mandag 16. mars 2009

Et nytt teppe til barnerommet


Dette teppet har jeg strikket på, og strikket på... Problemet er at jeg har strikke så sjelden, og når jeg først tok det frem om kvelden ble det sjelden mer enn et par omganger.
Men nå er jeg ferdig!!! JIPPI!!
( kunne nok ha strikket en 10- 20 cm til i lengden, men tålmodigheten var slutt...)
Ikke bare er jeg endelig ferdig, jeg har også lært meg å hekle blomster :D
Tror kanskje jeg syr fast et par blomster til i samme hjørne.. , ble kanskje litt få, men de var så "tunge"




Teppet er Hannahs, og hun skal ha det på rommet sitt
Men det rommet var ikke særlig "bildevennlig" i dag..

Hva skal jeg finne på nå...

17 kommentarer:

Unknown sa...

Hvor er det bare vidunderligt det tæppe!!! Jeg elsker det.

Verandasol sa...

Utrolig fint teppe det ble! Heldige Hannah :)

Unknown sa...

Hei Tove
Så fine farger og for en tålmodighet! Det er mye mer tkknemlig å hekle ruter, da blir man liksom ferdig med litt av gangen...om du skjønner.

Jeg kommer snart innom deg, nå sm det er litt mndre snø i gatene. Er så veldig lei vinter :)

Takk for hyggelige ord her tidligere :)
Klem fra Jeanette

Monicas sa...

fine farger. på fint stykke arbeid....tepper er gøy, men de tar bare såååååå lang tid.

Nina sa...

Det teppet var bare alldeles fantastisk supersøtt. Enkelt i formen, men samtidig oppsiktsvekkende i fargene. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid vært glad i rillestrikk. Tenk å snart kunne ta det med teppet på en veranda og bruke det som sitteunderag i vårsola...*drøm,drøm*. Jeg skal begynne med et teppe jeg også nå har jeg tenkt - til en bitteliten niese som foreløpig ligger inne i magen til søstra mi. Kjøpe garn denne uka ;).

ceciliegrut sa...

Nydelig teppe :o) Hadde jeg skulle laget set sånn hadde jeg aldri blitt ferdig. Her går det ikke akkurat unna når det strikkes. hahaha

mi-rachel sa...

utrolig fine farger på teppet.

Anita sa...

Så fint det ble! Skikkelig glad teppe! Jeg er også lurende om dagen til hva jeg nå skal gjøre som tv håndarbeid, skal på en liten tur til badeland i Langesund til helgen og da trenger jeg noe og pusle med mens ungene bader:0) Får se hva det blir til *hmmmmm*! Ha en flott uke!

aase sa...

Så nydelige glade farger på teppet, rett og slett lekkert!!

Du er barnerom noen gang bildevennlige?????Ikke her ihvertfall!!

Rikke - fargesirkelen sa...

Det var knallfint!

Minmill sa...

Veldig fint teppe du har laget, Tove. Så morsom effekt å plassere hekle blomster i hjørnet. Da ble det en Tove-touch på det (oversett: det lille ekstra) :))
Klem Minmill

Unknown sa...

Flott teppe i spreke farger !!!
Fint å pynte med litt blomster!!

Virkelig inspirerende blogg du har !!!

Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min!!

Hilsen Linetoppen

Ninas Drops sa...

Teppet ble sååååå fint da...
Likte fargene godt (helt meg) hihi...

Hannah er heldig som får dette fine på rommet sitt...

Ja du her smelter det...og min løsning på vinduene som er skitne problemet er å dra for lamellene...ho ho..Men du det blir litt mørkt inne da, men men,.,.. får nok tukte husbonden ut å dra over ett tak...Han er så flink til slikt.
Ha en fin ettermiddag, klem fra Drops=)

Maria sa...

Fin filt!
Du kommer nog snart på något nytt projekt!

Anonym sa...

Hei!
Takk for kjempekoselig hilsen inne hos meg. Hos deg kan jeg godt like meg ser jeg. Butikken din er jo bare helt fantastisk! Akk, der skulle jeg vært!Masse spennende. De babuschaene du fikk fra mannen din var helt nydelige!
Ha en fortsatt fin kveld!
fra esmaralda

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

Oj vaf fin filt du har gjort, det var verkligen härliga färger och snygga ränder, skam den som ger sig, nu är den klar! :)

Jill sa...

Nydelige farger på det teppet!
Ble kjempefint med hekleblomstene i kanten ;-)