sa...

Ahhh, jeg elsker jo dit sommerhus. Også det, sammen med jeres hverdagshus. Nu fik jeg lyst til at bage hindbærsnitter igen også - dem havde jeg helt glemt. Da vores pc gik itu for nylig, mistede vi billeder fra det sidste halve år, samt diverse opskrifter jeg havde lagret på pcén. Men opskriften ved jeg at jeg finder ved kardemomme, og så blev jeg også så glad da jeg så en af "mine" puder her i dit sommerhus. Alle mine butiksbilleder har jeg jo også mistet. Men skidt med det :-)

Vi er mange der længes efter sommer nu, og det er bare helt herligt at se sommerbilleder på de forskellige blogge.

Vejret er det samme her, som ved dig. I sidste uge var det så fint, og nu er det så koldt igen. Vi vil har forår og sommer - helst igår !

KLEM Maria.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så uuuuutrolig flott! Jeg kjente jeg trengte disse bildene nå :) Det snør ikke her , enda ....men det er på vei ! klem A

Camilla Simone sa...

Heldige dere. Ønsker meg å sommer hus og et hel års hus. Drømme drømme...

Fint var det også.

PillePalle sa...

Ååh, det ser så deilig ut! Herlige bilder. Gratulerer med dette hus! Synes de måtte bli kjempefin å tilbringe feriene i et slikt hus. Hilsen fra Pillepalle

Mina sa...

SÅ utrolig koselig!! Fikk sommerstemning med en gang jeg nå!! Og d r ø m m e r om hytta i Stavern som jeg skal interiøre opp i år!:) Idyll er dette! Hvor er dette paradiset hen da?:) Nydelig var det hvertfall!

Og det blomsterteppet du har begynt på var råfint!! Så et lignende et, som gulvteppe, i et blad for litt siden. Tror jeg må prøve meg på dette jeg også:) Ikke gulvteppe da..!;)

Klem fra Mina:)

Anonym sa...

Det var såååå länge sen jag tittade in och det fanns så mycket nytt att se! Jag verkligen älskar din stil!!!! Personlig och färgstark och levnadsglad. Det är en fröjd att titta på bilderna!!!!

Brigg sa...

OOJOJ så mye fine bilder du viser! Vakkert! Tenk at dere har vinter enda.Jeg har stor medlidenhet.

utrolig mye finebilder. så nå skal jeg studere dem enda en gang:-)

Anonym sa...

Hei Tove
Jeg hadde elsket å bodd i de vakre rommene to minutter fra stranda!!!!
Det hele var så delikat, rent, sommerlig og lekkert.
Skjønner du gleder deg til sommeren med en slik perle ventende.
Så flott å treffe gamle venner og familie også. Sikkert gøy for Hannah med spesielle sommervenner.
Tusen takk for søte ord forøvrig.
Jeg grugleder meg jo litt til det Kamillebladet kommer ut da. Synes i grunnen det er litt kjekt at det er en stund til. '
Det er en overgang fra de første månedene da bare mannen min visste om denne bloggen til å skulle være avbildet i Kamille med fullt navn.
Etterhvert har jeg fortalt en del familie og venner om den, men det er mange flere å fortelle det til før de eventuellt ser det i Kamille. Plutselig synes jeg at jeg ser det bladet overalt; hos frisøren, hos tannlegen, hos naboen som er ei venninne av meg osv. Blir jo nesten litt paranoid, hi, hi.,
Ha en fin kveld, Tove! Har du forresten lilla og hvite plastmatter i butikken for tiden?
Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Hei Tove
Nå maser jeg fælt på deg, men er det store lilla plastteppet likt det som Alvorada har, derrsom du ser for deg det?
Jeg liker faktisk best de litt lysere lilla. Er det store lysere i fargen enn det du så lenge hadde foran den grønne junosengen?
Hva koster det forresten?
Ha en fin kveld!
Klem fra kaspara

Rosa Hemmet sa...

Åh vilket fint ställe, verkligen en superfin inredning som man blir glad av. Det är färglatt men samtidigt vilsamt!

Ser otroligt gemytligt ut, älskar det svart/vit rutiga golvet.

Kul att få se hur er stuga ser ut :)

Ha det fint!

Bente sa...

Ååå, for et sjarmerende sommerhus dere har! Skjønner godt dere koser dere der!

Nita sa...

"Jeg tror, jeg tror på sommeren"... det var følelsen jeg fikk nå :)

Goood helg :D

Anna Lisa sa...

Det gjer godt å varme seg på slike tankar som du har. Om sommarhus og nye prosjekt, om varme og lange dagar med lyse kveldar. Det er herleg!!
Takk for flott bilder du viser. Dei gir meg masse inspirasjon. Likar dei veldig godt.
Ønska deg ei god helg, og håpa du slepp meir vintervær nå. Nok er nok :)
Klem

Anonym sa...

Heisan Tove
"Masa" vil bare ønske deg en god helg og takke for svar på spørsmålene mine. Jeg er på jakt etter et stort plastteppe i lilla og hvitt, helst litt lys lillafarve. jeg får kikke tilbake på bildet fra butikken din, og se på teppet igjen. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg så lyslilla som det er på Alvoradas teppe.
Prisen var veldig behagelig!
Kos deg i helgen! Det er vel snø hos dere og tenker jeg.
Klem fra kaspara

Villblomsten sa...

Såå heldige dere er :-)