mandag 30. mars 2009

blomster, heklede duker og rare ting

I stua, kjøkkenstua og på kjøkkenet hos oss er det noen ting som "går igjen", blomster, heklede duker og litt "rare" figurer, og ikke minst FARGER:)






Det er mange fine falske blomster å få tak i også:)
Heldigvis må jeg nok si...



Da jeg handlet mat i dag kjøpte jeg også en krysanthemum ( troooor det er slik det skrives..) De står sjelden så veldig lenge her hos oss, men på grunn av fargene og prisen på 20 kroner så ble den med hjem:)


Gule tulipaner i vinduskarmen på stua, de står sammen med ugla mi, en av de kanskje litt "rare" tingene i huset, hihi
Den er et stearinlys som mest sannsynlig aldri kommer til å bli brukt:)

På kjøkkenbenken står det også noen gule tulipaner, i en havreboks kjøpt på et supermarked i Boston. Syntes det er så morsomt med slike "vaser". Dvs det er morsomt å bruke annet enn bare vaser som vaser..



10 kommentarer:

Maria sa...

Såååå lækkert. Det er så fint, når man bruger tingene lidt utraditionelt. Og når der er noget der er "skævt" og "rart", er det bare helt i toppen i min verden. Dejlige farver :-)

Ha en flot uge,
KLEM Maria.

Brigg sa...

Nydelig nydelig! herlige detaljer. Likte spesielt godt det hodet! veeeeldig fint! Jeg har kun et dukkehodet i plast,men ønsker meg noe i glass/porselen. Er det et bruktkupp?

Og flott hekleduk!

borghild sa...

Jeg må le litt når du sier du har 'rare' figurer:-) Jeg husker da jeg gikk på høyskolen, så var det ett av nabohusene til skolen som hadde tre klovnemasker stående i kjellervinduene ut mot veien. De måtte jeg selvfølgelig sykle forbi hver dag, og jeg grøsset like mye hver gang;-)
Ikke mye gøy å sykle hjem etter mørkets frambrudd, for selv om jeg ikke så bort på dem, så visste jeg at øynene stirret på meg hele veien...
Ellers så har du jo såå mye kult, du er kjempeflink til å sette sammen farger og former!! Klem B:-)

mi-rachel sa...

her var det mye fint.
og mange fine bilder!!

alvorada sa...

Kjempefint med blomster i oatmeal-boksen! Og kongleugla var også kul :) Love your style!

Jeg har drevet litt mishandling på de babushka-dukkene jeg fikk av deg. Fikk det for meg at jeg skulle henge de to minste i en påskegren, så måtte hamre knappenåler ned i hodet på de for å lage oppheng.. Følte meg litt som en woodoo-master her, men resultatet ble veldig bra! :)

Anna Lisa sa...

Å mykje fint!!! I dag også :)
Ha en flott dag
Klem

Ninas Drops sa...

Jeg likte veldig godt de rareste ting tingeling jeg....Mye fint her..

Likte godt kommoden du har brukt så laaang tid på og jeg...kjenner meg litt igjen der assa...jeg får nemlig kjeft fordi mine pensler tørker inn mellom hvert strøk..og da blir det jo såååå dyrt ikke sant...

man kjøper ett møbel til femtilappen og maling og pensler for 150...leit at slikt skal koste så mye synes jeg...

Ha en fin tirsdag...
Drops=)

Rosa Hemmet sa...

Vilka söta saker du har hemma, älskar ugglan, trodde först att den var gjord av en kotte, inte av stearin! :)

Förstår att du inte tänker elda den, så söt som den är!

ha det fint!

Anonym sa...

Nydelige detaljer! Kjekt at du tok turen innom meg. Eg kjem nok til å kikke meir i bloggen din eg óg :)

Ha ei fin veke!

trotsig sa...

Söta blommor i fina vaser, burkar är användbara på många sätt. Jag gillar ansiktet, är det en docka? Ugglan också, de är fina djur.